• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۱۶ - ۱۲:۰۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

ساعات موظفی تدریس اعضای هیات‌علمی فناور کاهش یافت

ساعت موظفی تدریس اعضای هیات‌علمی فناور به موازات افزایش ظرفیت پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه فناوری، کاهش خواهد یافت. ا

ساعات موظفی تدریس اعضای هیات‌علمی فناور کاهش یافت

وحید ضرغامی، قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ متمم بخشنامه آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیات‌علمی و همچنین حمایت از فعالیت فناورانه و دانش‌بنیان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. وی به مهم‌ترین دستاوردهای متمم بخشنامه اشاره کرد و گفت: «ساعت موظفی تدریس اعضای هیات‌علمی فناور به موازات افزایش ظرفیت پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه فناوری، کاهش خواهد یافت. الزام به افزایش حق مرتبه علمی مشابه هیات‌علمی نوع «الف» و تعیین‌تکلیف شرایط احراز مشاور و استادکار، از دیگر موارد این بخشنامه است.» ضرغامی با بیان اینکه بخشنامه جدید بستر ارائه تسهیلات به اعضای هیات‌علمی فعال در حوزه فناوری را تسهیل می‌کند، افزود: «براساس این، بخشی از زیرساخت‌های راکد مجدد فعال می‌شود تا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی شاهد اتفاقات مثبت ازجمله کارآفرینی و اشتغالزایی باشیم.» قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «در این بخشنامه به ظرفیت جذب کارآموز و لزوم آموزش نیروی متخصص اهمیت داده شده و بسیاری از تسهیلات با جذب نیروی انسانی و کارآموز ارائه خواهد شد. توجه مضاعف به ظرفیت مشاوره اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی دیگر از مختصات بخشنامه ابلاغی است و برای افراد متخصصی که به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها مشاوره می‌دهند نیز امتیازات متعددی ارائه می‌شود.» ضرغامی از راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضا در بازار دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحقق سند تحول دانشگاه و هم‌جهت با نام‌گذاری سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گام‌های مهم و اساسی برداشته خواهد شد.» 

بازدید دکتر طهرانچی از کلاس‌های حضوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات
محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز حضوری شدن فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها، ظهر دیروز با حضور در دانشکده‌های «علوم و فناوری‌های همگرا» و «مدیریت و اقتصاد» دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌وتحقیقات، از روند حضوری شدن کلاس‌های آموزشی بازدید و از نزدیک با دانشجویان و استادان گفت‌وگو کرد. وی ضمن خیرمقدم به استادان و دانشجویان، از همکاری و مساعدت اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها در همه‌‌گیری کرونا قدردانی کرد و افزود: «غیرحضوری شدن فعالیت‌های آموزشی دانشگاه بی‌تردید نقایصی به‌همراه داشته که انتظار می‌رود دانشجویان و استادان در رفع نقایص به‌وجودآمده بکوشند.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: «پس از دو سال وقفه حضور دانشجویان در محیط دانشگاه، از مدیران گروه و استادان انتظار می‌رود بین دانشجویان حضور یافته و در تعامل نزدیک با دانشجویان، به تربیت و آموزش آنها بپردازند.» دکتر طهرانچی در گفت‌وگو با مدیران گروه‌های آموزشی مدیریت و اقتصاد واحد علوم‌وتحقیقات، از آنها خواست مدلی مشابه مدل رشته‌های علوم پزشکی طراحی کنند که دانشجویان مدیریت و اقتصاد نیز مانند دانشجویان پرستاری و علوم پزشکی که آموزش‌های عملی خود را در بیمارستان‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه می‌گذرانند، دانشجویان دیگر رشته‌ها نیز بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهره‌مند شوند.وی همچنین از مدیران گروه‌های مدیریت و اقتصاد خواست به‌منظور ورود شبکه دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه بازرگانی و فعالیت واحدهای این دانشگاه در مناطق آزاد، مدلی طراحی و تدوین کنند. دکتر طهرانچی در ادامه پیشنهاد داد دانشجویان رشته مدیریت گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور در مجموعه هتل‌ها و میهمانسراهای دانشگاه آزاد اسلامی دوره‌های عملی و کاربردی بگذرانند. شایان ذکر است، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، جمشید صباغ‌زاده قائم‌مقام رئیس دانشگاه در واحد علوم‌وتحقیقات و نیز برخی معاونان و مدیران این واحد دانشگاهی در این بازدید حضور داشتند. 

بروجردی به دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی رفت
علاءالدین بروجردی با حکم دکتر ولایتی به‌عنوان دبیر کمیته سیاسی و بین‌المللی دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی منصوب شد. او پیش از این مسئولیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت. در حکم دکتر ولایتی آمده است: «نظر به شناخت و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل، بدین‌وسیله شما را به سمت دبیر سیاسی و بین‌المللی دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی منصوب می‌نمایم. امیدوارم با استعانت از درگاه خداوند متعال در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام‌معظم‌رهبری موفق و پیروز باشید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار