• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۲۷ - ۰۴:۰۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس برای پرونده دروازه‌بان کروات چه طرحی دارد؟

وقت‌کشی تکراری

شکوری: باشگاه مدارک پرداختی من به رادو را بررسی نکرده

یکی دیگر از قراردادهای عجیب در فوتبال ما به ثبت رسید و با عدم پیگیری از جانب مدیران بعدی باشگاه پرسپولیس در یکی، دو فصل گذشته تبدیل به قرارداد ترکمانچای شد.

وقت‌کشی تکراری

روزبه دلاور، خبرنگار: یکی دیگر از قراردادهای عجیب در فوتبال ما به ثبت رسید و با عدم پیگیری از جانب مدیران بعدی باشگاه پرسپولیس در یکی، دو فصل گذشته تبدیل به قرارداد ترکمانچای شد. بوژیدار رادوشوویچ هم به ماریو بودیمیر و گابریل کالدرون و مابقی لیست طویل خارجی‌های پرسپولیس تبدیل شد که از این تیم پول کلانی به جیب خواهند زد. البته نباید از این گلر کروات خرده گرفت یا او را مقصر این اتفاق تلخ معرفی کرد همان‌طور که گابی و ماریو و دیگر خارجی‌ها بی‌گناه بودند. گناهکار یا مقصر اصلی فجایع قراردادهای اینچنینی مدیرانی هستند که بدون تخصص و تعهد مدیریتی امضایشان زیر قراردادهای نجومی است و صدالبته به هیچ نهاد یا مسئولی هم جواب پس نمی‌دهند.
قرارداد رادوشوویچ را می‌شد با مبلغ کمتری تمدید کرد و البته مدیران بعدی هم می‌توانستند قرارداد او را مدیریت کنند و با پرداختی‌های منظم کار را به اینجا نرسانند. افسوس که این مسائل ساده در زمان خودش رخ نمی‌دهد. مدیران می‌آیند و بی‌رحمانه از جیب بیت‌المال هزینه می‌کنند و مدیر بعدی ادامه‌دهنده همان راه اشتباه است و گویا این مسیر ناهموار برای ما و خوشگل برای خارجی‌ها بن‌بست ندارد.

شکوری: رابط پول رادو بودم نه بدهکار
برای بررسی دقیق‌تر وضعیت قرارداد رادو با پرسپولیس و مبالغی که به ‌او پرداخت شد و به‌تازگی در اسناد پرداختی‌ها قرار گرفته باید به عقب‌تر برگردیم. زمانی که سمیعی به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد و ابراهیم شکوری را به‌عنوان معاون ورزشی این باشگاه انتخاب کرد. از شکوری به‌تازگی در تنخواه مالی باشگاه پرسپولیس مبلغی حدود 800میلیون تومان بدهکار نام برده شده بود و در صفحه اینستاگرامی خود رسیدی به مبلغ 18هزار یورو را به اشتراک گذاشت. وی در توضیح آن به «فرهیختگان» گفت: «زمانی که در باشگاه پرسپولیس مسئولیت داشتم به‌همراه تیم برای شرکت در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به هندوستان رفتیم، باشگاه مبلغی را دراختیار بنده گذاشت و من هم آن پول را هم به بچه‌های تیم پرداخت کردم و هم هزینه هتل و خوراک و... شد که برای همه آنها رسید دارم و به باشگاه تحویل دادم. مبلغ 12 تا 15هزار یورو هم به رادو پرداخت کردم. بنده زمانی که در پرسپولیس سمت داشتم با توجه به آشنایی‌ای که به زبان خارجی دارم رابط پول به رادو بودم. آن رسید 18هزار یورویی هم پولی است که به رادو دادم و مثل بقیه پرداختی‌ها در زمان ما که حدود 100هزار یورو می‌شود تمام و کمال با مدرک و رسید تحویل باشگاه دادم تا برای شکایت از رادو مدرک داشته باشند. باشگاه هنوز مدارک و فاکتورها را بررسی نکرده و برای همین اسم من را به‌عنوان بدهکار رد کردند که درست نیست.

ماجرای صادق محرمی و انکار رادو
مبلغ دیگری که پرسپولیسی‌ها به آن استناد کردند و می‌گویند رادو زیربار دریافت آن نرفته حدود 50 تا 60هزار یورو است‌‌. در زمان مدیریت صدری در پرسپولیس، این مبلغ به‌صورت ریالی در ایران به حساب صادق محرمی بازیکن سابق این تیم واریز می‌شود و محرمی هم در کرواسی به رادو معادل همان مبلغ، یورو پرداخت می‌کند. پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارد برای این مبلغ رسید دارند اما رادو قبول ندارد. گلر کروات معتقد است هر پولی که از پرسپولیس گرفته در پرونده شکایت به فیفا قید شده و هر مبلغی را که از پرسپولیسی‌ها دریافت کرده را به اطلاع فیفا رسانده است. با این حال پرسپولیسی‌ها در GAS روی این پول هم مانور خواهند داد، چراکه از نظر مدیران این باشگاه این کار ناجوانمردانه است چون رادو پول گرفته اما حالا می‌گوید پولی از محرمی نگرفته است.

 رادو درخواست‌های دیگری هم دارد که باشگاه نمی‌پذیرد
گلر کروات در شکایتش از پرسپولیس به فیفا اعلام کرده بود مبلغ بلیت‌های پرواز خود و خانواده‌اش در هر سال (پنج، شش‌بار) را که از زاگرب به‌تهران یا برعکس سفر کرده می‌خواهد. همچنین پاداش صعود پرسپولیس به بازی‌های آسیایی که با اعتراض قرمزها همراه بود. مدیران ‌پرسپولیس در دفاعیات خود اعلام‌کردند پرسپولیس در آسیا حضور ندارد تا بخواهد مبلغی به این گلر کروات ‌پرداخت کنند. هرچند مساله‌ای که جای بحث هم ندارد پرداخت اصل قرارداد است. رقمی در حدود ۸۶۵هزار یورو که مدیران پرسپولیس هیچ شانسی برای کاهش این مبلغ ندارند.

 وقت‌کشی پرسپولیسی‌ها
پس از محکوم‌شدن پرسپولیس در پرونده رادو از زمان مدیران پرسپولیس در فاصله زمانی 10روزه خواستار شرح تفسیری هستند. فیفا 40 تا 45روز فرصت می‌دهد پول رادو پرداخت شود اما مدیران پرسپولیس پرونده را به GAS خواهند برد و تا بررسی روند پرونده زمانی‌در حدود یک‌سال تا یک‌سال‌ونیم به‌نفع این باشگاه سپری خواهد شد. به احتمال بسیار تا آن زمان مدیر جدید وارث این بدهی سنگین به‌علاوه پن‌درصد دیرکرد خواهد بود! آنچه مسلم است درنهایت این پرونده با شکست دیگری از نماینده کشورمان در فیفا و GAS همراه خواهد بود و شانسی برای باشگاه پرسپولیس برای محکوم‌کردن رادو یا پرداختی کمتر به این بازیکن وجود نخواهد نداشت‌.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار