• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۲۸ - ۰۴:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

ویژه‌برنامه‌های رمضانی نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت سوره نمل برگزار می‌شود

«رویش قرآنی آلاچیق بندگی» به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف تولید آثار هنری با الهام از تعالیم سوره مبارکه نمل ویژه استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

ویژه‌برنامه‌های رمضانی نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت سوره نمل برگزار می‌شود

«رویش قرآنی آلاچیق بندگی» به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.
«رویش قرآنی آلاچیق بندگی» به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف تولید آثار هنری با الهام از تعالیم سوره مبارکه نمل ویژه استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.
علائم مومن، خاسران، فساد و مراتب آن، معاد، مکر خدا، بندگان برگزیده، آسمان و زمین و برکات آن و قواعد مدیریت در زندگی حضرت سلیمان(ع) از موضوعات آن هستند.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار هنری خود را در بخش‌های شعر و متن ادبی، عکس، فیلم یا کلیپ، طراحی، پادکست و فضای مجازی به دبیرخانه رویش به آدرس iau. nahad. ir ارسال کنند، به مجموع برگزیدگان 20 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد.
آخرین مهلت ارسال آثار پایان ماه مبارک رمضان 1401 هجری شمسی است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت مطالعه آیین‌نامه و کسب اطلاعات بیشتر به سایت iau. nahad. ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02147352125 تماس بگیرند.
نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح رمضان بهار قرآن با محوریت تفسیر سوره نمل را آغاز کرده است.
این طرح با محوریت تفسیر سوره نمل به همت نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای ماه مبارک رمضان و با حضور دکتر محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.
طرح رمضان بهار قرآن با استقبال 1500 نفر از استادان، دانشجویان و کارمندان روبه‌رو شد و هر روز عصر از ساعت 17:45 تا 18:45 به‌صورت برخط برگزار می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
در پایان دوره برای شرکت‌کنندگان گواهی صادر و به 40 نفر از برگزیدگان آزمون پایانی جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
لازم به یادآوری است که این طرح به‌صورت مستقل در همه استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

مشارکت بیش از ۳ هزار نفر در هفته نخست دومین لیگ همگانی دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از مشارکت بیش از سه‌هزار و ۳۰۰ نفر در هفته نخست دومین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی این دانشگاه خبر داد.
امیرعباس لشگری گفت: «دومین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۰ فروردین در واحدهای سراسر کشور آغاز شده است.»
رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هفته نخست لیگ با مشارکت سه‌هزار و ۳۱۰ نفر از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد: «استان‌های فارس، خوزستان و مازندران به ترتیب در رده‌های نخست تا سوم جدول میزان مشارکت استان‌ها قرار دارند.»
وی خاطرنشان کرد: «این لیگ بر مبنای مشارکت و تداوم برنامه‌ریزی شده است و هر عضو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با ورزش در باشگاه، محل کار و حتی خانه، فیلم کوتاه از فعالیت ورزشی خود را در سامانه Onlinesport. iau. ir بارگذاری کند.»
لشگری با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه، یادآور شد: «در نخستین لیگ غیرحضوری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی ۳۱ هزار و ۳۱۴ نفر شرکت کردند و آیین باشکوه اختتامیه آن بهمن پارسال با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین شماری از شخصیت‌های ورزشی و دانشگاهی برگزار شد.»

رویداد چالش‌محور و ایده‌آرای دانشکده ادبیات، علوم‌انسانی و اجتماعی واحد علوم‌وتحقیقات برگزار شد
رویداد چالش‌محور و ایده‌آرای دانشکده ادبیات، علوم‌انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات با حضور جمشید صباغ زاده، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم‌وتحقیقات، فهیمه مخبردزفولی، رئیس دانشکده ادبیات، علوم‌انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات و محمدحسن بهزادی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی واحد علوم‌وتحقیقات برگزار شد.
در این تالار ایده‌ها که در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرده است، 81 ایده در قالب بنر و پوستر با هدف آشنایی بیشتر صنایع با این طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، در محل نمایشگاه نور ساختمان شهید فخری‌زاده واحد علوم‌وتحقیقات به‌نمایش گذاشته شده‌اند.
مخبردزفولی، توسعه فرهنگی کشور را در گرو رشد علوم انسانی دانست و گفت: «در کشورهای پیشرفته رشد متوازنی میان حوزه‌های علوم‌انسانی و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی وجود دارد.»  وی افزود: «بسیاری از معضلات جامعه قبل از اینکه فنی و علمی باشد، فرهنگی است، به همین خاطر ایده‌ها در علوم انسانی از اهمیت بالایی برخوردارند. دانشکده ادبیات، علوم‌انسانی و اجتماعی به‌عنوان قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین دانشکده‌های واحد علوم‌وتحقیقات با گروه‌های آموزشی مختلف، استادان زبده و علاقه‌مند می‌تواند گامی موثر در جهت رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور بردارد.»
لازم به‌ذکر است این واحد ۱۲ دانشکده تخصصی دارد و براساس رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده هر دانشکده تالار دیدار ایده‌های مرتبط با خود را با طرح‌های نوآورانه درمعرض نمایش قرار دهد.

ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه آزاد استان یزد
محمدرضا دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار از تاسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی برای نخستین‌بار در استان یزد خبر داد و گفت: «به‌دنبال احیای مدل‌های قدیمی در حوزه تجارت و صنعت هستیم، به‌عنوان مثال ایجاد مدرسه مهارتی در جوار بازار زرگری یزد برای کسب دانش و کار در جوار صنعت.»
دهقانی‌اشکذری با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: «در این سند پنج چرخش تحول‌آفرین شامل «چرخش تحول‌آفرین از آموزش حافظه محور به یادگیری تعالی بخش عمیق»، «چرخش تحول‌آفرین از عرضه‌‌محوری مقاله‌گرا و غیرهدفمند در پژوهش و تولید دانش و فناوری به تقاضامحوری و پاسخگویی»، «چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی و تربیتی به اجتماع تربیتی، فرهنگی و هویتی ارزش‌مدار»، «چرخش تحول‌آفرین از اقتصاد شهریه‌محور و مبتنی‌بر ارزش‌افزوده املاک به پایداری اقتصادی مبتنی‌بردرآمدزایی» و «چرخش تحول‌آفرین از رشد کمی، فیزیکی و غیرهدفمند واحدهای دانشگاهی به توسعه کیفی همراه با باز معماری واحدها» مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: «دو مرکز نوآوری در حوزه «پوشاک» و یک مرکز در حوزه «رباتیک و اتوماسیون صنعتی» برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تاسیس شده‌اند.»
وی ظرفیت آزمایشگاه کاشی و سرامیک واحد میبد در کشور را بی‌نظیر دانست و افزود: «هم‌اکنون از سراسر کشور برای تست نمونه کاشی به این آزمایشگاه مراجعه می‌کنند و به‌زودی مرکز نوآوری کاشی هم ایجاد می‌شود.»
دهقانی‌اشکذری در ادامه به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در حوزه‌های اقتصادی ازجمله کسب مجوز نیروگاه تولید پراکنده (CHP) برای تامین زیرساخت بیمارستان دانشگاه، راه‌اندازی سورتینگ میوه برای استفاده رایگان دانشجویان و کشت هیدروپونیک یونجه برای رفع مشکلات واردات این محصول اشاره کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین