• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۲۲ - ۰۱:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پشت‌پرده بی‌توجهی فرهاد مجیدی به منصوریان

پای قلعه‌نویی و قرمزها وسط است!

جمعه‌شب فرهاد مجیدی که تا قبل از ورود به زمین با مشت‌های گره‌کرده، به‌نوعی شادی خود را از برتری استقلال نمایان کرده بود، در ادامه و در واکنش به موضع‌گیری‌های اخیر منصوریان سعی کرد بدون توجه به وی و بدون اینکه رفتاری را که عرف است، نشان دهد و برای عرض خسته نباشید به‌سمت مربی حریف برود، از انجام این کار خودداری کرد تا نشان دهد تا چه اندازه از بابت رفتارها و گفتارهای اخیر منصوریان دلخور است.

پای قلعه‌نویی و قرمزها وسط است!

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال جمعه‌شب موفق شد حریف خود صنعت نفت آبادان را با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست دهد. تقابل دو سرمربی استقلالی، یکی از جذابیت‌های این دیدار بود که البته پایان خیلی دوستانه‌ای نداشت؛ جایی که فرهاد مجیدی در پایان بازی بی‌تفاوت از کنار منصوریان عبور کرد تا این مربی را پس از اولین شکستی که به وی تحمیل کرده بود، به مرز انفجار برساند، تا جایی‌که این چهره در نشست خبری پس از بازی با انتقاد از رفتار فرهاد مجیدی، بخش زیادی از صحبت‌های خود را به این موضوع اختصاص داد و ضمن انتقاد از مجیدی از بی‌تفاوتی او نسبت‌به هم‌تیمی‌های سابق دوران بازی‌اش گله کرد و از اطرافیان مجیدی خواست به او کمک کنند تا رویه‌‌اش را تغییر دهد.

در ادامه، خیلی‌ها بعد از این نشست، منتظر واکنش فرهاد مجیدی بودند؛ سرمربی آبی‌ها که به‌دلیل محرومیت نمی‌توانست در نشست خبری حضور پیدا کند، ترجیح داد در میکسدزون هم صحبتی انجام ندهد، این درحالی است که بعد از بازی یک شایعه عجیب به‌راه افتاد مبنی‌بر اینکه مجیدی با حضور در رختکن تیم آبادانی، بابت رفتارش از منصوریان عذرخواهی کرده است، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و در حد همان شایعه باقی ماند، تا جایی‌که مجیدی حین عبور از میکسدزون برای سوار شدن به اتوبوس تیم با یک سوال مشترک ازسوی خبرنگاران حاضر مواجه شد مبنی‌بر اینکه چه نظری درمورد اظهارات منصوریان دارد، اما سرمربی استقلال به‌سرعت محل را ترک کرده و هیچ پاسخی به این سوال نداد، هرچند تجربه نشان داده فرهاد نسبت‌به این مسائل کوتاه نمی‌آید و بعدا در فرصت لازم به‌گونه‌ای پاسخ این اظهارات منصوریان را خواهد داد.

 موضع‌گیری عجیب منصوریان

در پایان این دیدار منصوریان نسبت‌به مجیدی موضع‌گیری عجیبی داشت و حتی درباره یک اتفاق قدیمی هم افشاگری کرد تا به‌طور مثال این‌طور القا کند که امروز اگر فرهاد به جایی رسیده، توصیه‌های او نیز در این خصوص نقش داشته است. در این‌باره سرمربی تیم آبادانی یادآور شد: «آقای فتح‌الله‌زاده گفتند خیلی لاغر است. به او (فتح‌الله‌زاده) گفتم شما 10 تومان بده و بگذار خانه بگیرد. گفت نمی‌دهم که 10 تومان به خودش داده‌ام. گفتم من از شما خواهش می‌کنم 10 تومان به او بدهید تا خانه بگیرد. گفت برو چک شرکتت را بیاور و اینجا بگذار! چک شرکت من دست علی‌آقای فتح‌الله‌زاده است بابت خرید خانه ایشان (فرهاد مجیدی). آن چک 10 میلیونی را دادم که اگر آسیب ببیند برداشت شود! امروز نقطه تاریکی را من در این فوتبال دیدم.»

همین صحبت‌ها در نشست خبری باعث شد تا درنهایت اگر فرهاد قصد دلجویی هم داشته باشد، حداقل بعد از مسابقه از این کار منصرف شود.

این درحالی است که کمتر کسی در این فوتبال با منصوریان مشکل یا خصومت شخصی دارد و داش‌علی فوتبال ایران با اکثر اهالی فوتبالی ایران رابطه صمیمانه‌ای دارد و جالب اینکه قبلا نیز مجیدی و منصوریان در محیط‌های مختلف رفتار صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند و کدورتی پیش از این درباره رابطه طرفین گزارش نشده بود.

 پشت‌پرده رفتار عجیب فرهاد

همه می‌دانند که فرهاد مجیدی نسبت‌به امیر قلعه‌نویی حساسیت عجیبی دارد، تا جایی که طی سال‌های گذشته، سرمربی فعلی استقلال در این خصوص موضع‌گیری‌های شفافی داشته و تقریبا این مساله «رو» شده است. جمعه‌شب نیز منصوریان با علم به این موضوع که نام بردن از قلعه‌نویی از نقاط‌ضعف سرمربی محبوب فعلی آبی‌ها محسوب می‌شود و او را به‌هم می‌ریزد، درحالی‌که به‌اذعان خودش نسبت‌به رفتار مجیدی به مرز انفجار رسیده بود، به تمجید از قلعه‌نویی پرداخت و در نشست خبری افزود: «ما نمی‌توانیم بگوییم برای استقلالی‌ها کسی بالاتر از امیرخان قلعه‌نویی هست. من خودم
15-10 سال تلاش کنم و 5-4 قهرمانی بیاورم، یک روز اما اگر به امیرخان نگاه کنم یادم می‌آید که ایشان یک‌روز دست مرا گرفتند و سر تمرین استقلال معرفی کردند. ممنون آن روز ایشان هستم.»

هفته قبل نیز درحالی‌که منصوریان با شکست پرسپولیس تبدیل به بت آبی‌ها شده بود، دو بار دیگر در مصاحبه‌های خود ابتدا به تعریف و تمجید از دوستان پرسپولیسی‌اش پرداخت و دوشنبه‌شب نیز درحالی‌که استقلال بهترین نتایج تاریخ لیگ را تا این‌جای کار گرفته، ترجیح داد از قدرت فنی و سطح بازی سپاهان تعریف و تمجید کند تا به این ترتیب خودش آتش اختلافات را قبل از دیدار حساس تیمش مقابل استقلال روشن کند.

بنابراین جمعه‌شب فرهاد مجیدی که تا قبل از ورود به زمین با مشت‌های گره‌کرده، به‌نوعی شادی خود را از برتری استقلال نمایان کرده بود، در ادامه و در واکنش به موضع‌گیری‌های اخیر منصوریان سعی کرد بدون توجه به وی و بدون اینکه رفتاری را که عرف است، نشان دهد و برای عرض خسته نباشید به‌سمت مربی حریف برود، از انجام این کار خودداری کرد تا نشان دهد تا چه اندازه از بابت رفتارها و گفتارهای اخیر منصوریان دلخور است. ازسوی دیگر طی یکی‌دو روز اخیر نیز استقلالی‌ها نسبت‌به رفتار منصوریان واکنش منفی نشان دادند تا فاصله اوج محبوبیت تا نفرت برای این سرمربی نزد استقلالی‌ها به یک هفته هم نرسد.

همه اینها درحالی است که طی این مدت اخیر فرهاد هم در برخی مواقع بی‌دلیل به بازی مخالفانش ورود کرده و خود این چهره نیز با برخی حرکات و اظهاراتش، تیمش را به حاشیه کشانده و با کنش‌های خود و وادار ساختن برخی به واکنش، وارد یک چالش جدی کرده است و درحالی‌که در همین هفته مجیدی و تیمش رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر از ابتدای رقابت‌ها را شکستند، سرمربی آبی‌پوشان می‌توانست با یک خسته نباشید خشک و خالی آتش اختلافات را بخواباند، با رفتارش کاری کرد تا مربی خوش‌اخلاق فوتبال ایران عصبانی شده و آتش اختلافات بین طرفین به این شکل شعله‌ور شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار