• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۲-۱۰ - ۰۳:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

صندوق پژوهش و فناوری کریمه در رویداد ملی گام دوم مشارکت می‌کند

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم با حضور در محل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد تفاهمنامه همکاری مشترک در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد امضا کرد.

صندوق پژوهش و فناوری کریمه در رویداد ملی گام دوم مشارکت می‌کند

روحانی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم با حضور در محل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد تفاهمنامه همکاری مشترک در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد امضا کرد.
در ابتدای این جلسه روحانی و عسکری غلام‌زاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد به بیان دیدگاه‌های خود در مورد جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری در زیست‌بوم نوآوری کشور پرداخته و خدمات قابل ارائه به شرکت‌کنندگان، استارتاپ‌ها، صاحبان ایده، تیم‌ها و شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان حاضر در رویداد ملی گام دوم را تبیین کردند.
در ادامه این نشست، تفاهمنامه همکاری مشترک به‌منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم، در راستای تحقق اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی امضا و تبادل شد.
لازم به ذکر است مطابق این تفاهمنامه صندوق دانشگاه آزاد اسلامی بسترهای لازم جهت حضور صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم در رویداد ملی گام دوم و بهره‌برداری حداکثری این صندوق از فرصت‌های مشارکت، سرمایه‌گذاری و سایر خدمات مدنظر را فراهم کرده و صندوق کریمه قم نیز تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال در رویداد ملی گام دوم در قالب تسهیلات، مشارکت مدنی و حقوقی، سرمایه‌گذاری، صدور ضمانت‌نامه، مشاوره و سایر خدمات مشارکت می‌کند.
با امضای این تفاهمنامه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تا به حال توانسته است درمجموع تا سقف ۷۵۷ میلیارد تومان ظرفیت اعتباری و مالی برای شرکت‌کنندگان در رویداد ملی گام دوم ایجاد کند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هم‌اندیشی برای دانشجویان غیرایرانی در دستورکار است
مراسم محفل انس با قرآن ویژه دانشجویان غیرایرانی با حضور سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران، مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران، علاءالدین بروجردی معاون سابق بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، عباس گنجی قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی استان تهران، وحید چگینی رئیس واحد تهران جنوب و دیگر مسئولان به همت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد استان تهران و با همکاری واحد تهران جنوب در مجتمع ولیعصر(عج) این واحد برگزار شد.
آقامیری در این مراسم، ماه مبارک رمضان را عامل وحدت مسلمانان دانست و اظهار کرد: «خدا، پیامبر و قرآن از مشترکات ماست و در کنار ماه مبارک رمضان عواملی بزرگ، مهم و تاثیرگذار در تجمیع و وحدت مسلمانان هستند.»
وی افزود: «دیگر غیر از این اختلافی در بحث ماه رمضان حتی در کارهایمان نداریم، کسی نیست که بگوید ماه رمضان نباید روزه بگیریم مثلا شعبان روزه بگیریم که این عامل بزرگی برای وحدت است.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با توجه به عناصر وحدت بین مسلمانان خطاب به دانشجویان غیرایرانی ادامه داد: «اختلاف نظری بین مسلمانان جهان در عوامل وحدت وجود ندارد، خدا، پیامبر، قرآن و ماه مبارک رمضان و... برای ما یکی است و اعمال و کارهایمان همه باهم در دوره‌های خاص و ماه‌های خاص به‌ویژه ماه‌های حرام انجام می‌شود.»
وی با ابراز خرسندی از برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب افزود: «باید به قرآن گوش دهیم و علاوه‌بر توسل به آن سعی کنیم قرآن را راهنمای زندگی قرار دهیم. اگر در همه بخش‌های قرآن تدبر کنیم ما را به فکر کردن و خروج از غفلت هدایت می‌کند.»
آقامیری با بیان اینکه قرائت قرآن در ماه رمضان آرام‌بخش است و موجب آموزش، استفاده روحی و آرامش ما خواهد شد، عنوان کرد: «یکی از امتیازات قرآن نزول آن در شب قدر و در ماه مبارک رمضان بوده و خوابیدن، قرآن خواندن و حتی نفس کشیدن در این ماه عبادت است.»
قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: «محفل انس با قرآن به یمن و برکت ماه مبارک رمضان و به‌منظور خدمت به دانشجویان غیرایرانی برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم بتوانیم از فیوضات ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.»
وی افزود: «برنامه‌های فرهنگی یکی از محورهای فعالیت و کار معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویانی است که از کشورهای مختلف این دانشگاه را به‌عنوان محل تحصیل خودشان انتخاب کرده‌اند.»
گنجی بر همکاری دانشجویان غیرایرانی در برنامه‌های جانبی تحصیل تاکید کرد و گفت: «باید در کنار درس توانمندی‌های دیگری کسب کنیم. به همین دلیل در دانشگاه آزاد اسلامی و در حوزه فرهنگی و فوق‌برنامه معاونت بین‌الملل، برنامه‌هایی این‌چنینی را تنظیم کرده‌ایم و آمادگی داریم از برنامه‌های پیشنهادی دانشجویان درحوزه فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنیم و نمونه آن هم برنامه شب شعر و محفل انس با قرآن بوده که می‌تواند در آینده مسابقات فرهنگی، مسابقات ورزشی، برنامه‌های تفریحی و موضوعاتی از این قبیل هم باشد.»
وی از هم‌اندیشی با دانشجویان غیرایرانی و برنامه‌های مشترک با کشورهای دیگر استقبال کرد و ادامه داد: «دست یاری و همکاری و مشارکت به سوی شما دراز می‌کنیم.»
مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز با بیان اینکه قرآن در ماه رمضان و برای هدایت بشریت نازل شد به نقل از امام حسین(ع) قرآن را داری چهار مرتبه معرفتی عبارات، اشارات، لطائف و حقایق قرآن دانست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: «برای هر مرتبه هم حضرت یک مخاطب خاص معرفی کردند. فرمودند عبارات و ظاهر قرآن حجت برای عموم مردم است. امام رضا(ع) فرمودند؛ روزی ۵۰ آیه تلاوت کنید. تلاوت یعنی خواندنی که با تدبر باشد. یعنی به ترجمه آن دقت کنیم. هر آیه قرآنی بطنی دارد. شیطان و جنودش از جهتی به سمت شما می‌آیند و چشمت را فریب می‌دهند که اصلا فکرش را نمی‌کنید. آدم برای اینکه جلوی شیطان زمین نخورد فقط باید به خدا متوسل شود و توکل کند. ماه رمضان، ماه بهار قرآن است برای اینکه بتوانیم سطوح مختلف معارف قرآن را درک کنیم، این ماه بهترین فرصت است؛ چون از لذت‌های دنیا در این ماه به دور هستیم.»

بررسی تاسیس ۲۹ انجمن علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
چهاردهمین جلسه کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدعلی‌اکبری، سرپرست باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضای کمیسیون مرکزی انجمن‌های علمی، دانشجویی برگزار شد.
محمدمهدی جوکار، مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «این جلسه با دستور کار بررسی درخواست تاسیس ۲۹ انجمن علمی، دانشجویی و تعیین‌تکلیف انجمن‌های علمی غیرفعال تشکیل شد.»
جوکار اظهار کرد: «در این جلسه با درخواست تاسیس انجمن علمی دامپزشکی با استاد مشاوری سعید ولی‌پور، 14چریک و حقوق با استاد مشاوری سروش مالکی‌زاده، پزشکی با استاد مشاوری محمد ایمانی، شیمی با استاد مشاوری ویدا ایزدخواه، صنایع غذایی با استاد مشاوری سیدمعین نظری، لیزر و اپتیک با استاد مشاوری سیدعلی‌اصغر تیروهید، برنامه‌ریزی شهری با استاد مشاوری یحیی قربان‌مهر، روانشناسی با استاد مشاوری مهدی رضایی، میکروبیولوژی با استاد مشاوری محمدهادی فکور، علوم صنایع غذایی با استاد مشاوری محمد دانشی، مدیریت مالی با استاد مشاوری مریم پورنصیررودبنه، علوم آزمایشگاهی با استاد مشاوری بهمن مرادی‌پوده، موسیقی‌شناسی با استاد مشاوری هما نوزاد و مدیریت ساخت با استاد مشاوری مهدی روانشادنیا موافقت شد.»
مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «همچنین با درخواست تاسیس انجمن علمی نجوم و کیهان‌شناسی با استادمشاوری حمید سلیمانی‌مهر، انجمن علمی نانوبیوتکنولوژی با استاد مشاوری شیوا خلیل‌مقدم و عمران با استادمشاوری محمدحسین رشیدی‌مهرآبادی، روانشناسی با استاد مشاوری محبوبه طاهر، مدیریت با استادمشاوری البرز قیتانی، پرستاری با استادمشاوری معصومه خواجه‌احمدی و زیست‌فناوری با استاد مشاوری ابراهیم طالبی، مهندسی مکانیک با استادمشاوری مرتضی حسین‌زاده‌امیردهی و مهندسی مواد با استاد مشاوری محمدباقر لیمویی، پرستاری با استادمشاوری نرگس رحمانی‌کفشگری و حقوق اسلامی با استاد مشاوری مهدی محمدیان‌امیری و روانشناسی با استاد مشاوری جمال صادقی، علوم هنری با استاد مشاوری مسلم جاسمی و انجمن علمی زبان انگلیسی با استاد مشاوری سیروس ایزدپناه موافقت شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار