• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۲۱ - ۰۸:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کلهر در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: آلومینیوم برای شوک خروج از بحران رحمتی را آورد

پرسپولیس نباید در فاز دفاعی دچار تغییرات زیاد شود

آمدن رحمتی مطمئنا می‌تواند شوک خیلی خوبی برای بازیکنان باشد و تحول خوبی را در تیم آلومینیوم ایجاد کند.

پرسپولیس نباید در فاز دفاعی دچار تغییرات زیاد شود

نسیم شیرازی، خبرنگار: آلودگی هوای تهران دیدار دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک را که قرار بود دیروز برگزار شود به تعویق انداخت تا این دیدار حساس جام‌حذفی امروز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شود؛ دیداری که علاوه‌بر جامی که باخت در یک بازی حذف تیم را در پی دارد، این‌بار به‌خاطر اولین تجربه سرمربیگری مهدی رحمتی با تیم اراکی مقابل پرسپولیس هم اهمیت بازی را برای هواداران دو تیم بالا برده است. هواداران سرخ‌دوستی که از پرسپولیس توقع قهرمانی در جام‌حذفی و البته از دست ندادن امتیاز در بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر را دارند و هواداران اراکی و شاید هواداران آبی‌دوست که از سیدمهدی رحمتی انتظار شکست پرسپولیس و بیرون‌آمدن از دوران افت این تیم را دارند. به‌هرحال بازی پراهمیت امروز برای هردو تیم با یک روز تاخیر برگزار خواهد شد. به‌بهانه این بازی با محمود کلهر، پیشکسوت اسبق پرسپولیس که برای استقلالی‌ها هم وارد مستطیل سبز شده است هم‌صحبت شدیم تا نظر او را درباره بازی پیش‌رو و البته ادامه بازی‌های پرسپولیس در هردو جام جویا شویم. در ادامه ماحصل گفت‌وگوی کلهر با «فرهیختگان» را خواهید خواند.

بازی پرسپولیس و آلومینیوم یک روز به تعویق افتاد، فکر می‌کنید این تاخیر یک‌روزه تاثیری در وضعیت روانی بازیکنان دو تیم ایجاد کند؟
فکر نمی‌کنم این تاخیر یک‌روزه تاثیری در روند و کیفیت بازی ایجاد کند و معتقدم به بازیکنان کمک هم می‌کند تا ریکاوری خوبی داشته باشند.

ارزیابی و پیش‌بینی‌تان از نحوه بازی دو تیم و نتیجه‌ای که ممکن است به دست ‌آید، چیست؟
به نظر من بازی پرسپولیس و آلومینیوم می‌تواند بازی زیبایی از آب دربیاید. کار پرسپولیس در بازی‌هایی که مقابل این تیم اراکی قرار گرفته همیشه مشکل بوده است و در بازی رفت دیدیم که مقابل همین تیم شکست خورد و در بازی برگشت توانست جبران کند ولی چیزی که مهم است آلومینیوم دچار افت چشمگیری شده است و شاید همین هم باعث شود پرسپولیس برنده این دیدار باشد و بتواند از آن بازی روان و تاکتیکی که از تیم گل‌محمدی سراغ داریم، استفاده کند و با کارهای ترکیبی که باعث می‌شود مالکیت توپ بیشتر از آن پرسپولیس باشد، در این بازی هم تیم برتر لقب بگیرد و اگر این شکلی بازی کند می‌تواند برنده دیدار باشد.

سیدمهدی رحمتی برای اولین‌بار با اراک به‌عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، فکر می‌کنید ‌انگیزه مضاعفی برای رویایی با پرسپولیس داشته باشد؟
آمدن رحمتی مطمئنا می‌تواند شوک خیلی خوبی برای بازیکنان باشد و تحول خوبی را در تیم آلومینیوم ایجاد کند و فکر می‌کنم این به تیم آلومینیوم کمک می‌کند ولی فراموش نکنیم این تیم دچار افت بسیار زیادی است که اگر می‌خواهد از این بحران خارج شود باید پرسپولیس را ببرد و آمدن رحمتی شاید دلیل اصلی‌اش همین بوده تا بازیکنان بتوانند با تفکرات و نوع مدیریت سیدمهدی رحمتی آشنا شوند و فکر می‌کنم در این یکی، دو بازی گذشته هم آلومینیوم نسبت به سه تا چهار بازی گذشته‌تر خود بد نتیجه نگرفته است. رحمتی حتما‌ انگیزه‌های زیادی برای بازی مقابل پرسپولیس دارد تا بتواند جایگاه خودش را مطمئنا در تیم اراکی تثبیت کند تا بتواند سال‌های آینده درکنار این تیم قرار بگیرد.

عملکرد پرسپولیس را در جام‌حذفی و لیگ‌برتر تا به اینجای کار چطور دیدید؟
پرسپولیس در سال گذشته پنجمین قهرمانی پیاپی لیگ را به دست آورد و به نظر من امسال هم با وجود اینکه کمی عقب‌مانده اما می‌تواند بازهم ششمین قهرمانی‌اش را به دست آورد. تیم یحیی همچنان در کورس قهرمانی قرار دارد و همین الان هم در دو جام مدعی قهرمانی است. او هم در جام‌حذفی می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد و هم در لیگ. درست است که دچار مشکل است برای اینکه فاصله‌اش با استقلال زیاد شده ولی فوتبال غیرقابل‌پیش‌بینی است و من فکر می‌کنم پرسپولیس اگر امتیاز از دست ندهد، بازی‌های استقلال به‌مراتب سخت‌تر از پرسپولیس است و احتمالا امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس می‌تواند امیدوار به قهرمانی ششم باشد.

ششمین جام لیگ برتر و همین‌طور جام‌حذفی را برای پرسپولیس متصور هستید و به عقیده شما این تیم برای به دست آوردن این جام‌ها به چه چیزهایی در زمان باقی‌مانده نیاز دارد؟
پرسپولیس به‌طور حتم اگر می‌خواهد جایگاه مناسبی را پیدا کند باید حتما ترکیب مناسبی را داخل زمین بگذارد به‌خصوص در قلب دفاعی‌اش و درون دروازه زیاد تغییرات ایجاد نکند. در خط حمله هم مهاجمان باید در زدن ضربه‌های آخر دقت بیشتری کنند. من فکر می‌کنم پرسپولیس دیگر نباید امتیاز از دست بدهد و همان‌طور که گفتم اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند امیدوار به ششمین قهرمانی متوالی باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار