• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۲۱ - ۰۱:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تبعات سخت شکست در لیگ قهرمانان برای تیم پرستاره فرانسوی

آینده مبهم امباپه، نیمار و دوناروما در پاریس

مالک قطری همچنان در حسرت فتح لیگ قهرمانان مانده و اوضاع تیمش نیز چندان روبه‌راه نیست. در این میان رسانه‌های اروپایی از احتمال تغییرات گسترده در پاری‌سن‌ژرمن و جدایی برخی ستاره‌ها در انتهای فصل خبر می‌دهند.

آینده مبهم امباپه، نیمار و دوناروما در پاریس

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن درحالی راهی سانتیاگوبرنابئو شدند که امیدوار بودند با عبور از سد این حریف سرسخت بتوانند به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کنند. این امیدواری به‌خصوص پس از گلزنی دوباره امباپه برابر شاگردان آنچلوتی دوچندان شد؛ چراکه آنها حالا در مجموع 2 بر صفر پیش افتاده بودند اما توفان کریم بنزما در اواخر نیمه دوم و هت‌تریک او درکنار نمایش ضعیف گلر و خط‌دفاعی تیم فرانسوی باعث شد شاگردان پوچتینو برخلاف تصور اولیه وداعی زودهنگام با لیگ قهرمانان داشته باشند. حواشی این مسابقه البته تنها به اینجا ختم نشد و خبرهایی مبنی‌بر عصبانیت و درگیری ناصرالخلیفی، مالک پی‌اس‌جی با برخی کارکنان ورزشگاه و حتی داوران منتشر شد و ظاهرا در رختکن این تیم نیز اوضاع چندان مساعد نبوده است. مالک قطری همچنان در حسرت فتح لیگ قهرمانان مانده و اوضاع تیمش نیز چندان روبه‌راه نیست. در این میان رسانه‌های اروپایی از احتمال تغییرات گسترده در این باشگاه و جدایی برخی ستاره‌ها در انتهای فصل خبر می‌دهند. در شرایط کنونی اوضاع برای این تیم پرستاره و متمول اصلا خوب نیست و حتی سرمربی آرژانتینی تیم هم از حفظ صندلی خود مطمئن نیست.

طعنه هواداران مارسی به تیم پایتخت

هت‌تریک ستاره فرانسوی رئال آب سردی بر پیکر پی‌اس‌جی بود و آنها که عملا در نیمه دوم عقب نشسته و البته در خط‌دفاعی نیز پراشتباه بودند درنهایت مغلوب حریف شده و یک‌بار دیگر طعم تلخ حذف در یک‌هشتم نهایی را تجربه کردند. نیمار برزیلی البته پس از این مسابقه شایعات درباره درگیری‌اش با جیان لوئیجی دوناروما، گلر این تیم را که روی گل نخست حریف مقصر اصلی بود تکذیب کرد و در اینستاگرامش به حمایت از این سنگربان ایتالیایی پرداخت. به نوشته رسانه‌ها، این دو درگیری شدیدی در رختکن داشتند و هرکدام دیگری را مقصر این باخت معرفی کرده بودند، با این حال هر دو نفر این اخبار را تکذیب کرده و گفتند رابطه بسیار خوبی با هم دارند. نیمار در صفحه شخصی خود نوشت: «اصلا دوست ندارم در صفحه شخصی‌ام درباره اخباری که منتشر می‌شود اظهارنظر کنم، اما باید بگویم اخباری که در این مدت منتشر شده کاملا دروغ است. هیچ درگیری و دعوایی در رختکن تیم ما نبوده و برخی خبرنگاران این حرف‌ها را از خودشان درآورده‌اند تا تیم را به حاشیه ببرند.»

نیمار حتی بخشی از مکالمه واتساپی‌اش با دوناروما را نیز منتشر کرده که در آن خطاب به این گلر جوان نوشته است: «آرام باش. این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد. ما یک تیم هستیم و درکنار هم خواهیم بود. تو هنوز جوان هستی و می‌توانی در آینده افتخارات زیادی کسب کنی.»

این البته تنها حاشیه مهم و پرسروصدای این مسابقه نبود؛ چراکه ازسوی دیگر خبر رسید خلیفی قطری تلاش کرده بود تا وارد رختکن داوران نیز بشود و درحالی که بسیار عصبانی به‌نظر می‌رسید به وسایل ورزشگاه آسیب رسانده است. البته شاید هرکس دیگری هم جای او بود و با این هزینه‌های هنگفتی که در سال‌های اخیر انجام داده و هنوز نتوانسته به موفقیتی در اروپا برسد، دست به چنین جنجال‌هایی می‌زد. حتی مثلث رویایی نیمار، امباپه و مسی هم نتوانست تیم او را نجات دهد و با وجود اینکه در ابتدای فصل با اضافه‌شدن نفرات سرشناسی چون دوناروما، راموس و واینالدوم گفته می‌شد این تیم مدعی اصلی و جدی فتح لیگ قهرمانان خواهد بود اما بازهم باید به کسب جام در رقابت‌های داخلی فرانسه دل ببندند و خبری از فتح لیگ قهرمانان نخواهد بود.

در این شرایط حالا هنوز هم مارسی تنها باشگاه فرانسوی است که توانسته جام قهرمانی در مهم‌ترین تورنمنت اروپایی را بالای سر ببرد و واکنش شهردار مارسی پس از سوت پایان مسابقه هم جالب توجه بود. او در توئیتر خود با یک ایموجی ستاره به تیم رقیب طعنه زد که تنها مارسی است که توانسته فاتح اروپا شود و پاریسی‌ها همچنان در حسرت این موفقیت هستند. البته این تنها «بنوی پایان» نبود که به بازی چهارشنبه‌شب واکنشی طعنه‌آمیز داشت بلکه براندائو، مهاجم سابق مارسی هم که در فاصله سال‌های 2008 تا 2012 در این باشگاه توپ می‌زد در پستی نوشت: «برای همیشه اولین و تنها قهرمان المپیک مارسی.» البته پاریسی‌ها در سال 2020 تا آستانه فتح این تورنمنت پیش رفتند اما درنهایت به بایرن مونیخ باختند و دست‌شان از جام کوتاه ماند.

احتمال جدایی ستاره‌ها

پاری‌سن‌ژرمن در ابتدای فصل با خرید دوناروما عملا دو گلر خوب را در ترکیب خود داشت و از همان زمان هم مشخص بود که مدیریت آنها کار سختی خواهد بود. حالا رسانه‌ها از ناراحتی کیلور ناواس از اینکه برابر تیم سابقش در ترکیب اصلی قرار نداشته خبر می‌دهند و ظاهرا اشتباهات دوناروما او را عصبانی‌تر هم کرده است. ناواس ناراحتی‌اش از تصمیم پوچتینو را به او منتقل کرده است و اعتقاد داشته که حضور او در این بازی حق او بوده که از ابتدا در ترکیب تیم قرار گیرد. البته در مسابقه رفت هم دوناروما در ترکیب تیم قرار داشت و توانست کلین‌شیت کند. این شکست، آینده ستاره‌های این تیم به‌خصوص امباپه و نیمار را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است و از حالا گمانه‌زنی درباره احتمال جدایی این دو بازیکن آغاز شده است. امباپه آخرین ماه‌های قراردادش را می‌گذراند و گفته می‌شود به احتمال زیاد در تابستان راهی رئال‌مادرید می‌شود. اگرچه پاریسی‌ها اصلا دوست ندارند ستاره جوان خود را از دست بدهند اما تاکنون مذاکرات برای تمدید قرارداد او به نتیجه نرسیده است و این شکست هم شاید ‌انگیزه‌های امباپه را برای جدایی بیشتر کند. به نوشته یکی از خبرنگاران مشهور انگلیسی، درباره نیمار گفته می‌شود این باشگاه است که تمایلی به ادامه همکاری با او را ندارد و شاید در همین تابستان او را به فروش برسانند. حواشی زیاد این ستاره برزیلی درکنار افت محسوسی که در سال‌های اخیر داشته باعث شده است این باشگاه به فکر قطع همکاری با او باشد. این ستاره 30ساله تا سال2025 با این باشگاه قرارداد دارد و باید دید آیا باشگاهی حاضر است رقم هنگفت دستمزد او را بپردازد یا نه.

ازسوی دیگر گفته می‌شود در ایتالیا هم یوونتوس شرایط دوناروما را زیرنظر دارد تا درصورتی که این بازیکن نخواهد به حضورش در پاریس ادامه دهد در تابستان برای خریدش دست‌به‌کار شود. یووه مدت‌ها به‌دنبال خرید این گلر ملی‌پوش بود اما وقتی قرارداد او با میلان به پایان رسید، ترجیح داد راهی فرانسه شود تا در جمع ستاره‌های پاریسی شانس خود را برای قهرمانی در اروپا آزمایش کند. با این حال انتقادهای اخیر درباره عملکرد او در این تیم باعث‌شده او هم بین بازیکنانی قرار گیرد که احتمال جدایی‌اش در انتهای فصل وجود دارد. به نوشته گاتزتادلواسپورت، بیانکونری برای تقویت خود به یک دروازه‌بان مطمئن نیاز دارد و آنها همچنان امیدوارند شاید بتوانند با دونارومای جوان به توافق برسند. البته با توجه به اینکه او تنها یک‌سال است که راهی این تیم شده مسلما تیم فرانسوی پول زیادی بابت فروش او درخواست خواهد کرد که بعید است یووه با آن موافقت کند.

در چنین شرایطی حذف از لیگ قهرمانان ضربه سختی برای این تیم فرانسوی و مالکان قطری آن بود و با وجود اینکه آنها امیدوار بودند با رسیدن تیم به مراحل پایانی این تورنمنت بتوانند امباپه را برای تمدید قرارداد متقاعد کنند حالا این وداع زودهنگام ممکن است باعث بحران بزرگ و تغییراتی گسترده بین بازیکنان و حتی کادرفنی و مدیریتی تیم شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار