• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۴-۰۱ - ۱۱:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد تصویب شد

در دویست‌وهشتادوششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته مقاطع برخی از دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی موافقت شد و در همین زمینه راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در رشته بهداشت مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد تصویب شد

دویست‌وهشتادوششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد. در این جلسه دارا بودن سرگروه آموزشی مرتبط با عنوان دانشکده موردنظر به منزله یکی از شرایط تاسیس دانشکده مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی‌بر افزایش ظرفیت رشته پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  در این جلسه روش بازنگری سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی و سند توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی و نقشه جامع رشته مقاطع دانشگاه آزاد تا سال ۱۴۰۴ تصویب شد.
آیین‌نامه و اساسنامه مراکز نوآوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی در این جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد تصویب و آیین‌نامه تاسیس مراکز تحقیقات دولتی مورد بازنگری قرار گرفت. در دویست‌وهشتادوششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با راه‌اندازی رشته مقاطع برخی از دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی موافقت شد و در همین زمینه راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در رشته بهداشت مدارس مورد بررسی قرار گرفت.
صدور مجوز موافقت اصولی/ قطعی با برخی مراکز تحقیقات دولتی و غیردولتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و لغو مجوز اصولی برخی از مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی از دیگر مصوبات دویست‌وهشتادوششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی بود.

ارائه مشاوره حقوقی و خدمات روانشناسی در کلینیک تخصصی حقوق خانواده
پیام نجفی در آیین گشایش کلینیک تخصصی حقوقی خانواده، اظهار کرد: «افتتاح کلینیک تخصصی حقوقی خانواده موضوع بسیار مهمی است زیرا این مرکز با محوریت خانواده اقدام به مشاوره حقوقی و خدمات روانشناسی می‌کند که این امر جدا از ارتقای سلامت روان افراد باعث ارتقای اطلاعات حقوقی جامعه نیز می‌شود.»
وی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با همکاری کانون وکلای دادگستری استان اصفهان برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوقی خانواده به رسالت اجتماعی خود عمل کرد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای علمی گروه‌های حقوقی و روانشناسی دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان، تصریح کرد: «به دنبال این هستیم که تعامل بیشتر و سازنده‌تری با کانون وکلای دادگستری استان اصفهان داشته باشیم و اعلام آمادگی می‌کنیم که دفاتر دیگر این کلینیک با توجه به ظرفیت بالای علمی دانشگاه‌های آزاد واحد لنجان، فولادشهر و شاهین‌شهر در رشته حقوق و روانشناسی در این شهرها شروع به کار کنند، به‌ویژه در شاهین‌شهر به دلیل جمعیت بالای مهاجر آن، لازم است این کلینیک هرچه سریع‌تر در این شهر تاسیس شود.»
اکبر پیرستانی، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه این مراسم، اظهار کرد: «این کلینیک به‌صورت خیرخواهانه فعالیت خود را آغاز کرد و امیدواریم کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با توجه به ظرفیت بالایی که دارد ما را در مورد ایجاد مدارس حقوقی دانشگاه آزاد در حوزه مهارتی یاری کند.»
وی با بیان اینکه مدارس حقوقی دانشگاه آزاد به دنبال تربیت وکیل نیست، افزود: «کلینیک تخصصی حقوقی خانواده یک ظرفیت ملی است که باید در تمام شهرستان‌های استان اصفهان راه‌اندازی شود و به نظر بنده شهرستان‌های استان اصفهان بیش از شهر اصفهان نیاز به راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوق خانواده دارند.»

موافقت با راه‌اندازی ۳ دانشکده مهارتی در استان بوشهر
مدارس عالی مهارتی فرهنگ و هنر و فناوری اطلاعات در دانشکده مهارتی بوشهر و سه دانشکده مهارتی در واحدهای دشتستان، خورموج و گناوه و اجرای طرح پویش در مدرسه مهارت و کارآفرینی بوشهر در جلسه شورای گسترش آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی استان بوشهر تصویب شد.
رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: «رابطه نزدیک و مستقیمی میان شکوفایی اقتصادی و نوآوری وجود دارد. اگر هر کشوری در جهان سریع‌تر به فناوری‌های جدید دست پیدا کند در مراودات بین جوامع دست بالاتر را خواهد داشت و با قرار گرفتن در رتبه‌های نخست رده‌بندی جهانی، مشکلات خود را به سهولت رفع خواهد کرد.»
سروش حیدری‌سنگستانی افزود: «هر زمان فناوری ایجاد و به ارکان جامعه تزریق شود، شاهد رشد و ترقی خواهیم بود. دستیابی به فناوری‌های نوین، مانا و اثرگذار نیازمند ارتباط منظم و مستمر میان دانشگاه به‌عنوان تولیدکننده و علم و صنایع به‌عنوان متقاضی علوم جدید است. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری درباره این دانشگاه و ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهارم دانشگاه بوده و در سنوات گذشته و در برهه‌های زمانی مختلف کشور نیازمند آموزش و سپس پژوهش بود که این دانشگاه به گواه تربیت بسیاری از مدیران کنونی کشور، سربلند از این مرحله عبور کرد.»
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان امانت‌های مردم و انقلاب در دانشگاه‌ها هستند، ادامه داد: «اکنون که کشور نیازمند نسل نوآور دانشگاه‌هاست، دانشگاه آزاد خود را مقید می‌داند تا نسل طالب علم کشور را با بالاترین دانش روز و در بالاترین استاندارد علمی، فرهنگی و اجتماعی تربیت کند تا گره‌گشای مسائل جامعه بوده و برای خود و دیگران اشتغالزا باشد. شعارهای تعیین ‌شده برای سال‌های اخیر توسط رهبر‌معظم‌انقلاب سمت‌وسوی اقتصاد مقاومتی دارد و مسیر اقتصاد مقاومتی از مسیر دانش‌بنیان عبور می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۰ سالگی خود به‌صورت واقعی و عملیاتی در این حوزه ورود کرده است.»
معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد بوشهر نیز با تشریح ماهیت و کارکرد مدارس مهارتی و نیز طرح پویش این مدارس گفت: «این مدارس در دو بخش فعالیت دارند. بخش نخست، آکادمیک بوده و در بخش دوم به دنبال پرکردن خلأ میان دانشگاه و صنایع با معرفی دانشجو به صنایع است. مأموریت‌های جدید دانشگاه روی صنایع باز بوده و مطالبه ما، حضور دغدغه‌مند صنایع در دانشگاه است. صنایع در تصمیمات کلان دانشگاه، اجرا و صحت این تصمیمات بسیار موثر هستند.»
رسول اسکندری بیان کرد: «راه‌اندازی دانشکده‌های مهارتی برمبنای نیاز جامعه و در راستای تحقق نسل سوم و چهارم دانشگاه شکل گرفته و این دانشکده‌ها سیال عمل کرده و هدف آن تربیت دانشجوی کارآفرین، متخصص و کار بلد است.»
به گزارش آنا، در این جلسه علاوه‌بر حضور سروش حیدری‌سنگستانی رئیس و رسول اسکندری معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد بوشهر، نمایندگان ادارات کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان بوشهر، سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مجامع امور صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی استان بوشهر، نماینده معاونت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد در استان و روسای واحدهای گناوه، دشتستان و دشتی(واحدهای متقاضی تاسیس مدارس) حضور داشتند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین