• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۱۱ - ۰۴:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
عبادی‌پور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: قراردادم با میلانو تقریبا قطعی است

کاپیتانی مسئولیت سنگینی است اما با ملی‌پوشان جوان راحت‌تر می‌شود

بازی با تیم کولاکوویچ کمک می‌کند که برای لیگ ملت‌ها آماده شویم

تقریبا قراردادم با تیم میلانو ایتالیا قطعی است ولی باز هم صددرصد نیست و می‌شود گفت 50 درصد راه را با تیم میلانو رفتیم و 50 درصد دیگرش در آینده مشخص خواهد شد.

کاپیتانی مسئولیت سنگینی است اما با ملی‌پوشان جوان راحت‌تر می‌شود

نسیم شیرازی، خبرنگار: میلاد عبادی‌پور که با تیم اسکرا عنوان چهارمی لیگ لهستان را به‌دست آورد بعد از بازگشت از لهستان همین چند روز پیش به اردوی تیم ملی والیبال ایران اضافه شد تا بار کاپیتانی را دوباره روی شانه‌هایش بگذارد و با هم‌تیمی‌های جوانش راهی صربستان شود تا دو هفته تمرینی را کنار هم برای آماده‌سازی بیشتر بگذرانند. کاپیتان جوان تیم ملی والیبال ایران بازوبندی را که تا همین چندوقت پیش روی بازوی سعید معروف می‌درخشید به بازو بست تا برای جوانان ملی‌پوش هم انگیزه باشد و هم هدایتگر مستطیل والیبال. تیم ملی والیبال ایران در هتل M بلگراد مستقر شد و تمرینش را به‌طور رسمی از صبح‌دوشنبه آغاز کرد تا ابتدا برای دو بازی تدارکاتی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یعنی 11 و 12 خرداد آماده شود و هم دوهفته برای هماهنگی بیشتر کنار یکدیگر به صف شوند. بلندقامتان والیبال ایران در دو بازی دوستانه خود مقابل تیم ملی صربستان با هدایت سرمربی پیشین تیم ملی ایران ایگور کولاکوویچ به زمین خواهند رفتند تا برابر تیم سرمربی‌ای که والیبال ایران را می‌شناسد خودشان را محک بزنند. میلاد والیبال ایران که در اولین تجربه کاپیتانی‌اش در مسابقات قهرمانی 2021 آسیا توانست جام قهرمانی را بالا ببرد، حالا گرچه قول سکو نمی‌دهد ولی قول تلاش با تمام وجود را می‌دهد تا از این رقابت‌ها باتجربه‌ای خوش بیرون بیایند. والیبالیست‌های ایران 13 خرداد بلگراد را به مقصد برزیلیا ترک می‌کنند تا از 17 تا 22 خرداد در هفته نخست لیگ ملت‌ها به مصاف تیم‌های چین، هلند، استرالیا و ژاپن بروند. به همین بهانه با کاپیتان تیم ملی والیبال ایران همکلام شدیم که او باحوصله، بعد از اولین تمرین در بلگراد پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد. این گپ کوتاه را در ادامه متن خواهید خواند.

اوضاع در صربستان چگونه است؟
متاسفانه سفر ما به آنجا طولانی شد و شرایط سفرمان مقداری مساعد نبود ولی خدا را شکر رسیدیم و از دوشنبه تمرینات‌مان را شروع کردیم. فکر می‌کنم با توجه به اینکه با تیم صربستان دو بازی تدارکاتی داریم اردوی خوبی می‌تواند باشد و این بازی‌ها قبل از شروع مسابقات لیگ ملت‌ها به تیم ما خیلی کمک خواهد کرد.

دیدار با تیمی که سرمربی‌اش قبلا مربی شما بوده جذاب است؟
این مسابقه با تیم ملی صربستان با توجه به اینکه سرمربی آن، سرمربی تیم والیبال ایران هم بود و شناخت خیلی خوبی از تیم ما دارد، می‌تواند به تیم‌مان کمک کند تا نقاط‌قوت و ضعف‌مان را پیدا کنیم و در شروع مسابقات می‌توانیم روزهای خوبی را تجربه کنیم. البته از الان نمی‌شود درباره عملکردمان در بازی‌ها نظر داد ولی فکر با توجه به اینکه سرمربی قبلی تیم ملی هم اینجاست می‌کنم این دو بازی می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

طی این مدت آماده‌سازی تیم، برای حضور در لیگ ملت‌های 2022 چطور بوده؟
یک‌سری از بازیکنان مدت خیلی کوتاهی را با تیم ملی بودند، ازجمله خود من به‌خاطر بازی در تیم باشگاهی‌مان دیر به تمرینات تیم ملی اضافه شدم ولی فکر می‌کنم این یکی، دوهفته با هم بودن بیشتر می‌تواند به هماهنگی تیم کمک کند و با آمادگی بهتری می‌توانیم وارد مسابقات لیگ ملت ها شویم.

تیم ملی هم چند بازیکن مصدوم مانند مجرد و صالحی را به‌همراه ندارد و هم بازیکنان باتجربه مانند معروف و موسوی؛ با وجود این شرایط الان تیم برای این رویداد جهانی چطور است؟
دقیقا درست است که ما چند بازیکن را به‌دلیل مصدومیت و چند بازیکن را به هر دلیلی که خودشان تصمیم گرفتند در تیم ملی نباشند، همراه نداریم ولی به‌طور حتم تیم ما تیم بسیار جوان و باانگیزه‌ای است و فکر می‌کنم با کمک کادر فنی می‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. ما همین الان هم به سکو فکر نمی‌کنیم، به‌خاطر اینکه خیلی زود است که به سکو فکر کنیم ولی می‌توانیم این قول را به شما و تمام مردم ایران بدهیم که صددرصد توان‌مان را در تمام بازی‌ها به نمایش می‌گذاریم.

ملی‌پوشان والیبال، فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را بامداد یکشنبه در فرودگاه تماشا کردند، بازی چطور بود و آیا والیبالی‌ها از تماشای این نوع فوتبال لذت می‌برند؟ طرفدار تیم خاصی بودی؟
فکر می‌کنم بازی فینال چمپیونز لیگ فوتبال بهترین بازی تاریخ فوتبال باید باشد، حالا نه‌تنها تیم‌های لیورپول و رئال، بلکه تمام فینال‌های این رقابت‌ها بهترین بازی‌های فوتبال هستند و ما هم از تماشایش لذت می‌بریم. طرفدار تیم خاصی نبودیم و البته می‌شود گفت طرفدار دو تیم بودیم، چون هر دو تیم ستاره‌های بزرگی را داشتند. دوست داشتیم این بازی را به‌صورت زنده ببینیم که این اتفاق هم افتاد.

ارزیابی‌ات از روحیه تیم و جوان‌گرایی در تیم ملی چطور است؟
تیم خدا را شکر از روحیه بسیار بالایی برخوردار است، تیم ما جوان است و همین باعث با‌انگیزه بودن‌شان شده؛ فکر می‌کنم این را در آینده هم ثابت خواهیم کرد.

سال آینده میلاد عبادی‌پور را در میلانو می‌بینیم؟
تقریبا قراردادم با تیم میلانو ایتالیا قطعی است ولی باز هم صددرصد نیست و می‌شود گفت 50 درصد راه را با تیم میلانو رفتیم و 50 درصد دیگرش در آینده مشخص خواهد شد. میلانو یکی از بهترین و پرافتخارترین تیم‌ها در ایتالیاست و امیدوارم آنجا بتوانم مانند روزهایی که در تیم اسکرا بلچاتوف لهستان بودم به تیم میلانو کمک کنم و بهترین نتیجه را در لیگ ایتالیا به‌دست آوریم. البته آسان نیست و همه مخاطبان والیبال می‌دانند که شرایط لیگ ایتالیا چگونه است ولی ما تمام زور خودمان را خواهیم زد.

تجربه و مسئولیت دومین کاپیتانی تیم ملی چگونه است؟
به‌طور حتم مسئولیت خیلی سنگینی برعهده من خواهد بود که قبلا این مسئولیت روی دوش سعید معروف بود ولی به‌نظر من با توجه به شرایطی که در تیم ملی داریم و با توجه به جوان‌هایی که کاملا باانگیزه، مرتب و منظم هستند، فکر می‌کنم این شرایط برای من خیلی راحت‌تر خواهد شد، ضمن اینکه کادر فنی بسیار خوبی را داریم که در این راه کمکم خواهند کرد.

تیم ملی برای رسیدن به اوج و در اوج ماندن به چه چیزی نیاز دارد؟
قطعا تیم ملی در این دوره‌ها نیاز به انگیزه خیلی زیادی خواهد داشت و همان‌طور که گفتم روی انگیزه و جوان بودن تیم می‌توان حساب کرد، ما فقط باید این انگیزه و قدرت ذهنی خودمان را همیشه در بدترین و بهترین شرایط به‌همراه داشته باشیم تا در بهترین شرایط از کوره در نرویم و در بدترین شرایط خودمان باشیم و با توجه و تمرکز روی عملکرد خوب‌مان بتوانیم خودمان را از شرایط بد بیرون بیاوریم و این خیلی به تیم ملی می‌تواند کمک کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار