• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۱۷ - ۰۲:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه افتتاح سرای نوآوری صنایع خلاق:

دانشگاه آزاد یک بازار بزرگ خلاقیت در آموزش است

بازار دانشگاه آزاد یک بازار بزرگ خلاقیت در آموزش است و دنبال این هستیم تا از این فضایی که فراهم می‌شود در بازار دانشگاه آزاد استفاده کنیم. دانشگاه آزاد 40 درصد بار آموزش‌عالی را به دوش کشیده و بیش از 100 هزار دانش‌آموز را دراختیار دارد، تا جایی‌که بعد از دولت بزرگ‌ترین شبکه دانش‌آموزی را دراختیار دارد؛ لذا با فضای ایجادشده، خود یکی از مشتریان این فضا هستیم.

دانشگاه آزاد یک بازار بزرگ خلاقیت در آموزش است

سارا طاهری- یگانه عرب، گروه دانشگاه: دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: «صحبت از تحول در دانشگاه‌ها و در زیست‌بوم آموزش‌عالی کشور است. سرای نوآوری صنایع خلاق نیز یکی از نمادهای این تحول است. ساختمان هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، ساختمان موردعلاقه برای بچه‌هایی است که در سال‌های اخیر در عرصه هنر و معماری فارغ‌التحصیل شده‌اند. این ساختمان وقتی به سوهانک منتقل شد، تصمیم گرفتیم در تغییر نگاه و دیدگاه خود، این ساختمان را به بستر زیست‌بوم نوآوری ملحق کنیم. وقتی می‌گوییم زیست‌بوم نوآوری یعنی تمام اتفاقات؛ از شرکت پشتیبانی که این ساختمان را اداره می‌کند، تا صندوق‌ها و شتاب‌دهنده‌هایی که در اینجا مستقر شده و متقاضیانی که در این 15 هزار مترمربع حضور دارند.» او با بیان اینکه ساختمان سرای نوآوری صنایع خلاق در کانون فرهنگ تهران مستقر شده است، تصریح کرد: «بنابراین بسیار امیدواریم با استقرار شرکت‌ها و حتی همکاری با دانشگاه‌های دیگر مثل دانشگاه سوره و جهاد دانشگاهی، این زیست‌بوم به یک زیست‌بوم نوآوری صنایع خلاق تبدیل شود. طبق گزارش‌ها یک‌ونیم برابر ظرفیت شرکت آماده استقرار در این فضا هستند که به‌زودی مستقر می‌شوند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «بازار دانشگاه آزاد یک بازار بزرگ خلاقیت در آموزش است و دنبال این هستیم تا از این فضایی که فراهم می‌شود در بازار دانشگاه آزاد استفاده کنیم. دانشگاه آزاد 40 درصد بار آموزش‌عالی را به دوش کشیده و بیش از 100 هزار دانش‌آموز را دراختیار دارد، تا جایی‌که بعد از دولت بزرگ‌ترین شبکه دانش‌آموزی را دراختیار دارد؛ لذا با فضای ایجادشده، خود یکی از مشتریان این فضا هستیم.» طهرانچی در ادامه تصریح کرد: «دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه پیشرو در عرصه نوآوری در کشور باشد. ما یک‌میلیون و 200 هزار دانشجو و بزرگ‌ترین ظرفیت را دراختیار داریم. دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهرپایه است و وقتی تصمیمی را اتخاذ کرده و فرهنگی را گسترش می‌دهیم، این فرهنگ در تمام کشور توسعه پیدا می‌کند. بنابراین امیدوارم در پنج سال آینده با امکانات و دراختیار داشتن دانشجویان و اعضای هیات‌علمی توانمند، به یک عنصر پیشرو تبدیل شویم.»

شتاب‌دهنده‌های مستقر در سرای نوآوری صنایع خلاق از زیرساخت معاونت علمی استفاده می‌کنند

سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در حاشیه افتتاحیه سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگاران گفت: «تاکنون چندین سرای نوآوری در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده که در ساخت آنها مشارکت داشته‌ایم؛ درتهران نیز سرای نوآوری صنایع خلاق چندمین مرکزی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است.» او ادامه داد: «ساختمان‌های دانشگاه آزاد در داخل شهر به‌دلیل دسترسی‌های بسیار خوب و نزدیکی به دانشگاه‌های بزرگ کشور، محل مناسبی خواهد بود برای افرادی که می‌خواهند خلاقیت و ایده خود را تبدیل به تجاری‌سازی و ثروت کرده و از این طریق آینده خود را تامین کنند. در سوی مقابل دانشگاه آزاد نیز می‌تواند بخشی از درآمدهای خود را از این محل تامین کند، بنابراین معتقدم افتتاح این سرای نوآوری اتفاق بزرگی است و از مسئولان دانشگاه برای راه‌اندازی تشکر کرده و امیدوارم این مسیر در دانشگاه آزاد دنبال شود.»

ستاری در ادامه اظهار کرد: «شتاب‌دهنده‌هایی که در ساختمان سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی مستقر می‌شود از زیرساخت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری استفاده خواهند کرد تا بتوانند فناوران و محصولات آنان را شناسایی و کار آن را تبدیل به یک شرکت کنند. درواقع سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد مکانی است که جوان با یک ایده به آن وارد شده و بعد از یک مدت یاد می‌گیرد که چگونه ایده و خلاقیت خود را تبدیل به یک تیم کرده، تیم خود را تبدیل به شرکت کرده و درنهایت این شرکت بالغ شده و بتواند تاثیرگذار شده و ایجاد اشتغال کند. این همان اتفاقی است که در این ساختمان خواهد افتاد.» او همچنین درخصوص میزان تخصیص بودجه۱۴۰۱ معاونت علمی به صنایع خلاق افزود: «طرح جهش تولید دانش‌بنیان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق در مجلس تصویب شده و درحال حاضر در شورای نگهبان است که امیدواریم تا پایان سال در شورای نگهبان نیز تایید و مصوب شود.» او با بیان اینکه مجلس برای این طرح بودجه پیش‌بینی کرده است، گفت: «امید است قانون جهش تولید دانش‌بنیان زودتر تصویب شود که به‌دنبال آن اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد. از بودجه پیش‌بینی‌شده حداقل ۳۰ درصد به صنایع خلاق اختصاص داده خواهد شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار