• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۲۲ - ۰۰:۱۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
فولاد برنامه‌ای برای تمدید قرارداد بازیکن اسپانیایی ندارد

نکونام مانع قرارداد بلندمدت با گومز؟

عضو هیات‌مدیره: همه‌چیز را به گرشاسبی و نکونام سپردیم

من نمی‌دانم این خرید چقدر می‌تواند برای ما مفید بوده و کارآیی داشته باشد ولی همین قدر که نیاز سرمربی را تامین کند برای ما کافی است. مدیرعامل و سرمربی گفتند خرید خوبی است و به کار تیم می‌آید و ما هم او را به‌خدمت گرفتیم.

نکونام مانع قرارداد بلندمدت با گومز؟

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: یک انتقال پرسروصدا از لیگ اسپانیا به تیم فولاد خوزستان کافی بود تا این تیم در ایران و آسیا و حتی اروپا به کانون توجه تبدیل شود.

بدون‌شک ایبای گومزپرز یکی از بهترین خریدهای فوتبال ایران است و همین هم باعث می‌شود مشتاق شویم و در مورد این انتقال بیشتر بدانیم. جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد به جهت سابقه حضور در لالیگا و بازی در تیم اوساسونا در این انتقال نقش پررنگی داشته است و حتما از این انتقال اهدافی به‌جز 6 بازی در لیگ قهرمانان آسیا دارد. احتمالا اگر پنجره نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران بسته نبود نکونام از این بازیکن در لیگ برتر هم استفاده می‌کرد ولی آیا برای فصل بعد قرارداد او را تمدید می‌کرد؟

بی‌تردید گومز با علم به این موضوع خود را فقط لایق بازی در لیگ قهرمانان آسیا می‌داند و تاکنون علاقه‌ای برای ادامه همکاری با فولاد یا حضور در لیگ ایران از خود نشان نداده است. اسماعیل گودرزی، عضو هیات‌مدیره باشگاه فولاد در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «من نمی‌دانم این خرید چقدر می‌تواند برای ما مفید بوده و کارآیی داشته باشد ولی همین قدر که نیاز سرمربی را تامین کند برای ما کافی است. مدیرعامل و سرمربی گفتند خرید خوبی است و به کار تیم می‌آید و ما هم او را به‌خدمت گرفتیم. می‌دانم با شرایطی که داریم توقعات از ما رو به افزایش است.»

 فولاد سکوی پرش دوباره گومز

مدتی بود گومز از میادین دور و طبیعی بود که به فوتبال آسیا فکر کند. بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیا هم برای سال‌های پایانی فوتبال‌شان به کشورهای آسیایی می‌آیند؛ چراکه آنها را منبع در آمد خوبی می‌دانند. گومز هم از این قاعده مستثنی نیست. او به‌واسطه نکونام به تیم فولاد ملحق شد و می‌تواند با سرمربی به زبان خودش ارتباط برقرار کند، از طرفی در لیگ قهرمانان به‌میدان می‌رود و این فرصت خوبی برای دیده شدن است. بی‌شک او از همین حالا در تیررس کشورهای عربی قرار گرفته است و اگر خوش‌شانس باشد و با فولاد در لیگ قهرمانان بدرخشد با پیشنهاد نجومی عرب‌ها مواجه می‌شود. هدف گومز 32 ساله همین است و به این دلیل می‌گوید از پیوستن به فولاد خوشحال است؛ چراکه باشگاه فولاد را مانند سکویی برای پرتاب دوباره خود می‌داند. او در این مورد گفت: «من دنبال تجارب جدید هستم، چالش‌های جدید و در این مرحله از دوران بازیکنی من، این یک چالش جذاب است.»

 گومز با فولاد تمدید می‌کند؟

حالا این سوال به‌وجود می‌آید که تیم فولاد در ازای این انتقال چه دستاوردی خواهد داشت. یقینا گومز مهره خوبی برای فولادی‌هاست، این اما کافی است؟ اگر گومز خوب بازی کند و با پیشنهادهای نجومی کشورهای عربی روبه‌رو شود، فولاد چه راهکاری برای حفظ او دارد؟ این سوالی است که ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده است. گرشاسبی در این مورد اظهارنظر کرد و گفت: «قطعا اگر کیفیت و بازی‌های او را ببینیم با او برای فصل آینده مذاکره خواهیم کرد و باید ببینیم که می‌توانیم با او به توافق برسیم یا اصلا او نظری برای استمرار قراردادش ندارد؟»

این حرف‌های گرشاسبی آب پاکی را روی دست علاقه‌مندان به فولاد می‌ریزد؛ چراکه اگر آنها فرصت‌طلب بودند از همین حالا برای فصل بعد مذاکره می‌کردند و قرارداد می‌بستند تا کار به اما و اگر کشیده نشود. از حرف‌های او کاملا مشخص است که آنها برنامه‌ای برای بعد ندارند و همین که برای این چند بازی آسیایی او را به‌خدمت گرفتند، راضی‌شان می‌کند. شاید شرط گومز همین باشد که فقط مدت کوتاهی برای فولاد در آسیا بازی کند.

گودرزی در این خصوص گفت: «من از این انتقال هیچ‌اطلاعی ندارم. دوستان تشخیص دادند این انتقال به‌نفع باشگاه است، از این رو گومز را به‌خدمت گرفتند و من هم امیدوارم اتفاق خوبی برای فولاد بیفتد. ما در جزئیات قرار نگرفتیم و اگر در این قرارداد شرکت کرده بودم، اعمال‌نظر می‌کردم درنتیجه بهتر است اظهارنظری نکنم تا برخلاف روند مجموعه نباشم. ما همه‌چیز را به دوستان مسئول در باشگاه سپردیم و همین‌قدر می‌دانیم انتظارات از تیم فولاد بالا رفته و باید در آسیا آبروداری کنیم.»

او با این حرف‌ها از همین حالا همه انتقاد‌ها را از هیات‌مدیره دور کرده است و آن را متوجه گرشاسبی می‌کند.

 نکونام مانع ادامه مذاکرات با گومز؟

گومز از فروردین به ایران می‌آید و به تمرینات فولاد ملحق می‌شود. اولین بازی این تیم 18 فروردین مقابل الاهلی برگزار می‌شود. در اصل او فرصت چندانی برای هماهنگی ندارد و فولادی‌ها و شخص نکونام بیشتر امیدوارند از توانایی‌های فردی این بازیکن استفاده کنند.

درست است که گومز به‌دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران فقط می‌تواند فولادمردان را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند اما ظاهرا نکونام هم چندان میلی به قرارداد بلندمدت با این بازیکن ندارد؛ اول اینکه او نمی‌خواست با پیشنهادی طولانی او را در تصمیمش مردد کند؛ چراکه گومز همکاری با فولاد به‌دلیل بازی در لیگ قهرمانان آسیا را خیلی راحت پذیرفت و البته قرارداد خوبی هم بست. از طرفی نکونام نمی‌داند در آینده چه پیش می‌آید و آیا در فولاد می‌ماند. فصل قبل که فولاد را قهرمان کرد، این مربی را به‌راحتی از تیم کنار گذشتند و عبدالله ویسی را جانشینش کردند و حالا با توجه به اینکه تیم در رده هشتم جدول قرار دارد حتی شانس کسب سهمیه هم بسیار کم است و رقابت تنگاتنگ. البته اگر لیگ قهرمانانی برای دوره بعدی در کار باشد!

نکونام که از ادامه همکاری خود با فولاد مطمئن نیست، با پیشنهاد ادامه همکاری به گومز برای فصل بعد، شانس همکاری در این چند بازی را هم از دست نداد و به همین دلیل هرگز خواهان قرارداد بلندمدت‌تری نشده است، درنتیجه حتی اگر پنجره نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران باز هم باشد، آنها خواهان تمدید قرارداد برای فصل بعد و بازی در لیگ ایران نبودند، ضمن اینکه گومز هم راضی نبود.

 چراغ سبز به فوتبال ایران

این انتقال هرچه بود، هر چقدر هزینه داشت و هر چقدر کوتاه بود ولی حداقل امتیاز خوبی برای فوتبال ایران کسب کرد. در شرایطی که فوتبال ایران هر ثانیه با تهدید تعلیق فیفا روبه‌روست، شاید باید این انتقال را به فال نیک گرفت. پرداختن رسانه‌های اسپانیایی به این انتقال با توجه به بازیکنان ایرانی که در لیگ‌های اروپایی فعالند، می‌تواند راه را برای ورود بازیکنانی از این دست هموار کند. مدت‌هاست که فوتبال ما به‌دلیل استفاده از بازیکنان درجه پایین خارجی تاوان می‌دهد و بازیکنان خوب و درجه یک، آن هم نه در حد گومز تعدادشان از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. پس این انتقال شاید بتواند فوتبال ایران را به‌جای بهتری برای ستاره‌های خارجی هرچند پا به‌سن گذاشته، تبدیل کند. این یک جهش بلند برای فوتبال ایران به‌حساب می‌آید و می‌تواند برای جذب بازیکنان درجه یک شروع تازه‌ای باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار