• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۱۲ - ۰۴:۱۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0

در آخرین روز رویداد «عصر امید» چه گذشت ؟

برگزاری موفقیت‌آمیز و توام با درخشش نخستین مراسم رویداد ملی «عصر امید» و جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای امام‌خمینی(رحمه‌الله‌علیه) که طی آن استعدادها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات خیره‌کننده و اعجاب‌آور موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به نمایش درآمدند، بارقه‌ای از جنس نور و امید در دل صدها هزار جوان جویای علم و دانش و تحصیلکرده کشور بیفروخت که جا دارد به‌خاطر عنایت و تفضل آفریدگار بخشایش‌گر، جبهه شکر و سپاس برخاک بساییم.

در آخرین روز  رویداد «عصر امید» چه گذشت ؟

  رویداد «عصر امید» بارقه‌ امید در دل صدها هزار جوان
دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان رویداد ملی «عصر امید»، برای پژوهشگران و محققان این رویداد آرزوی توفیق کرد.
متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر‌خاتم(ص) و اهل‌بیت کرامش که چراغ‌راه بشریتند.
برگزاری موفقیت‌آمیز و توام با درخشش نخستین مراسم  رویداد ملی «عصر امید» و جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای امام‌خمینی(رحمه‌الله‌علیه) که طی آن استعدادها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات خیره‌کننده و اعجاب‌آور موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به نمایش درآمدند، بارقه‌ای از جنس نور و امید در دل صدها هزار جوان جویای علم و دانش و تحصیلکرده کشور بیفروخت که جا دارد به‌خاطر عنایت و تفضل آفریدگار بخشایش‌گر، جبهه شکر و سپاس برخاک بساییم. امروز، بی‌شک، برگزاری این رویداد ملی نشان داد ریل‌گذاری، خط سیر و برنامه‌ریزی کلان دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام‌خامنه‌ای(دام‌ظله) به‌طور دقیق و حساب‌شده و با اتکا به منابع انسانی شایسته، جهادی و ولایی، انجام شده است. فرصت را غنیمت شمرده از همه همکاران معزز و ارجمندم در دانشگاه آزاد اسلامی، اعم از معاونان و مشاوران سازمان مرکزی، روسای مراکز وابسته و روسای واحدهای دانشگاه در سراسر کشور که با همدلی، همراهی و همنوایی مشفقانه و مشارکت بی‌نظیر، این رویداد بزرگ ملی و کشور را رقم زدند، ابراز امتنان و سپاس نموده و توفیق و بهروزی و عافیت دنیوی و اخروی آنان را مسالت دارم.

اختتامیه اولین رویداد ملی «عصر امید» برگزار شد
نهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان و نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» روز گذشته با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره، با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و... به کار خود پایان داد.

گسترش تجربه‌های علمی و فراهم‌سازی فضایی رقابتی بین پژوهشگران در رویداد «عصر امید»
روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه با بیان اینکه این جشنواره در سه شاخه هیات‌علمی، دانشجویی و دانش‌آموزی به‌صورت ملی برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند نام‌نویسی، برگزاری، داوری، انتخاب برگزیدگان و... پرداخت.
وی به اهداف برگزاری جشنواره فرهیختگان اشاره کرد و گفت: «ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم‌وفناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه، کشف استعدادهای برتر، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن‌آفرینان و پژوهشگران دانشگاه، آشنایی با استعدادها و توانمندی‌های کشور، گسترش تجربه‌های علمی در سطح دانشگاه و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین پژوهشگران ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.»
وی ادامه داد: «به‌منظور انتخاب برگزیدگان، داوری در سه مرحله مجزا انجام شد؛ مرحله اول توسط واحدهای دانشگاهی، مرحله دوم توسط استان‌ها و اعلام برگزیدگان استان‌ها به دبیرخانه جشنواره و مرحله سوم و نهایی با حضور 32 داور در دبیرخانه جشنواره. همچنین داوران حاضر در دبیرخانه جشنواره شامل نمایندگان معاونت‌های تخصصی، اعضای هیات‌علمی واحدهای دانشگاهی و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری بود.»
دهقانی‌فیروزآبادی خاطرنشان کرد: «جشنواره فرهیختگان در 27 محور برگزار شد که جمعا 85 برگزیده و 6 تقدیری از 21 استان و 38 واحد دانشگاهی در محورهای مختلف انتخاب شدند.»

 توانمندی و تکیه بر توان داخلی در نمایشگاه عصر امید موج می‌زد
در ادامه این مراسم مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری با گرامیداشت یاد و نام احیاگر اسلام، انسانیت، دین، عزت، شرافت و کرامت ملت، حضرت امام خمینی(ره)، گفت: «خیزش دانشگاه‌ها یکی از محصولات انقلاب اسلامی و از ثمرات قیام امام خمینی(ره) بود. اگر دانشگاه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی را با هم مقایسه کنیم، اثر انقلاب اسلامی و حرکت الهی امام راحل و همراهی ملت را به‌راحتی و به‌خوبی می‌توانیم درک کنیم.»
وی با بیان اینکه دانشگاه‌‌های قبل از انقلاب سهم اندکی در تربیت نیروی انسانی، تولید دانش و حل مسائل کشور داشتند، درحالی‌که دانشگاه‌های امروز کشور به مجموعه‌های علمی قدرتمندی تبدیل شده‌اند که بیش از دوبرابر نسبت جمعیت، تولید دانش دارند، افزود: «به همت دانشگاه‌ها، ایران سال‌هاست که جزء پیشروترین کشورها در رشد تولید علم براساس معیارهای جهانی بوده و علی‌رغم تحریم‌های روزافزون علمی و ظالمانه، نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل و ایجاد اقتدار و بازدارندگی دشمن روزافزون بوده است. دانشگاه‌های کشور در حوزه پزشکی، هسته‌ای، دفاعی، هوافضا و سایر عرصه‌ها خوش درخشیده است.» رستمی ادامه داد: «دانشگاه‌ها دارای سه کارکرد اصلی تولید علم، حل مساله و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و مدیریت جامعه هستند. خوشبختانه دانشگاه‌های ما در هرکدام از این بخش‌ها توفیقاتی داشتند.»
رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها به بازدید خود از نمایشگاه رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «در کنار هم قرار گرفتن دانش، حل مساله و تربیت، اتفاق زیبایی است که در رویداد ملی «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی شاهد آن هستیم. در این نمایشگاه حس اعتمادبه‌نفس و توانمندی و تکیه بر توان داخلی برای حل مسائل کشور موج می‌زد.»
وی با اشاره به آمار کرونا در کشور گفت: «خدا را شاکریم به همت تلاش دانشمندان در مراکز علمی کشور، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بسیاری از استان‌های کشور تلفات ناشی از کرونا ندارند، درحالی‌که مدعیان علم و تمدن و رهبری دنیا با صدها کشته هنوز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»
رستمی در پایان از زحمات دکتر طهرانچی و دست‌اندرکاران برگزاری رویداد ملی «عصر امید» قدردانی کرد و افزود: «حرکت‌های خوب و الگوهای فراوانی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که مجموعه آموزش عالی کشور می‌تواند از آنها الهام بگیرد. امیدوارم شاهد حرکت‌های بزرگ‌تر و جدی در دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه آموزش عالی کشور باشیم.»

 رونمایی از 2 کتاب
در حاشیه آخرین روز برگزاری رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی، دو کتاب «معرفی اعضای هیات‌علمی فعال در زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی» و «اقدامات انجام‌شده درخصوص سیل لرستان» با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ها، بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

 تقدیر از برگزیدگان
در بخش پایانی مراسم اختتامیه جشنواره فرهیختگان، از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره تقدیر به عمل آمد. اسامی برگزیدگان جشنواره فرهیختگان در حوزه‌های مختلف به شرح زیر است:
 پژوهشگران برتر
ابوالفضل داودی‌رکن‌آبادی (واحد یزد)
بهرام عابدی (واحد محلات)
علیرضا نظام‌زاده‌اژیه (واحد شهرضا)
محمد گلی (واحد اصفهان)
قهرمان محمودی (واحد ساری)
افشین جوادی (واحد تبریز)
بهاره کامیاب‌مقدس (واحد شیراز)
 مقاله‌های برتر
علی نظری (واحد یزد)
محمدحسین آرمان (واحد نجف‌آباد)
محمدمهدی فروغی (واحد کرمان)
احمدرضا جوردهی (واحد لشت‌نشا زیباکنار)
محسن رادی (واحد یاسوج)
فرشاد هاشمیان (واحد علوم پزشکی تهران)
شهرام حنیفیان (واحد تبریز)
 کتاب تألیف
محمدرضا شریف‌زاده (واحد تهران مرکزی)
جعفر بیک‌زاد (واحد بناب)
مسعودرضا شیشه‌بر (واحد یزد)
علیرضا خدایاری (واحد پردیس)
فرزاد چراغپورسماواتی (واحد پردیس)
الهام خسروی (واحد اصفهان)
زهره علیزاده‌دیبازری (واحد تبریز)
علی حسن‌پور (واحد تبریز)
 کتاب ترجمه
محمدرضا شریف‌زاده (واحد تهران مرکزی)
جواد مختاری‌علی‌آباد (واحد علوم‌وتحقیقات)
هادی ثقفی‌اصفهانی (واحد اصفهان)
فاضل امیری (واحد بوشهر)
آرش ستاری (واحد گرگان)
هادی پورتقی (واحد کرج)
 کتاب منتشره توسط ناشران بین‌المللی معتبر
مژگان قیاسیان (واحد فلاورجان)
حامد خدادادی (واحد خمینی‌شهر)
علیرضا صیداوی (واحد رشت)
 رساله برتر دکتری
نازنین اسلامی (واحد قزوین)
محمدکاظم صادقیان (واحد ابرکوه)
میلاد طاهری (واحد یزد)
ساسان حریفی (واحد کرج)
حکیم ناصری (واحد تاکستان)
 پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد برتر
عارف شریعت‌کرمانی (واحد کرمان)
قاسم رحیمی‌کلاته‌شاه‌محمد (واحد مشهد)
امید الهاکی (واحد نجف‌آباد)
 طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی برتر
مریم دانشور (واحد مشهد)
کامران محمدخانی (واحد علوم‌وتحقیقات)
جعفر ابوالحسنی (واحد تبریز)
سعید دانشمند (واحد اصفهان)
جواد وروانی (واحد اراک)
 کرسی‌های ترویجی برتر
حامد حیاتی (واحد ایلام)
حامد ثابت (واحد کرج)
 اختراع برتر
نادر رهبر، هادی کارگرشریف و سیداسمعیل ساداتی (واحد سمنان)
داود بهشتی‌زاده (واحد بناب)
 اختراع بین‌المللی برتر
حامد اهری (واحد علوم‌وتحقیقات)
 فناور برتر
مهرو سادات میرمحمدی (واحد شهرضا)
 واحد فناور برتر
مهدی رحمانی (واحد رودهن)
 کارآفرین برتر
مریم گل‌آبادی (واحد اصفهان)
 مرکز رشد برتر
کامران صفوی (واحد اصفهان)
احسان روحانی (واحد نجف‌آباد)
 شرکت دانش‌بنیان برتر
مریم گل‌آبادی (واحد اصفهان)
 سرای نوآوری برتر
امیررضا بازرگان (واحد سیرجان)
 آزمایشگاه، کارگاه و مرکز خدمات آزمایشگاهی
سعید حسن‌پور (واحد اراک)
مهرداد آقاجانی (واحد خمینی‌شهر)
سیدکمال سیدی‌صاحباری (واحد تبریز)
سارا الهیاری‌بیک (واحد علوم‌وتحقیقات)
 مرکز تحقیقات برتر
مجید هاشم‌زاده (واحد نجف‌آباد)
یونس وکیل‌الرعایا (واحد سمنان)
شریفه شاهی (واحد اصفهان)
 معاون پژوهش و فناوری برتر
حامد ثابت (واحد کرج)
 کارشناس پژوهش و فناوری برتر
علی خوش‌اخلاق (واحد علوم‌وتحقیقات)
 واحد دانشگاهی برتر در پژوهش و فناوری برتر
محسن مرادی (واحد مشهد)
علی یعقوبی‌پور (واحد سیرجان)
 دفتر ارتباط با صنعت برتر
هادی فرهادی (واحد اصفهان)
 دبیرخانه علمی نظام موضوعات
لاله فرهنگ‌متین (واحد تهران شمال)
اکبر پیرستانی (واحد اصفهان)
 باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برتر
زهرا خلج (واحد شهرقدس)
 عضو برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
علی حسینی (واحد شیراز)
 انجمن علمی، ادبی و هنری برتر
عرفان شکراله‌زاده (واحد لاهیجان)
 مجله برتر
سیدابراهیم آرمن (واحد کرج)
فاضل امیری (واحد بوشهر)
مرتضی خدابین (واحد کرج)
 مجلات قابل تقدیر
سعید ذاکر بستان‌آباد (واحد یزد)
شهرام جوادی (واحد تهران)
غضنفر شاهقلیان (واحد نجف‌آباد)
صادق سلیمی (واحد تهران)
احسان زاهدی (واحد سمنان)
 مدرسه برتر در حوزه پژوهش
فریبا مرادپورچغدری (واحد بندرعباس)
 دانش‌آموز پژوهشگر برتر
کوروش ابراهیم‌زاده (واحد رشت)
 دانشکده مهارت و کارآفرینی برتر
دکتر مهدی جهانگیری (واحد شهرکرد)
 مدرسه عالی مهارتی برتر
مهناز نیکبخت (واحد اصفهان)
 هیات اندیشه‌ورز
عبدالله حیدریه (واحد سمنان).

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار