• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۲۴ - ۰۴:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» خبر داد

امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد با مجتمع پتروشیمی چابهار

اتفاقی مانند رویداد عصر امید برای استان ما برکات زیادی داشت و یکی از آنها این بود که در این نمایشگاه توانستیم با مجتمع پتروشیمی چابهار با همت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی تفاهمنامه‌ای را امضا کنیم که امیدوارم به عقد چند قرارداد منجر شود.

امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد با مجتمع پتروشیمی چابهار

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: سیستان‌وبلوچستان یکی از استان‌های فعال در حوزه فناوری و نوآوری است تا جایی که در رویداد ملی عصر امید که خردادماه امسال برگزار شد، توانست دو استارتاپ و پنج ایده‌شو در این رویداد برگزار و نزدیک به 250 اثر را به دبیرخانه رویداد ارسال کند که از میان آنها 59 اثر در نمایشگاه عصر امید درمعرض دید مردم و سرمایه‌گذاران قرار گرفت.
آن‌طور که مسعود اکبری‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان به «فرهیختگان» گفته، رویداد ملی عصر امید برای این استان منشأ تحول خوبی بوده است،‌ تا جایی که برگزاری این رویداد باعث شد دانشگاهیان این دانشگاه در بخش‌های مختلف انگیزه بیشتری برای فعالیت در حوزه فناوری داشته باشند.
او با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد، گفت: «‌فعالیت‌ها در این حوزه با رویداد عصر امید تشدید شد و در این حوزه فعالیت‌هایی را در عرصه صنایع خلاق، هسته‌های آزمایشگاهی و پژوهشی،‌ ایده‌ها و استارتاپ‌هایی داشتیم. البته نمایشگاه نیز براساس نظام موضوعات برپا و برنامه‌های جنبی برگزارشده در آن نیز باعث دانش‌افزایی شرکت‌کنندگان شده بود. همچنین آموزش‌هایی را که در این رویداد ارائه‌شده برای شرکت‌کنندگان در آن مفید می‌دانم و امیدوارم این‌گونه فعالیت‌ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم با جمع شدن فناوران در کنار یکدیگر تجارب جدیدی را به دست آوریم.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد:‌ «اتفاقی مانند رویداد عصر امید برای استان ما برکات زیادی داشت و یکی از آنها این بود که در این نمایشگاه توانستیم با مجتمع پتروشیمی چابهار با همت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی تفاهمنامه‌ای را امضا کنیم که امیدوارم به عقد چند قرارداد منجر شود. این اتفاق می‌تواند در راستای شعار سال که تولید، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغالزایی است، موثر باشد و بتوانیم با توانمندی صنعت کار را جلو برده و برای جوانان استان برنامه‌هایی را اجرا کرده و راهکاری برای حل مشکلات جامعه ارائه دهیم.»
اکبری‌زاده درباره چالش‌های موجود در مسیر فناوری کشور، اظهار کرد: «ما در دانشگاه‌ها تحقیقات خوبی انجام می‌دهیم اما به‌دلیل کم‌بودن ارتباط‌مان با صنعت و جامعه عمدتا نیازمندان این تحقیقات، ‌اطلاعی از آن ندارند. قطعا برگزاری رویدادی مانند عصر امید گام اولی برای برقراری ارتباط میان دانشگاه‌ها با مخاطبان تحقیقات دانشگاهی به شمار می‌رود. امیدواریم بازخورد این رویداد را برای همه دانشگاه‌ها ببینیم و بتوانیم با تجربه‌ای که از حضور در این رویداد کسب کردیم در استان خود پیاده‌سازی کرده و در راستای بهبود شرایط جامعه و استان از آن بهره ببریم.»
او به مزیت‌های منطقه‌ای استان سیستان‌وبلوچستان اشاره و تصریح کرد: «ما استان بسیار بااستعدادی هستیم. درحالی‌که بخش زیادی از استعدادها شناخته نشده است. یعنی ما در زمینه گردشگری، صنایع دریایی، تجارت و مرز و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی و گرمسیری توانمندی‌های بالایی داریم و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسبی که در دانشگاه صورت می‌گیرد بتوان در شناخت و معرفی آنها به جامعه در راستای پیشرفت استان مثمرثمر باشیم. ازاین‌رو در بحث آمایش رشته‌ها استان را به سه بخش شمالی، جنوبی و میانی تقسیم‌بندی کردیم و براساس مسائل ویژه هر ناحیه وظایف تقسیم‌بندی شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم براساس تمرکز بر نیازهای هر منطقه،‌ راه‌حل‌هایی را برای رفع مشکلات ارائه دهیم. قطعا از همه امکانات به‌ویژه در حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی و استفاده از پتانسیل اساتید به‌ویژه برای راه‌اندازی هنرستان‌ها و دانشکده‌های مهارتی در نقاط مختلف بهره خواهیم برد. بر استعدادهای هر منطقه نیز تمرکز کرده و تلاش می‌کنیم آنها را به مرحله ظهور برسانیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار