• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۱۲ - ۰۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نقل‌وانتقالاتی که در تابستان باید منتظر رخ‌دادن آنها باشیم

فصل جابه‌جایی ستاره‌ها

با به پایان‌رسیدن رقابت‌های فوتبال در کشورهای مختلف و تعیین‌تکلیف قهرمان‌های لیگ‌های مختلف حالا فوتبال دنیا وارد فاز نقل‌وانتقالاتی شده و بیشتر خبرهایی که این روزها در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود مربوط به گمانه‌زنی‌ها درباره حضور ستاره‌های فوتبال دنیا در تیم‌های مختلف است.

فصل جابه‌جایی ستاره‌ها

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: با به پایان‌رسیدن رقابت‌های فوتبال در کشورهای مختلف و تعیین‌تکلیف قهرمان‌های لیگ‌های مختلف حالا فوتبال دنیا وارد فاز نقل‌وانتقالاتی شده و بیشتر خبرهایی که این روزها در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود مربوط به گمانه‌زنی‌ها درباره حضور ستاره‌های فوتبال دنیا در تیم‌های مختلف است. اگرچه درنهایت همه این شایعات به حقیقت نمی‌رسد اما هواداران تیم‌ها منتظرند تا ببینند درنهایت تیم‌هایشان چه کسانی را به خدمت می‌گیرند و چه بازیکنانی از جمع نفرات تیم جدا می‌شوند. در این میان برخی بازیکنان با به پایان‌رسیدن قراردادشان به‌عنوان بازیکن آزاد به‌دنبال حضور در تیمی دیگر هستند و از طرف دیگر تعدادی از ستاره‌های نوظهور هم هستند که با درخشش در فصل قبل توانسته‌اند مشتریان خوبی را برای خود دست‌وپا کرده و بسیاری از تیم‌های بزرگ به‌دنبال خرید آنها هستند. در ادامه به بررسی وضعیت برخی بازیکنان که احتمالا در تابستان پیش‌رو راهی باشگاه‌های جدیدی می‌شوند یا حداقل در این برهه از فصل شایعاتی درباره جابه‌جایی آنها منتشر شده است خواهیم داشت.

 گرت بیل
وینگر ولزی رئال‌مادرید در این سال‌ها مشکلات زیادی با تیمش داشت و حتی در برهه‌ای به‌دنبال جدایی و حضور در لیگ چین بود اما وقتی با مخالفت باشگاه روبه‌رو شد کار به جاهای باریک کشید و روابط دو طرف به‌شدت تیره شد. تا جایی‌که وقتی رئال تصمیم به فروش او گرفت تا از شر دستمزد 500 هزار یورویی‌اش در هفته راحت شود بیل اعلام کرد حاضر نیست تا پایان قراردادش با رئال راهی تیم دیگری شود و به این ترتیب هواداران نیز به‌شدت از رفتار او انتقاد کردند. با این حال بیل که با حواشی حضورش در مسابقات گلف و همچنین انرژی مضاعفی که برای حضور در تیم ملی کشورش می‌گذاشت با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد با وجود نیمکت‌نشینی و حتی سکونشینی در رئال‌مادرید از این تیم جدا نشد و تا روز آخر قراردادش در این باشگاه به کار خود ادامه داد. او این فصل با کسب عنوان قهرمانی در لالیگا و همچنین لیگ قهرمانان، دو جام معتبر دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کرد تا با دست پر برنابئو را ترک کند. این ستاره ولزی دیروز با انتشار نامه‌ای خطاب به هواداران رئال رسما اعلام کرد پس از 9 سال این باشگاه را ترک خواهد کرد. او در بخشی از این پیام نوشته است: «من 9 سال پیش به‌عنوان یک جوان که رویای بازی در رئال‌مادرید را داشت به اینجا آمدم. می‌خواستم لباس سفیدش را بپوشم، نشان باشگاه را روی سینه‌ام داشته باشم، در سانتیاگو برنابئو بازی کنم، با این تیم جام ببرم و بخشی از چیزی باشم که باشگاه به آن معروف است یعنی قهرمانی در اروپا. حالا که به گذشته نگاه می‌کنم این رویا به واقعیت تبدیل شد و تجربه‌ای باورنکردنی و فراموش‌نشدنی در این باشگاه داشتم.»
بیل حالا به‌عنوان بازیکن آزاد به‌دنبال حضور در باشگاهی جدید است و البته پیش از آن به موفقیت به همراه ولز در دیدار پلی‌آف صعود به جام‌جهانی می‌اندیشد. رسانه‌های انگلیسی از احتمال بازگشت او به لیگ جزیره خبر می‌دهند و معتقدند ممکن است به‌زودی او را دوباره در این کشور ببینیم. کاردیف سیتی می‌تواند یکی از مقاصد احتمالی او باشد. تیم شهر او که البته بیل هیچ‌گاه در آنجا بازی نکرده است اما جاناتان بارنت، مدیر برنامه‌های او احتمال حضور این بازیکن 32 ساله در این تیم حاضر در دسته چمپیونشیپ را رد نکرده است. بیل زمانی که 10 ساله بود پایتخت کشورش را به مقصد ساوتهمپتون ترک کرد و پس از آن نیز راهی تاتنهام شد. البته انتقال از تیم قهرمان اروپا به سطح دو انگلیس برای این بازیکن که هنوز چند سال دیگر می‌تواند به فوتبالش ادامه دهد، اتفاق مثبتی نخواهد بود و شاید او به گزینه‌های دیگری فکر کند. یکی‌دیگر از مقاصد احتمالی او تاتنهام است که سال‌ها در این تیم بازی کرده و بخش عمده شهرت خود را مدیون این تیم لندنی است. بیل در فاصله سال‌های 2007 تا 2013 در این تیم حضور داشت و البته در فصل 2021-2020 نیز به‌صورت قرضی به تاتنهام برگشت اما دوباره راهی رئال شد. با توجه به حضور تاتنهام در لیگ قهرمانان فصل بعد بازگشت دوباره به این تیم می‌تواند بهترین گزینه برای ستاره ولزی باشد. از سوی دیگر دی‌سی یونایتد آمریکا نیز مذاکراتی را برای به خدمت گرفتن او داشته که اگر بیل به‌دنبال حضور در فضایی آرام و به دور از حواشی است حضور در واشنگتن می‌تواند گزینه ایده‌آلی برایش باشد. به‌خصوص که در چند سال اخیر نشان داده دیگر‌ انگیزه لازم برای حضور در تمرینات را ندارد. نیوکاسل هم یکی‌دیگر از باشگاه‌هایی است که ممکن است برای خرید بیل دست به‌کار شود. این تیم که فصل پیش با مالکان جدید و عربستانی خود توانست از منطقه سقوط فرار کرده و جایگاه خوبی در میانه‌های جدول به دست آورد، احتمالا تابستان پر کاری را پیش‌رو دارد و سران باشگاه به‌دنبال این هستند تا این تیم را نیز به یکی از مدعیان قهرمانی فوتبال انگلیس تبدیل کنند که خرید ستاره‌ای چون بیل می‌تواند کمک زیادی به آنها کند. میلان هم دیگر تیمی است که گفته می‌شود ممکن است برای خرید بیل اقدام کند. قهرمان این فصل سری A از خرید بازیکنان باتجربه مثل زلاتان و ژیرو خاطره خوبی دارد و شاید پیولی برای تقویت تیمش برای فصل بعد دست روی بیل بگذارد.

 پل پوگبا
هافبک فرانسوی منچستریونایتد نیز دیگر بازیکنی است که در این تابستان قطعا راهی باشگاه دیگری می‌شود؛ چراکه روز گذشته این باشگاه انگلیسی رسما جدایی پوگبا در پایان قراردادش را تایید کرد و او حالا باید از بین گزینه‌هایش یک تیم را انتخاب کند. یونایتد دیروز در بیانیه‌ای از زحماتی که پوگبا در طول 6 سال حضورش در این تیم کشیده تشکر کرد و ماجرای جدایی او که در ماه‌های اخیر بارها درباره آن صحبت شده بود، رسمی شد. پوگبا که در ازای 89 میلیون پوند به‌عنوان گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه به منچستریونایتد برگشته بود حالا برای دومین‌بار در دوران فوتبالش به‌عنوان بازیکن آزاد از این باشگاه جدا و گفته می‌شود احتمالا باز هم یوونتوس مقصد بعدی او خواهد بود.
پوگبا که یک‌بار دیگر در سال 2012 همین روال را طی کرده و از تمدید قرارداد با یونایتد خودداری کرده بود این‌بار هم همان مسیر را در پیش گرفته و با وجود اینکه گفته می‌شد تیم‌هایی چون پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا، رئال‌مادرید و حتی منچسترسیتی برای به خدمت گرفتن او بی‌میل نبودند اما یووه محتمل‌ترین مقصد برای او عنوان می‌شود. این هافبک 29 ساله دوران موفقی را در این تیم ایتالیایی سپری کرده و به همین دلیل ترجیح می‌دهد تا دوباره در تورین به فوتبالش ادامه دهد. پوگبا در دومین دوره حضورش در اولدترافورد 226 بار برای یونایتد به میدان رفت که حاصل آن 39 گل و 51 پاس گل بوده و دو قهرمانی در لیگ اروپا و جام اتحادیه را نیز در همان فصل نخست با مربیگری ژوزه مورینیو فتح کرد.
یونایتد در دو فصل گذشته با وجود پیشنهادهایی که برای فروش پوگبا داشت ترجیح داد او را در این تیم حفظ کند اما مذاکرات برای تمدید قرارداد با این هافبک مسلمان به نتیجه نرسید و او درنهایت از این باشگاه جدا شد.
او حالا احتمالا دوباره به تیمی خواهد پیوست که پیش از این به همراه آنها 4 قهرمانی پیاپی در لیگ ایتالیا، دو جام حذفی این کشور و همچنین یک حضور در فینال لیگ قهرمانان در سال 2015 را تجربه کرده است. اگرچه پاری‌سن‌ژرمن نیز بی‌میل نیست تا با خرید این هافبک ملی‌پوش تیمش را پرستاره‌تر از قبل کند.

 فرانکی دی‌یونگ
منچستریونایتد که از مدتی قبل به این نتیجه رسیده بود ادامه همکاری با پوگبا ممکن نیست به سراغ خرید یک هافبک جایگزین برای او رفت که اصلی‌ترین هدف آنها فرانکی دی‌یونگ، ستاره جوان و هلندی بارسلوناست. سابقه همکاری دی‌یونگ با تن‌هاگ در آژاکس از یک‌سو و همچنین مشکلات مالی بارسا از سوی دیگر باعث شده شیاطین سرخ به قطعی‌شدن این انتقال امید زیادی داشته باشند. بارسلونا که برای خرید دی‌یونگ 75 میلیون یورو هزینه کرده است برای فروش او حداقل 10 میلیون یورو بیش از این مبلغ می‌خواهد و به نوشته رسانه‌های انگلیسی، سران یونایتد نخستین پیشنهاد رسمی خود را برای همتایان خود در تیم اسپانیایی ارسال کرده‌اند. این هافبک 25 ساله البته هنوز درباره اینکه آیا حضورش در لیگ برتر و اولدترافورد انتخاب مناسبی خواهد بود یا نه تردید دارد؛ چراکه درحالی که بارسا با ژاوی به روزهای خوبش برگشته و توانست سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند اما یونایتد که فصل فاجعه‌باری را پشت‌سر گذاشت حالا به لیگ اروپا رسیده و دی‌یونگ درصورت قبول این پیشنهاد، حداقل فصل بعد را در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال اروپا حاضر نخواهد بود.
این اتفاق می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل برای منتفی شدن این جابه‌جایی باشد اما از سوی دیگر حضور تن‌هاگ، سرمربی سابق آژاکس روی نیمکت یونایتد از فصل بعد و علاقه زیادی که او به بازی دی‌یونگ دارد ممکن است درنهایت باعث شود نظر این هافبک ملی‌پوش هلندی تغییر کند. تن‌هاگ دو فصل مربیگری دی‌یونگ در آژاکس را برعهده داشت و به همراه او قهرمانی در فصل 2019-2018 و همچنین حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرد. یونایتد در انتهای فصل به‌جز پوگبا، نمانیا ماتیچ را نیز از دست داده و برای پرکردن جای خالی این دو بازیکن نیاز به خریدهای جدید دارد. در شرایط کنونی تنها فرد و اسکات مک‌تومینای در این پست گزینه‌های تن‌هاگ هستند و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های این مربی هلندی خرید حداقل یک بازیکن جدید به‌عنوان هافبک وسط است. البته تن‌هاگ یکی‌دیگر از شاگردان سابقش را نیز به‌عنوان خرید جدید در منچستریونایتد مدنظر دارد و در تلاش است تا جورین تیمبر، مدافع آژاکس را نیز به اولدترافورد ببرد.

 محمد صلاح
لیورپولی‌ها نه‌تنها فینال لیگ قهرمانان را باخته‌اند بلکه ممکن است فصل بعد دو ستاره اصلی و تاثیرگذار خود را نیز در اختیار نداشته باشند. شاگردان کلوپ در این فصل نه‌تنها در اروپا بلکه در لیگ انگلیس هم از فتح جام محروم شدند و این روزها خبرهای خوبی حول‌وحوش این باشگاه شنیده نمی‌شود. سادیو مانه طبق اخباری که در مطبوعات این کشور منتشر شده به احتمال زیاد آنفیلد را ترک خواهد کرد تا فصل بعد را با لباس بایرن‌مونیخ بازی کند. این درحالی است که گفته می‌شد او پیشنهادی به‌مراتب بهتر از نظر مالی را از پاری‌سن‌ژرمن دریافت کرده بود اما به‌دلایلی ورزشی حضور در تیم قهرمان آلمان را به حضور در جمع ستاره‌های پاریسی ترجیح داده و به احتمال زیاد در فصل بعد او را با یک پیراهن قرمز‌رنگ دیگر در زمین مسابقه خواهیم دید.
در همین شرایط روز گذشته بسیاری از رسانه‌های انگلیسی ازجمله دیلی‌میل و میرر از توقف مذاکرات برای تمدید قرارداد محمد صلاح، ستاره چند فصل اخیر لیورپول خبر دادند. این وینگر مصری که امسال عنوان آقای گلی مشترک را به همراه سون هیونگ‌مین به دست آورد هنوز نتوانسته با باشگاه به توافق برسد و پیشنهادهای دو طرف مورد‌قبول طرف مقابل قرار نگرفته است. در این شرایط و اگر طرفین نتوانند به نقطه‌ای مشترک برای توافق برسند بعید نیست که صلاح هم مثل مانه این تیم را ترک کند. هر دو بازیکن تنها یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارند و در این شرایط بعید است قرمزها او را به‌راحتی و به‌عنوان بازیکن آزاد از دست بدهند.
جدا از این مسائل شایعه‌ای که دیروز منتشر شد بیشتر باعث نگرانی هواداران این تیم شد و آن هم احتمال حضور این ستاره 29 ساله در یکی از تیم‌های رقیب ازجمله منچستریونایتد، منچسترسیتی یا چلسی است. صلاح پس از اینکه مذاکراتش با باشگاه به بن‌بست خورده اعلام کرده می‌خواهد به فوتبالش در لیگ برتر ادامه دهد و در این شرایط ممکن است باشگاه مجبور شود او را به یکی از تیم‌های رقیب واگذار کند. او در سال 2017 در ازای 47 میلیون یورو راهی آنفیلد شد و در این مدت به تیمش کمک کرده تا قهرمانی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان، جام حذفی و جام اتحادیه را تجربه کنند. صلاح در این 5 سال 156 گل برای قرمزها به ثمر رسانده و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان در موفقیت‌های سال‌های اخیر شاگردان کلوپ بوده است.
اگرچه رئال‌مادرید و بارسلونا هم برای خرید این بازیکن گوش به زنگ هستند و شرایط او را زیرنظر دارند اما سایت اتلتیک می‌گوید صلاح درصورت ترک لیورپول همچنان علاقه دارد تا در انگلیس بازی کند و این اصلا خبر خوبی برای طرفداران نیست. البته سناریوی دیگری که در این میان مطرح شده این است که او فصل بعد را نیز در لیورپول سپری خواهد کرد و پس از آن تصمیم خواهد گرفت برای آینده‌اش چه تیمی را انتخاب کند. صلاح به بازی در لیگ برتر علاقه دارد و نمی‌خواهد فعلا این کشور را ترک کند به همین دلیل اگر از لیورپول جدا شود حضورش در منچسترسیتی یا چلسی بسیار محتمل‌تر است؛ چراکه با توجه به سابقه دشمنی دیرینه بین لیورپول و یونایتد بعید است او تصمیمی برای حضور در اولدترافورد و تبدیل‌شدن به یک یاغی جدید در فوتبال جزیره را داشته باشد. به‌خصوص که او بین هواداران تیمش محبوبیت زیادی دارد و دلیلی برای این کار نمی‌بیند.
صلاح که سابقه حضور در چلسی را در کارنامه دارد دوران ناموفقی را در این باشگاه انگلیسی تجربه کرده است و شاید بازگشت به تیم سابقش یکی از گزینه‌های جدی او باشد. تاتنهام، آرسنال و حتی پولدارهای نیوکاسل هم می‌توانند دیگر گزینه‌های این ملی‌پوش مصری برای ادامه بازی در لیگ انگلیس باشند اما بعید است این سه تیم بتوانند خواسته‌های صلاح را برآورده کنند و او نیاز دارد در تیمی بزرگ بازی کند که در همه جام‌ها مدعی قهرمانی است.
البته اگر لیورپولی‌ها امید داشته باشند که درنهایت با صلاح برای تمدید قرارداد به توافق برسند او را در این تابستان نخواهند فروخت و البته این را نیز نباید فراموش کرد که با توجه به جدایی مانه، فروش صلاح عملا باعث تضعیف این تیم برای فصل بعد خواهد شد و در این شرایط رقبا بهترین فرصت را برای کنارزدن آنها خواهند داشت. درباره مذاکرات دو طرف نیز گفته می‌شود صلاح برای ماندن در آنفیلد بی‌میل نیست اما می‌خواهد شرایطی ایجاد شود که بیشتر خواسته‌هایش تامین شود. یکی از شروط او برای تمدید قرارداد این است که این قرارداد دوساله باشد و البته دستمزد او هم در حد قابل‌توجهی افزایش یابد. صلاح و مدیربرنامه‌هایش (رامی عباس عیسی) به‌دنبال این هستند تا او یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان باشد و دستمزدی در حد ستاره‌های این روزهای فوتبال دریافت کند. اگرچه لیورپولی‌ها معتقدند پیشنهاد آنها بسیار خوب و منصفانه است اما تیم صلاح آن را قبول نکرده و به‌دنبال بهتر شدن شرایط هستند. اتفاقات اخیر در باشگاه باعث شده فعلا صلاح دست بالاتر را در این مذاکرات داشته باشد و احتمالا درنهایت آنها مجبور شوند بخش عمده‌ای از بندهای موردنظر این تیم را قبول کنند.

 روملو لوکاکو
مهاجم بلژیکی برای سومین‌بار در یک تیم بزرگ انگلیسی نتوانست روزهای خوبی را سپری کند و احتمالا در این تابستان باز هم شاهد جابه‌جایی او خواهیم بود. این مهاجم گلزن در دوره نخست حضورش در چلسی چندان موفق نبود و درنهایت از این تیم جدا شد. درخشش او در اورتون باعث شد منچستریونایتد برای خرید او دست به‌کار شود اما دو فصل بازی در اولدترافورد هم برایش چندان خوب پیش نرفت و این‌بار هم یکی از تیم‌های نامدار انگلیسی را ترک کرد تا به اینترمیلان برود. عملکرد او در سری A فوق‌العاده بود و نرآتزوری به لطف درخشش او توانست پس از 10 سال قهرمانی در ایتالیا را تجربه کند. مشکلات مالی تیم از یک‌سو و پیشنهاد وسوسه‌کننده چلسی از سوی دیگر باعث شد تا او به تیم سابقش برگردد تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند اما این‌بار هم حضورش در استمفورد بریج موفقیت‌آمیز نبود. حالا تنها یک فصل پس از انتقال 97.5 میلیون پوندی او به چلسی گفته می‌شود توماس توخل تصمیم به فروش این مهاجم 29 ساله گرفته و البته خود او هم به‌دنبال ترک این تیم و بازگشت به اینترمیلان است. البته دستمزد بالا و 350 هزار پوندی او و همچنین رقم بالای قراردادش یکی از اصلی‌ترین مشکلات تیم ایتالیایی برای بازگرداندن این ستاره بلژیکی است. البته آنها که این فصل درنهایت رقابت را به رقیب و همشهری خود باختند و میلان را بر بام فوتبال ایتالیا دیدند به‌دنبال راه‌حلی برای این مشکل هستند و احتمالا لوکاکو را در این تابستان به صورت قرضی به خدمت خواهند گرفت تا در پایان فصل منابع مالی لازم برای خرید او را فراهم کنند.
توماس توخل امیدوار است به کمک مالکان آمریکایی و جدید باشگاه بتواند یک مهاجم خوب و بزرگ را به تیمش اضافه کند تا بتواند فصل بعد دوباره به جمع مدعیان قهرمانی برگردد به‌خصوص که سیتی با خرید ارلینگ هالند در فصل بعد هم مدعی جدی قهرمانی در لیگ و اروپا خواهد بود.
اینتر مذاکرات را با مدیربرنامه‌های لوکاکو آغاز کرده و موراتا، مدیر ورزشی باشگاه با سباستین لدوره، وکیل این مهاجم بلژیکی در هتلی در میلان دیده شده‌اند اما مهم‌ترین مساله درحال حاضر شرایط مالی است که باید طرفین با دقت درباره آن تصمیم‌گیری کنند. این درحالی است که اینتر به‌دنبال خرید پائولو دیبالا هم هست و اگرچه این ستاره آرژانتینی به‌عنوان بازیکن آزاد راهی این تیم می‌شود اما باشگاه باید امکان پرداخت دستمزد او را داشته باشد.

 داروین نونز
رقیب مهدی طارمی در کورس آقای‌گلی لیگ پرتغال این روزها مشتریان زیادی در فوتبال اروپا دارد و تقریبا به اکثر تیم‌های مهم اروپایی لینک شده است، اما در این میان ظاهرا شانس منچستریونایتد و چلسی برای به خدمت گرفتن این مهاجم جوان اروگوئه‌ای بیشتر است. نونز در پایان فصل موفق شد با زدن 26گل به‌عنوان بهترین گلزن لیگ پرتغال انتخاب شود و درمجموع برای این تیم 34گل در 41بازی زد تا علاوه‌بر این دو تیم آرسنال، وستهام و نیوکاسل هم برای خرید او دست به‌کار شوند.
البته گفته می‌شود پیشنهاد اولیه یونایتد برای خرید او رد شده است و درحالی‌که شیاطین سرخ برای به خدمت گرفتن او حاضر شده‌اند 67.8میلیون پوند پرداخت کنند اما ظاهرا این بازیکن خودش هم مایل نیست به یونایتد برود؛ چرا‌که می‌خواهد فصل بعد در تیمی بازی کند که فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد. در چنین شرایطی یونایتد کار سختی برای خرید او خواهد داشت و شاید در رقابت برای خرید این مهاجم گلزن بازنده شود.

 روبن نوس
هافبک پرتغالی ولورهمپتون مدت‌هاست در رادار منچستریونایتد قرار دارد و ظاهرا اگر آنها در خرید دی‌یونگ ناکام شوند دوباره برای خرید نوس دست به‌کار خواهند شد. البته آنها در این تابستان یک رقیب جدی نیز در این میان دارند و میکل ارتتا هم می‌خواهد برای تقویت خط‌میانی آرسنال، این بازیکن را به تیمش ببرد. هر دو تیم اقدامات اولیه را برای جذب این بازیکن انجام داده‌اند و به‌دنبال این هستند تا قیمت و شرایط او توسط ولوز اعلام شود. یونایتد با توجه به قیمت بالای دو بازیکن بعید است همزمان به‌دنبال او و دی‌یونگ بشد. آرسنال هم امیدوار است با خرید او زوجی موفق را با او و توماس پارتی در خط‌میانی تشکیل دهد، به‌خصوص که آینده گرانیت ژاکا در این تیم نامعلوم و ممکن است این تیم را به مقصد باشگاهی جدید ترک کند.
از طرف دیگر ولوز هم به‌خوبی می‌داند که نوس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای باشگاه‌های بزرگ باشد و به همین دلیل تصمیم ندارد به این راحتی ستاره خط‌میانی خود را از دست بدهد و به‌دنبال این است تا قیمت او را تا حد ممکن بالا ببرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار