• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۳-۰۹ - ۰۱:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

رویداد «عصر امید» بزرگ‌ترین همایش دانش‌بنیان کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «همه پیام تحول و نکته اساسی مرتبط با محور ریل جدید را به‌خوبی درک کرده و خودشان را برای رسیدن به این حرکت مهم آرایش داده‌اند. زمانی که مقام‌معظم‌رهبری در ابتدای سال می‌فرمایند که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید دوبرابر شده و تنها راه را اقتصاد دانش‌بنیان مطرح می‌کنند، مطمئن باشید که این مهم را جریان‌های مردمی می‌توانند محقق کنند و دانش‌بنیان نیز بدون دانشگاه بی‌معنا خواهد بود.»

رویداد «عصر امید»  بزرگ‌ترین همایش دانش‌بنیان کشور است

سارا طاهری خبرنگار گروه دانشگاه: دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیروز میهمان غرفه روزنامه «فرهیختگان» در نمایشگاه رویداد ملی گام دوم با عنوان «عصر امید» بود. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره رویداد عصر امید و تاثیرگذاری آن در حوزه آموزش عالی کشور گفت: «این همایش در سالگرد 40‌سالگی دانشگاه یک رویکرد گام دومی در بزرگداشت این امر بود. ما به‌جای تفاخر بر گذشته، البته آنجایی که به‌همت مردم بزرگ ایران در بنیان نهادن این سرمایه عظیم است جای بسی تفاخر دارد، دانشگاه آزاد اسلامی با یک نگاه گام دومی یعنی آغاز تحولی جدید و نقطه‌عطفی در تغییر مسیر، مطابق با نیاز امروز کشور به نکوداشت چله خود نشست.»

 آموزش عالی نیاز به یک بازآرایی گام دومی دارد
او با بیان اینکه آموزش عالی نیاز به یک بازآرایی گام دومی دارد و ما هنوز از آموزش عالی در کلان پاسخ جدی در این رابطه نگرفته‌ایم، گفت: «اهمیت اتفاقی که امروز رخ داده، این است که اساسا بزرگ‌ترین دانشگاه ایران که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا هم به‌شمار می‌رود عزم خودش را متقابل با عزم رهبر و مدیران ارشد کشور و ازسوی دیگر مردم تنظیم کرده و این اتفاق مبارکی است. امروز شور و نشاطی که در دانشگاه و این رویداد وجود داشت، بنده را به وجد آورده است.»
او ادامه داد: «مدت‌ها بود ما در تدارک برگزاری رویداد عصر امید بودیم اما خودمان هم انتظار این حجم از شوق و همراهی را نداشتیم، اما امروز این همه اشتیاق به موثر بودن و اعتقاد به تغییر ریل را شاهد هستیم. تغییر ریل دانشگاه یک امر لازم است که تا تبدیل به یک گفتمان نشود، محقق نخواهد شد. امروز گفتمان شدن این مساله را در میان همکاران آن‌هم با نگاه نو دیده‌ام.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: «همه پیام تحول و نکته اساسی مرتبط با محور ریل جدید را به‌خوبی درک کرده و خودشان را برای رسیدن به این حرکت مهم آرایش داده‌اند. زمانی که مقام‌معظم‌رهبری در ابتدای سال می‌فرمایند که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید دوبرابر شده و تنها راه را اقتصاد دانش‌بنیان مطرح می‌کنند، مطمئن باشید که این مهم را جریان‌های مردمی می‌توانند محقق کنند و دانش‌بنیان نیز بدون دانشگاه بی‌معنا خواهد بود.»
 شعار دانشگاه مبنی‌بر بسترساز تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به‌منصه ظهور رسید
دکترطهرانچی بیان داشت: «اتفاقی که در رویداد و نمایشگاه عصر امید تجلی پیدا کرد، این بود که شعار دانشگاه بسترساز تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است به‌منصه ظهور رسید و این شعار را یک مجموعه عظیم با هم سر دادند و این مجموعه قطعا دیده می‌شود. این مجموعه اثرگذار و تحول‌آفرین خواهد بود و ان‌شاءالله اقداماتی که روز گذشته به‌عنوان اولین روز رویداد عصر امید انجام شد در روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت و ان‌شاءالله نقطه اثری خواهد بود.»

 چهارسوق دانشگاه آزاد در رویداد عصر امید برپا شد
او با بیان اینکه شروع رویداد عصر امید، شروع قابل‌قبول و پرنشاط و سخت بود، اظهار داشت: «این حجم از اقدامات در این حوزه تا امروز انجام نشده بود. رویداد عصر امید بزرگ‌ترین همایش دانش‌بنیان کشور است که در آن علم‌وفناوری درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. خوشبختانه شروع این رویداد به‌خوبی انجام شد و ان‌شاءالله ثمرات آن امروز و فردا ادامه می‌یابد. چهارسوق ما که یک سوق آن ایده‌ها، سوق دیگر شرکت‌ها، سوق سوم زیرساخت‌ها و سوق آخر نیز نهاد مالی است که ریشه در گذشته تاریخی ما دارد، در روزهای آینده اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین