• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۲۰ - ۰۴:۲۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد واحد تبریز:

نهادهای کشور در بحث تولید و اشتغالزایی متمرکز شوند

مرکز رشد تخصصی چرم و کفش نیز با همکاری پارک علم و فناوری استان در یک ساختمان 5طبقه خارج از دانشگاه افتتاح شد که حدود 40شرکت در این پارک مستقر هستند که از این تعداد 10شرکت در حوزه تخصصی چرم و کفش فعالیت دارند.

نهادهای کشور در بحث تولید و اشتغالزایی متمرکز شوند

مرتضی محمودزاده، رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: «مجوز فعالیت سرای نوآوری چرم و کفش واحد تبریز از یک‌سال‌ونیم پیش صادر شد که در این مدت ساختمانی داخل دانشگاه به مساحت 1700مترمربع به این سرا اختصاص داده شد که با کمک سه‌میلیارد تومانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری درحال بازسازی و تجهیز این ساختمان هستیم.» 
او اضافه کرد: «مرکز رشد تخصصی چرم و کفش نیز با همکاری پارک علم و فناوری استان در یک ساختمان 5طبقه خارج از دانشگاه افتتاح شد که حدود 40شرکت در این پارک مستقر هستند که از این تعداد 10شرکت در حوزه تخصصی چرم و کفش فعالیت دارند. درحال حاضر 4شرکت دانش‌بنیان در این سرا وجود دارند که دو شرکت در حوزه چرم و کفش هستند. همچنین درحال رایزنی با معاونت علمی ریاست‌جمهوری و مسئولان استان برای راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع چرم و کفش کشور و شهر تبریز ذیل سرای نوآوری هستیم.» 
رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: «درحال حاضر کارهای مطالعاتی راه‌اندازی این آزمایشگاه به پایان رسیده است و درحال رایزنی برای جذب بودجه و تجهیز آزمایشگاه هستیم. یک ساختمان به مساحت 1700مترمربع برای این سرای نوآوری در نظر گرفته شده که درحال بازسازی آن هستیم که شهریور امسال افتتاح می‌شود. همچنین مرکز رشد تخصصی چرم و کفش این واحد در یک ساختمان 2300‌مترمربعی مرداد سال گذشته افتتاح شد. درکنار مرکز رشد و سرای نوآوری مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش نیز درحال فعالیت است که از حدود یک‌سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.» 
محمودزاده در ادامه درخصوص نقش سرای نوآوری چرم و کفش واحد تبریز برای تحقق شعار سال توضیح داد: «نامگذاری شعار سال به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باعث شده نهادهای کشور و استانی در بحث تولید و اشتغالزایی متمرکز شوند. ادبیات دانشگاه در بسیاری از سازمان‌ها ادبیات جاافتاده‌ای نبود و حالا شعار سال کمک می‌کند این ادبیات در سازمان‌ها نهادینه شود و پیشبرد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند وارد عرصه‌های صادراتی شوند به این مسیر قطعا کمک خواهد کرد.» 
رئیس سرای نوآوری چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ادامه تاکید کرد: «نامگذاری سال به‌نام تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین شور تازه‌ای در نهاد بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور ایجاد کرده و در این راستا در سرای نوآوری واحد تبریز در چهارچوب ماموریت و مسیر توسعه «تولید دانش‌بنیان» را هموارتر خواهیم کرد.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار