• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۱۵ - ۰۱:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۱
  • 0
  • 0
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان البرز:

800 اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه ارسال شده است

امروزه یکی از بسترهای جهاد تبیین که حضرت آقا بر آن تاکید کردند، فضای مجازی است که با طرح حماسه تا حماسه، خوراک فکری، فرهنگی و محتوای خوبی را فراهم می‌کند.

800 اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه ارسال شده است

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: ابراهیم اکبری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیز درخصوص جشنواره حماسه تا حماسه گفت: «یکی از نکاتی که در مهندسی فرهنگی از منظر مقام‌معظم‌رهبری بسیار مورد تاکید است بحث محتواسازی فرهنگی در فضای مجازی است. یکی از مصادیق محتوا‌سازی در فضای مجازی، جشنواره حماسه تا حماسه است که در موضوعات ملی، مذهبی و ماندگار از دفاع مقدس تا 13 آبان، 16 آذر، 22 بهمن و... را در برمی‌گیرد.»

او اضافه کرد: «امروزه یکی از بسترهای جهاد تبیین که حضرت آقا بر آن تاکید کردند، فضای مجازی است که با طرح حماسه تا حماسه، خوراک فکری، فرهنگی و محتوای خوبی را فراهم می‌کند. همچنین در این جشنواره جهت‌دهی نظام فکری افراد که جزء کاربران فضای مجازی هستند در طرح حماسه تا حماسه دیده شده است. جشنواره حماسه تا حماسه همچنین باعث می‌شود تا استعدادهای خوب، در زمینه‌های مختلف توسط کاربران اعضای هیات‌علمی، کارکنان و دانشجویان به فعلیت برسد و این هدف همان دغدغه‌ای است که در مهندسی فرهنگی به دنبال آن هستیم.»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج تصریح کرد: «سال گذشته که طرح اول حماسه تا حماسه برگزار شد نزدیک به 1200 نفر شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه آزاد واحد کرج ارسال کردند که از این تعداد 50 اثر انتخاب و در استان تقدیر شد و به مرحله کشوری راه پیدا کرد. برخی از این آثار در سال گذشته در سطح کشور انتخاب و از آنها تجلیل شد.»

1500 نفر در جشنواره حماسه تا حماسه شرکت کردند

اکبری افزود: «امسال با تلاش دانشگاهیان استان البرز، این مشارکت افزایش پیدا کرده و تاکنون حدود 1500 نفر از این دانشگاه در طرح حماسه تا حماسه شرکت کرده و 800 اثر در موضوعات مختلف از عکس نوشته تا پادکست به دبیرخانه ارسال شده است. تلاش کرده‌ایم متولیان از تشکل‌ها، کانون‌ها، نشریات و... باشند؛ آخرین کاری که در این حماسه انجام شد رویداد 13 رجب بود و به‌زودی نیز آثاری در خصوص نیمه‌شعبان منتشر می‌شود تا بتوانیم با کمک دفتر نهاد رهبری و بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در این عرصه نقش‌آفرین باشیم.»  او خاطرنشان کرد: «با حضوری شدن دانشگاه در ترم جدید قطعا مشارکت دانشگاهیان در این جشنواره بیشتر خواهد شد. یکی از نکاتی که در دل و ذهن دانشجو وجود دارد، بحث استعدادیابی و دیده شدن است. حماسه تا حماسه بستر خوبی برای استعدادهایی است که تاکنون به‌صورت فردی بوده و به صورت محتوایی دیده نشده و درخصوص آن جریان‌سازی نشده بود. معتقدم حماسه تا حماسه باعث دیده شدن استعدادها خواهد شد؛ همچنین با طرح الف و ب که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد تلاش خواهیم کرد تا مدیران گروه و اساتید دلسوز در کلاس‌ها جشنواره حماسه تا حماسه را مطرح و دانشجویان را تشویق کنند تا آمار مشارکت بیشتر شود.»  معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با بیان اینکه درحال حاضر با نبرد فرهنگی در فضای مجازی روبه‌رو هستیم اظهار کرد: «اگر به فضای مجازی محتوا نداده و آن را مدیریت نکنیم قطعا دشمنان فرهنگی محتوای نادرستی را ارائه می‌دهند. بنابراین حماسه تا حماسه می‌تواند در بحث محتوای فرهنگی به دانشجویان کمک کند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار