• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۱۷ - ۰۳:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

اعلام جزئیات برگزاری امتحانات نیمسال دوم رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد

شیوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 ـ 1400 به صورت حضوری است. برگزاری امتحانات دروسی که به‌صورت استانی ارائه شده است، در هر واحد دانشگاهی و در محل تحصیل دانشجویان صورت می‌گیرد.

اعلام جزئیات برگزاری امتحانات نیمسال دوم رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد

جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد و سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد، دستورالعمل امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 1401- 1400 رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد را به روسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند. در این دستورالعمل آمده است: «شیوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 ـ 1400 به صورت حضوری است. برگزاری امتحانات دروسی که به‌صورت استانی ارائه شده است، در هر واحد دانشگاهی و در محل تحصیل دانشجویان صورت می‌گیرد.»

کسب مدال طلای جهانی و جایزه ویژه اختراعات توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل
زهرا و سجاد فتحی اصل دو مخترع دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل توانستند با ایده «دستگاه جلوگیری از پیش‌آمدگی سر و حفظ و کنترل دامنه حرکتی سر و شانه و ستون فقرات در کودکان» مدال طلای اختراعات جهانی و جایزه ویژه اختراعات رومانی ۲۰۲۲ را کسب کنند.  پیش از این نیز زهرا فتحی اصل در قلب تیم سالومنت در جشنواره تکنولوژی و اختراعات شانگهای چین نیز موفق به دریافت مدال طلا و جایزه ویژه شده بود.

مشارکت ۱۰۰ هزار نفری در لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی
میثم الله‌مرادی، رئیس اداره ورزش همگانی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «اداره ورزش همگانی این مرکز از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با هدف گسترش ورزش عمومی برای دانشگاهیان آغاز کرده و برگزاری همایش‌های ورزشی، جشنواره‌های همگانی و مسابقه‌های مختلف در حوزه ورزش همگانی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده است.»
وی افزود: «سال گذشته همزمان با رونمایی از سند توسعه و تحول دانشگاه آزاد اسلامی و رویکردهای چرخش‌آفرین آن، توسعه ورزش همگانی در اولویت مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه قرار گرفت. شرایط خاص پاندمی کرونا اما محدودیت‌هایی را در برگزاری رویدادهای حضوری به‌وجود آورده که لازم بود ضمن تعریف و تکمیل فعالیت‌های قبلی و تازه، آیین‌نامه‌های مربوطه تدوین شود.»
رئیس اداره ورزش همگانی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «در راستای دستیابی به اهداف سند توسعه و تحول دانشگاه، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرینی، همایش‌های ورزشی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، جشنواره مسابقه‌ها و جشنواره ورزش‌های بومی و محلی طراحی و آغاز شده است.»
الله‌مرادی با بیان اینکه با توجه به پاندمی کرونا، لیگ ورزش همگانی به‌صورت غیرحضوری و با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برگزار و با استقبال کم‌نظیر در سطح کشور روبه‌رو شده است، خاطرنشان کرد: «تاکنون درمجموع قریب به ۱۰۰ هزار نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان در دو دوره لیگ سراسری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده‌اند و این روند تصاعدی است. در عین حال، در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، مصمم به ارتقای کمیت و کیفیت فعالیت‌های اداره ورزش همگانی دانشگاه هستیم.»

* مسعود آقا لطیفی

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار