• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۱۲ - ۰۴:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» از حواشی روز پایانی نمایشگاه گزارش می‌دهد

در این عصر امیدوار شدیم

نمایشگاه «عصر امید» دانشگاه آزاد دیروز به ایستگاه پایانی رسید. روز چهارم نمایشگاه هم کم‌اتفاق نبود. شاید صحنه جذاب و جالب نمایشگاه در روز آخر، حضور پرتعداد دانش‌آموزان مدارس سما و اجرای سرود دسته‌جمعی بود که فضای نمایشگاه را تغییر داد.

در این عصر امیدوار شدیم

نمایشگاه «عصر امید» دانشگاه آزاد دیروز به ایستگاه پایانی رسید. روز چهارم نمایشگاه هم کم‌اتفاق نبود. شاید صحنه جذاب و جالب نمایشگاه در روز آخر، حضور پرتعداد دانش‌آموزان مدارس سما و اجرای سرود دسته‌جمعی بود که فضای نمایشگاه را تغییر داد.

  وزیر آموزش‌وپرورش آمد؛ وزیر علوم اما...
یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش و مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها ازجمله میهمانان چهارمین روز عصر امید بودند. این درحالی است که تا ساعات پایانی رویداد خبری از مدیران مهم‌ترین دستگاه آموزش عالی کشور یعنی وزارت علوم نشد.

  نشست صمیمانه بررسی رویداد به میزبانی غرفه «فرهیختگان»
دکترمحمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و عبدالله محمدی مدیرکل شبکه آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اجرایی رویداد گام دوم دانشگاه، حامد افشاری مدیرعامل سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی و لاله ملک‌نیا مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه در آخرین روز از برگزاری رویداد عصر امید میهمان غرفه روزنامه «فرهیختگان» بودند. نکته جالب اما حضور متفاوت دکتر طهرانچی بود که خارج از روال معمول گفت‌وگوهای خبری، این‌بار او در مقام پرسشگر از خبرنگار این رسانه و تعدادی از مدیران دانشگاه درخصوص تاثیر و تغییر در نگاه نسبت به دانشگاه آزاد پیش و پس از رویداد برآمد. حامد افشاری در پاسخ به سوال دکتر طهرانچی گفت: «برای اولین‌بار دانشگاه آزاد اسلامی توانست همه ظرفیت‌های خود را نشان دهد و به لطف خدا ادامه‌دار نیز خواهد بود. امیدوارم دوره‌های بعدی رویداد عصر امید در یکی از واحدهای خود دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. انتخاب عنوان «عصر امید» برای این رویداد نشان خوبی بود. به‌عقیده من دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری‌های نرم می‌تواند خیلی پیشرو باشد، زیرا بسیاری از دانشجویان ما در زمینه تولید محتوا و انواع بازی بسیار خوب عمل کرده‌اند. امیدوارم بتوانیم در راستای اقتصاد دانش‌بنیان خیز بلندی برداریم.»
عبدالله محمدی، دبیر اجرایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی سخنانی گفت: «از زمانی‌که ایده 1000 ایده مطرح شد، هرکسی از من سوال می‌کرد که آیا واقعا دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این شعار را محقق کند؛ پاسخم مثبت بود اما تردیدهایی هم وجود داشت. زمانی‌که اعلامیه منتشر شد، در مرحله ابتدایی 20 هزار ایده ثبت‌نام کردند. در مرحله بعد و انتخاب موارد برتر در سطح استان‌ها این عدد به هشت‌هزار کاهش یافت. این تعداد برای مرحله بعد در سازمان مرکزی با بررسی یک مجموعه داور که بالغ‌بر 200 نفر بودند داوری و آثاری منتخب شدند.»

  قدرت دانشگاه آزاد را نشان دادید
پرویز کرمی، سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز ضمن تقدیر از فعالیت روزنامه «فرهیختگان» با بیان اینکه دکتر طهرانچی در این رویداد کاری بسیار مهم و قابل‌تقدیر انجام دادند، توضیح داد: «بنده به‌عنوان معاون ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران شاهد زحمات دانشگاه آزاد و دکتر طهرانچی هستم. کاری که دانشگاه آزاد کرد امروز نشان داد دانشگاهی که نتواند دیوارهای دور خود را بردارد و به جامعه وارد شود دانشگاه نیست بلکه یک آموزشگاه است. دانشگاه زمانی دانشگاه است که بتواند یک دانشگاه اشتغال‌آفرین و کارآفرین باشد.»
او خطاب به دکتر طهرانچی گفت: «شما یک خانواده را زیر یک سقف جمع کردید و قدرت و توان دانشگاه را نشان دادید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین