• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۳۱ - ۰۴:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پیگیری پست جدید محمد انصاری در گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مشاور رئیس بهزیستی

بهترین مدل هزینه شهرت

حاجی اسبق قرمزها دو پیشنهاد دارد و به فوتبال برمی‌گردد

علی‌محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حکمی، «محمد انصاری» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس را به سمت «مشاور رئیس در توسعه ورزش همگانی» منصوب کرد.

بهترین مدل هزینه شهرت

روزبه دلاور، خبرنگار: علی‌محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حکمی، «محمد انصاری» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس را به سمت «مشاور رئیس در توسعه ورزش همگانی» منصوب کرد. انتخابی که شاید برای خیلی‌ها سوال‌برانگیز باشد از این ‌جهت که فوتبال چه ارتباطی‌ به بهزیستی دارد، اما آنهایی که محمد انصاری را از نزدیک ‌می‌شناسند می‌دانند این بازیکن چه شخصیت خاصی است. بازیکن متدینی که برای کمک به نیازمندان دغدغه‌های زیادی دارد و بدون هیاهوی رسانه‌ای و بی‌سروصدا دست به خیر و اعمال خداپسندانه دارد. در گزارش امروز «فرهیختگان» به این پست جدید انصاری در خارج از فوتبال پرداختیم که در ادامه می‌خوانید، با این توضیح که برخلاف برخی اخبار منتشره او از دنیای فوتبال کنار نرفته و به فوتبالش ادامه خواهد داد.

 مشاور رئیس بهزیستی: انصاری محبوبیتش را برای رفع دغدغه اجتماعی هزینه می‌کند
برای اینکه از پست محمد انصاری در خارج از مستطیل سبز اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم با سیدمحمدجواد حسینی، مشاور رئیس بهزیستی در امور توسعه و نظارت برنامه‌ها تماس گرفتیم. حسینی درخصوص توسعه ورزش همگانی و اهداف بهزیستی به «فرهیختگان» گفت: «سازمان بهزیستی کشور بر پایه حمایت و توانمندسازی امور جامعه هدفی شامل معلولان و افرادی است که نیازمند حمایت اجتماعی هستند. به‌عنوان نمونه کودکان کار یا بی‌سرپرست و بدسرپرست و کلیه مردان یا زنان آسیب‌پذیر. یکی از ارکان اساسی و اهداف بهزیستی موضوع توانمندسازی این افراد است که بحثی ورزشی است. هرچقدر بتوانیم ورزش همگانی را توسعه دهیم بخشی از نیاز‌ جامعه هدف را برطرف کرده‌ایم. ورزش باعث توانمندی و روحیه خوب برای این افراد است. ورزش‌درمانی برای افرادی که به‌لحاظ جسمانی نقصی دارند در اولویت ‌است که مدت‌هاست در سازمان پیگیری و برنامه‌ریزی می‌شود.»
وی ادامه داد: «قطعا برای پیشبرد اهداف‌مان باید از افرادی استفاده کنیم که هم تجربه‌ داشته و هم ‌دغدغه کمک به این عزیزان را داشته باشند. آقای انصاری در این حوزه دغدغه اجتماعی دارد. برای خیلی از کودکان پایین‌شهر و کودکان کار خدماتی را ارائه داده‌اند و انتخاب ایشان از این‌ جهت بود تا خدماتش به‌صورت کشوری و فرآیندمحور و عمومی باشد. همچنین می‌خواهیم بحث ورزش همگانی و نه قهرمانی را در بهزیستی توسعه دهیم. اولویت برای بهزیستی ورزش همگانی و کمک به سلامت جسم است که باعث می‌شود روح و روان هم در آسایش باشد، ضمن اینکه بحث ‌استعدادیابی افراد بدسرپرست یا بی‌سرپرست در همه رشته‌ها نیز مدنظر است؛ به‌عنوان نمونه تیمی از ناشنوایان همین ‌چند وقت قبل در مسابقات جهانی شرکت کرد و مقام سوم را برای کشورمان به ارمغان آورد. وقتی این استعدادها در همه رشته‌ها شناسایی شوند در آینده می‌توانند برای جامعه ورزشی هم افتخارآفرین شوند. انصاری با کمک دوستان و مربیانی که می‌شناسد رابط خواهند بود تا این استعدادها شناسایی و پرورش داده شوند.»
حسینی با اشاره به اخلاق و منش خوب مدافع اسبق پرسپولیس ادامه داد: «انصاری در منطقه‌ای از پایین‌شهر مدرسه فوتبالی راه‌اندازی کرد تا استعدادیابی کند.‌ بسیاری از کودکان کار و کودکان محروم و نیازمند زیرنظر ایشان تمرین می‌کنند. او قبل از اینکه مشاور شود هم دغدغه‌اش کمک به این افراد بود. درباره انتخاب انصاری باید این نکته را هم بگویم که او به‌لحاظ مالی نیازی به این پست و جایگاه ندارد و فقط برای اینکه دغدغه رسیدگی به نیازمندان را داشت و بهزیستی هم ‌تمایل دارد از ظرفیت‌های او استفاده کند، ارتباط متقابلی شکل گرفت تا عضوی از مجموعه بهزیستی باشد. نه صرفا اخلاق فردی که اخلاق اجتماعی این بازیکن فوتبال جای قدردانی دارد. او می‌توانست از محبوبیتش در تبلیغات استفاده کند و قراردادهای آنچنانی ببندد و پول زیادی بگیرد اما محبوبیتش را برای خدمات اجتماعی و کمک و رسیدگی به نیازمندان هزینه می‌کند.»

 2 پیشنهاد برای حاجی سابق پرسپولیسی‌ها
شاید برای بسیاری از هواداران فوتبال به‌خصوص پرسپولیسی‌ها که خاطرات خوبی از این مدافع بااخلاق دارند سوال باشد که انصاری فصل بعد در کدام تیم توپ می‌زند، مدافع چپ ۳۰ساله فصل پیش مس رفسنجان شاید فصل موفقی را همراه با این تیم پشت‌سر نگذاشته باشد اما همچنان روی بورس است و به‌لحاظ فنی مثل اخلاقی مورد تایید و توجه مربیان لیگ برتری قرار دارد. انصاری از دو تیم پیشنهاد دارد که البته برای اینکه بازارگرمی نباشد نام آن تیم‌ها را هم نمی‌شود از زبان او بیرون کشید! فقط اینکه پیشنهاد از جانب پرسپولیسی‌ها نیست چون یحیی اعتقادی به شاگرد سابق برانکو ندارد. درباره انصاری و پرسپولیس یک نقطه مشترک دیگری هم وجود دارد و آن‌هم بدهی پرسپولیسی‌ها به این بازیکن است. مدافع بی‌حاشیه اسبق سرخ‌ها حدود سه‌میلیارد تومان طلب دارد که دوره مدیریت سمیعی، در حرکتی خیرخواهانه با باشگاه توافق کرد تا مطالبات او به یک خیریه واگذار شود تا این خیریه هم با استفاده از این مبلغ به ۱۵۰زوج کم‌بضاعت درقالب قرض‌الحسنه جهیزیه بدهد اما با گذشت زمان نسبتا طولانی هنوز این پول نه به حساب این بازیکن‌ واریز شده و نه به حساب مرکز خیریه. با این حال محمد انصاری اهل جار و جنجال نیست و قصد ندارد از تیم سابقش شکایت کند. در شرایطی که بسیاری از مربیان و بازیکنان برای طلب چندده میلیونی مصاحبه‌های آنچنانی می‌کنند و کار به شکایت و شکایت‌کشی می‌کشد. رفتار نجیبانه این بازیکن هم جالب‌توجه است و می‌تواند یک الگو باشد‌؛ هرچند از مدیران پرسپولیس هم توقع می‌رود از شکایت نکردن او سوءاستفاده نکنند و مطالبات این بازیکن بااخلاق را بپردازند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار