• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۲۵ - ۰۳:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد

برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در راستای مهدویت

دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ترویج و معرفت‌افزایی در حوزه معارف مهدوی برنامه‌هایی را با عنوان ویژه‌برنامه‌های مهدویت رجب و شعبان1400 با مشارکت تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌کند.

برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در راستای مهدویت

فاطمه طاری‌بخش، خبرنگار: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ترویج و معرفت‌افزایی در حوزه معارف مهدوی برنامه‌هایی را با عنوان ویژه‌برنامه‌های مهدویت رجب و شعبان1400 با مشارکت تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌کند. این برنامه‌ها از 13رجب آغاز شده و نیمه‌شعبان به پایان می‌رسد. یکی از واحدهایی که در این حوزه ورود کرده، واحد رشت است. غلامرضا تقی‌زاده، مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درباره برنامه‌های مهدویت این واحد دانشگاهی گفت: «بعد از بخشنامه مهدویتی که به دانشگاه‌ها و تمامی واحدهای استانی ابلاغ شد، دبیرخانه مهدویت این استان نیز شروع به کار کرد. ما در ابتدا از گفتمان‌سازی مهدویت شروع و بعد از آن کرسی‌های آزاد‌اندیشی و علمی ترویجی را در واحدهای دانشگاهی برپا کردیم. البته تمامی کرسی‌ها و تبلیغات و بنرها را به دبیرخانه مهدویت در اصفهان ارجاع دادیم.»  او با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در سطح اساتید و دانشجویان انجام گرفته‌ است، بیان داشت:‌ «رایحه مهدوی جریان گرفت و گام بزرگی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و مقام‌معظم‌رهبری و تحول دانشگاه‌ها برداشته شده است. این جریان و حرکت، تحولی زیبا و ارزشمند خواهد بود. همچنین بالغ‌بر 700مقاله در حوزه مهدویت دریافت کردیم؛ درست است که امروز نمی‌توان به‌طور قطع درباره کیفیت این مقالات صحبت کرد، اما همین تعداد مقاله نشان‌دهنده اشتیاق دانشجویان به حوزه مهدویت است.» مسئول دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: «در این مدت کلیپ‌های مهدوی زیادی ساخته شده و درقالب دانشجویی نیز فعالیت‌های زیادی انجام دادیم. ما در اداره ارشاد برنامه‌ای داشتیم و تعداد زیادی از دانشجویان با اتیکت سبز یاوران مهدی به این برنامه آمدند. همچنین برنامه‌ای در مصلای رشت داریم و فراخوانی دادیم تا دانشجویانی که در برنامه‌های علمی و فرهنگی شرکت کرده‌اند و فعالیت و پروژه‌هایی را که در واحدهای دانشگاهی مختلف انجام شده است به نمایش بگذاریم.»
تقی‌زاده ورود دانشگاه به مبحث مهدویت را سازنده دانست و افزود:‌ «این کار جریان سازنده و ارزشمندی است اما زیرساخت‌های آن باید درست شوند؛ چراکه قطعا این طرح نیاز به زیرساخت دارد. یعنی مثل ساختمانی است که مهندسان آن شروع کرده‌اند به ساخت اما باید به آن توجه شود و نظارتی وجود داشته باشد. اگر چارتی برای دبیرخانه مهدویت شکل نگیرد این حرکت نمی‌تواند به جایی برسد. چارت دبیرخانه مهدویت به این دلیل باید شکل بگیرد که نگاه‌ و نگرش به آن تغییر کند، در این صورت فعالیت‌ها روتین و زیبنده خواهد شد.»  او در پایان به نکته‌ای مهم اشاره و خاطرنشان کرد: «همه مقدمات برای ظهور آماده است اما باید شرایط مهیاتر شود و یارگیری‌ها صورت گیرد. در همین راستا لازم است در بحث پژوهش و ارتقای پژوهشی اساتید 5 یا 6 نمره یا 10نمره را به فعالیت مهدوی اساتید در استان‌ها اختصاص دهند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار