• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۲-۰۸ - ۰۳:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بررسی وضعیت دو تیمی که شانس صدرنشینی در گروه E و تقابل با فولاد را دارند

نایب‌قهرمان AFC کاپ یا قهرمان جام پادشاهی عربستان

شاگردان جواد نکونام در دیدار ششم و پایانی خود در دور گروهی به دیدار شباب الاهلی امارات رفتند که این بازی با گل‌های لوسیانو پریرا و یحیی الغسانی با نتیجه یک - یک به پایان یافت.

نایب‌قهرمان AFC کاپ یا قهرمان جام پادشاهی عربستان

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه دیدارهای پایانی گروه‌های b، c و  dلیگ قهرمانان آسیا 2022 برگزار شد و با توجه نتایج رقم خورده در این 6 دیدار تا حدود زیادی حریفان تیم‌های صعود‌کننده در مرحله یک‌هشتم نهایی منطقه غرب مشخص شدند. شاگردان جواد نکونام در دیدار ششم و پایانی خود در دور گروهی به دیدار شباب الاهلی امارات رفتند که این بازی با گل‌های لوسیانو پریرا و یحیی الغسانی با نتیجه یک - یک به پایان یافت. کسب این تک‌امتیاز برای صدرنشینی فولاد خوزستان در گروه خود کافی بود و با توجه به صعود تیم‌های دوم گروه‌های a، c و e شاگردان جواد نکونام باید در مرحله یک هشتم نهایی به میهمانی صدرنشین گروه e یعنی یکی از تیم‌های الفیصلی عربستان یا نسف قارشی ازبکستان بروند.
تا شب گذشته صدرنشین گروه پنجم مسابقات تیم الفیصلی عربستان 9 امتیازی بود که باید در دیدار بامداد پنجشنبه خود مقابل السد قطر قعرنشین و 4 امتیازی قرار می‌گرفت. دیدار رفت نمایندگان عربستان و قطر با نتیجه دو بر یک به سود الفیصلی به اتمام رسید. باشگاه اهل شهر حرمه عربستان پیش از شروع لیگ قهرمانان آسیا بعد از نتایج ضعیف در لیگ داخلی سرمربی اسبق خود دانیل راموس پرتغالی را اخراج کرد و مارینوس اوزونیدیس یونانی که سابقه سرمربیگری در تیم‌هایی ازجمله آپوئل نیکوزیا قبرس، پانیونیوس، پاناتیانکوس و آ. ا. ک آتن یونان را در رزومه خود می‌بیند به‌عنوان سرمربی این فصل الفیصلی انتخاب شد. این مربی اهل الکساندروپولیس یونان سومین سرمربی فصل عنابی‌پوشان بعد از ترامتزانی و راموس است. تیم تحت‌هدایت این مربی 53 ساله با یک برد و یک تساوی که در سعودی پروفشنال لیگ به‌دست آورد 28 امتیازی شد و با صعود به رتبه 11 کمی به اوضاع نابسامان خود سامان داد. این تیم که قدمتی 68 ساله دارد فصل گذشته با پیروزی مقابل تیم‌های الاتفاق، الباطن، النصر و التعاون عربستان توانست اولین قهرمانی خود در جام پادشاهی عربستان را تجربه کند و راهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 شود. از بازیکنان شاخص این تیم می‌توان به خولیو تاوارس مهاجم اهل کیپ ورده، هشام فیک هافبک دفاعی اهل هلند و بازیکن اسبق زولته وارخم بلژیک و هیرنفین هلند، مارتین بویل استرالیایی، اسماعیل سیلوا فوتبالیست اهل برزیل و بازیکن اسبق اخمت گروژنی و خالد الکعبی بازیکن اسبق الهلال و الشباب عربستان اشاره کرد. همچنین رافائل سیلوا بازیکن فعلی استقلال و فرناندو گابریل بازیکن اسبق پرسپولیس سابقه پوشیدن لباس این تیم را در زندگی ورزشی خود دارند.
دیگر تیمی که شانس صدرنشینی و دیدار با تیم فولاد خوزستان را دارد تیم نسف قارشی ازبکستان است که پیش از دیدار چهارشنبه خود مقابل الوحدات اردن با 8 امتیاز در جایگاه دوم قرار داشت و البته شکست با تفاضل بیش از 3 گل می‌توانست باعث صعود اردنی‌ها به‌عنوان تیم دوم این گروه شود و نسف قارشی را به خط پایان برساند و صدرنشینی الفصیلی را قطعی کند تا رقیب فولاد شود. نسف قارشی در فصل گذشته مسابقات توانست بعد از هم‌گروهی با بنیادکار، سغدیانا جیزاخ و روبین تاشکند از گروه خود صعود کند و با شکست تیم‌های متالورگ بک آباد، سغدیانا جیزاخ، آلمایق و پاختاکور ازبکستان دومین قهرمانی‌اش را در جام حذفی ازبکستان تجربه کند و راهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 شود. این تیم همچنین توانست در ‌ای‌اف‌سی کاپ 2021 با پیروزی مقابل آلای اوش قرقیزستان، خجند تاجیکستان، آلتین آشور ترکمنستان، آهال ترکمنستان، موهون بگان هند و لی من هنگ‌کنگ راهی فینال شود اما در فینال با نتیجه 3 بر صفر مغلوب المحرق بحرین شد و عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد. این تیم که قدمتی 36 ساله دارد در 3 دیدار آغازین خود در لیگ ازبکستان با کسب 1 برد و 2 تساوی به دلیل بازی‌های کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها در جایگاه هفتم قرار دارد. از بازیکنان تاثیرگذار این تیم می‌توان به مارکو استانوویچ صربستانی و بازیکن اسبق شریف مولداوی، الفتح عربستان و آستانه قزاقستان، ایوان سولویف روسیه‌ای و بازیکن اسبق دینامو مسکو و زنیت سن‌پترزبورگ روسیه، اویبیک بوزوروف، اکمال مزگووی، عمر اشمورودوف وعبدالوخید نعمتوف ازبکستانی اشاره کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار