• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۱-۰۲ - ۲۰:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۲
  • 3
  • 0
اعترافات یک خواننده فراموشکار‌

چند سوال از آقای دینار

ابراهیم حامدی یا همان ابی به تازگی و در یک گفتگوی تلویزیونی از دلیل اجرانکردن ترانه "خلیج فارس" گفته و صراحتا امکان یا اجازه اجرا در کشورهای حوزه خلیج فارس را بهانه نخواندن این قطعه عنوان کرده است. سالها پیش آش آنقدر شور شد که یکی از شبکه های فارسی زبان لس آنجلسی هم به این حرکت ابی اعتراض جدی کرد و آن را مغایر با شعارهای وطن پرستی خواند.‌

چند سوال از آقای دینار

سیدمهدی موسوی‌تبار خبرنگار روزنامه فرهیختگان درباره اظهارات جدید ابراهیم حامدی پیرامون خلیج فارس نوشت:
ابراهیم حامدی یا همان ابی به تازگی و در یک گفتگوی تلویزیونی از دلیل اجرانکردن ترانه "خلیج فارس" گفته و صراحتا امکان یا اجازه اجرا در کشورهای حوزه خلیج فارس را بهانه نخواندن این قطعه عنوان کرده است. سالها پیش آش آنقدر شور شد که یکی از شبکه های فارسی زبان لس آنجلسی هم به این حرکت ابی اعتراض جدی کرد و آن را مغایر با شعارهای وطن پرستی خواند.‌

در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، (از اینجا ببینید) ابی ادعا می‌کند که نه سیاستگذار است و نه سیاسی. این ادعا در حالی مطرح می شود که بررسی عملکرد ابی، دست کم از اواخر دهه هشتاد تاکنون نشان می دهد که در بزنگاههای مختلف، اتفاقا همین جناب خواننده موضع گیریهای سیاسی شدیدی هم اتخاذ کرده است.‌

از بین تمام این فعالیتها و ترانه ها، تنها دو قطعه "تصمیم" و "کوچه نسترن" کافیست تا متوجه شویم آقای خواننده سیاسی است یا نه.‌

در قطعه تصمیم، صراحتا و به گل درشت ترین حالت ممکن توصیه به رای ندادن و بی تفاوتی به سرنوشت وطنی می کرد که مدعی پرستشش بود و در قطعه "کوچه نسترن" هشت سال از تاریخ همین وطن و هزاران جوان رشیدش را نادیده گرفت و از مفاهیمی گفت که حتی خارج از ایران هم هواخواه نداشت.‌

اینکه تصمیات هنری ابی و همسرش، دست کم در یک دهه اخیر بر محوریت پول بوده بر کسی پوشیده نیست اما فراموشی آقای خواننده و طرح این ادعا که او سیاسی نیست از خنده دارترین لطیفه های سال ۱۴۰۱ است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۲

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار