• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۲-۲۴ - ۰۳:۱۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
زبیر برمی‌گردد، آرمان احتمالا فیکس می‌شود

استقلال- فولاد بسته مثل بازی با سپاهان

تیم فوتبال استقلال درحالی مقابل فولاد به میدان می‌رود که این دیدار می‌تواند تقریبا معادلات قهرمانی را روشن و یک گام بسیار بزرگ آبی‌پوشان را به قهرمانی نزدیک کند.

استقلال- فولاد بسته مثل بازی با سپاهان

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال درحالی مقابل فولاد به میدان می‌رود که این دیدار می‌تواند تقریبا معادلات قهرمانی را روشن و یک گام بسیار بزرگ آبی‌پوشان را به قهرمانی نزدیک کند. از آنجا که به عقیده بسیاری از کارشناسان این دیدار سخت‌ترین بازی نیم فصل دوم آبی‌ها محسوب می‌شود، اگر شاگردان فرهاد مجیدی موفق شوند این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارند در ادامه کار سختی برای قهرمانی پیش روی مجیدی و شاگردانش نخواهد بود، اما اگر تیم نکونام مانند سال‌های اخیر موفق به پیروزی شود و در سوی دیگر پرسپولیس از سد سپاهان بگذرد، هفته‌های باقی‌مانده جذاب‌تر دنبال خواهد شد.
استقلالی‌ها بعد از توقف دوباره رقابت‌ها طبق آنچه پیش‌بینی می‌شد باز هم کار را با عملکردی متزلزل در امر فنی آغاز کردند و اگر شوت دقایق پایانی آرمان رمضانی نبود، چه‌بسا کسب 2 امتیاز از 2 بازی، روند این تیم برای رسیدن به قهرمانی را خطرناک می‌کرد، اما برنامه‌ریزی‌های کادرفنی برای پیروزی در بازی‌های خانگی و کسب حداقل امتیاز در بازی‌های خارج از خانه تا این جای کار محقق و از سوی دیگر باعث شده آبی‌ها با ارائه یک بازی بسته در عین حال منطقی در گام اول در اصفهان به خواسته خود برسند، هرچند 3 امتیاز دیدار خانگی با پدیده نیز امری بود که بیشتر با خوش‌اقبالی آبی‌ها حاصل شد.
طبق آخرین شنیده‌ها از اردوی آبی‌پوشان با توصیه کادرفنی، استقلال امشب هم در دیدار حساس در اهواز با تفکر ارائه یک بازی بسته و در ابتدای امر برای کسب تک‌امتیاز این بازی به میدان می‌رود. هرچند از آنجا که فوتبال‌ رو ندارد، چه‌بسا این تیم در ضدحملات موفق عمل کند و کار را به هر شکل ممکن با کسب 3 امتیاز ممکن به پایان برساند. اما در هر صورت مانند دیدار با سپاهان هدف اصلی مجیدی و دستیارانش برای این میدان در ابتدا نباختن است تا ضمن کسب امتیاز و نزدیک شدن به‌عنوان قهرمانی، رکورد شکست‌ناپذیری نیز تا پایان فصل حفظ شود؛ چراکه استقلالی‌ها اعتقاد دارند این بازی سخت‌ترین دیدار آنها تا پایان فصل محسوب می‌شود و اگر آبی‌پوشان از این دیدار جان سالم به‌در ببرند، مطمئنا تا پایان فصل کار سختی برای حفظ رکورد خود نخواهند داشت.

تغییرات دوباره در ترکیب
استقلال درحالی به فولاد رسیده که برای این بازی یک محروم و یک مصدوم روی دست مجیدی از دیدار قبل باقی مانده است. رودی ژستد غایب است و نمی‌تواند شاگردان مجیدی را همراهی کند، این در حالی است که آرمان رمضانی در دیدار گذشته آبی‌ها ناجی فرهاد و هواداران این تیم شد و در دقیقه 88 با گل 3 امتیازی خود به داد استقلال رسید. بر همین اساس و طبق گمانه‌زنی‌ها به نظر می‌رسد در این دیدار رمضانی پاداش گل حساس خود را با حضور در ترکیب ثابت بگیرد، این درحالی است که به‌جز خسته کردن مدافعان حریف، ارسلان مطهری در بازی قبلی با وجود حضور در ترکیب اصلی، توفیق چندانی در گلزنی و حضور در موقعیت‌ها نداشت تا این موضوع نیز تفکر فیکس شدن رمضانی را تقویت کند.
همچنین گفته می‌شود مجیدی به سیستم بازی با سپاهان روی آورده و از نفراتی استفاده می‌کند که در اصفهان از آنها بهره برد. به احتمال زیاد حسینی در این دیدار یک بار دیگر درون دروازه خواهد ایستاد و سیلوا که در بازی با سپاهان محروم بود، مثل بازی با پدیده به‌عنوان راس عقب مثلث خط دفاعی انجام وظیفه خواهد کرد. بازگشت دوباره نیک نفس نیز تقریبا محتمل است؛ چراکه در بازی قبلی چشمی مصدوم شد و به‌جز این مورد کاپیتان سوم آبی‌ها حتی از پس خواسته‌های کادرفنی به‌خوبی برنیامد. از سوی دیگر نیک‌نفس به‌همراه صالح حردانی به‌خوبی از فضای ورزشگاه و تیم حریف شناخت دارد و به نظر می‌رسد حضور این دو بازیکن نیز در ترکیب استقلال از حالا قطعی باشد و همچنین امیرحسین حسین‌زاده -که در بازی با پدیده در گل استقلال نقش بسزایی را ایفا کرد- به ترکیب بازگردد و درکنار یامگا و رمضانی مثلث هجومی تیم را تشکیل دهد.

 تا قهرمانی قطعی نشود صحبت از آن ممنوع
قابل‌توجه است که با وجود آنکه استقلالی‌ها شانس زیادی برای قهرمانی دارند اما مجیدی به بازیکنان این تیم توصیه کرده تا این امر قطعی نشده است، هرگز به این موضوع فکر و حتی از آن صحبت هم نکنند. به عقیده استقلالی‌ها وقتی دو تیم در صدر جدول به این شکل برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می‌کنند، این امر حرفه‌ای نیست که صحبتی از قهرمانی شود یا این خبر برخی رسانه‌ها مبنی‌بر برنامه‌ریزی برای جشن قهرمانی اجرایی یا عملیاتی شود، اما در هر صورت باشگاه برنامه‌هایی را برای قهرمانی استقلال تدارک خواهد دید، اگر این امر در آینده به هر شکلی محقق شود.

 استقلالی‌ها: بدون تماشاگر شدن بازی به‌نفع ماست
طی هفته اخیر بحث حضور تماشاگران در بازی‌های صنعت نفت و فولاد به یکی از مسائل و سوژه‌‌های لیگ برتر تبدیل شده بود. پس از آنکه دربی خوزستان در هفته گذشته بدون تماشاگران برگزار شد، باشگاه فولاد در تلاش بود دیدار این تیم مقابل استقلال با حضور هواداران اهوازی برگزار شود. با وجود اینکه سامانه بلیت‌‌فروشی این مسابقه نیز از سوی باشگاه فولاد اعلام شده و قرار بود از ظهر دیروز این کار آغاز شود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد و دیدار دو تیم بدون حضور هواداران انجام خواهد شد.
بر همین اساس با وجود آنکه اهواز به‌نوعی خانه دوم استقلال به‌شمار می‌رود، اما استقلالی‌ها نسبت به این موضوع ابراز رضایت کرده‌اند؛ چراکه اعتقاد دارند هر دیداری خارج از خانه بدون حضور تماشاگران برگزار شود، به‌نفع آنهاست.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار