• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۱۵ - ۰۰:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» از جزئیات برگزاری جشنواره حماسه تا حماسه 2 گزارش می‌دهد

مشارکت بیش از 32 هزار نفر در پویش حماسه تا حماسه

سال گذشته جشنواره حماسه تا حماسه یک در قالب 7 رویداد برگزار شد و امسال مسئولان دانشگاه با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز آن و استقبال خانواده دانشگاه و همچنین در راستای اهمیت استفاده از فضای مجازی به‌عنوان یکی از اقطاب اثرگذار، تصمیم گرفتند تا دومین جشنواره سراسری «از حماسه تا حماسه» را بـا هدف جریان‌سازی فرهنگی، تولید محتوا، شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای برتر در فضای مجازی برگزار کنند.

مشارکت بیش از 32 هزار نفر در پویش حماسه تا حماسه

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: حماسه تا حماسه را می‌توان جزء اولین تجربه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای کار در فضای مجازی دانست. سال گذشته جشنواره حماسه تا حماسه یک در قالب 7 رویداد برگزار شد و امسال مسئولان دانشگاه با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز آن و استقبال خانواده دانشگاه و همچنین در راستای اهمیت استفاده از فضای مجازی به‌عنوان یکی از اقطاب اثرگذار، تصمیم گرفتند تا دومین جشنواره سراسری «از حماسه تا حماسه» را بـا هدف جریان‌سازی فرهنگی، تولید محتوا، شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای برتر در فضای مجازی برگزار کنند. بر همین اساس از شهریور امسال دومین رویداد حماسه تا حماسه کلید خورد و تا نیمه شعبان نیز ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره مانند سال گذشته 7 رویداد در نظر گرفته شده است؛ دفاع مقدس، اربعین حسینی، 13 آبان، 16 آذر، 9 دی، شهادت سردار سلیمانی و 22 بهمن این 7 اتفاق یا رویداد هستند که سال گذشته نیز به آن پرداخته شد. اما امسال دو ویژه‌برنامه 14 رجب و نیمه شعبان نیز به این جشنواره اضافه شد و دانشگاهیان می‌توانند آثار خود را درخصوص این دو اتفاق نیز در فضای مجازی بارگذاری کنند. در جشنواره حماسه تا حماسه، حماسه‌های 40 سال بالندگی نظام جمهوری اسلامی باز روایت خواهد شد. همچنین از مقام شامخ شهید والامقام سردار حاج‌قاسم سلیمانی تجلیل شده و استعدادهای ناب و خلاق دانشجویی در فضای مجازی شناسایی و معرفی می‌شوند. تولید محتوای غنی فرهنگی به‌منظور نقش‌آفرینی در فضای پرمخاطب مجازی از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال خواهد شد.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای این جشنواره جوایزی را نیز درنظر گرفته‌اند. به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ 50 میلیون، 30 میلیون و 20 میلیون ریال اهدا خواهد شد. آن طور که فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفته است این پویش از ابتدا سه هدف عمده را دنبال می‌کرد؛ تولید محتوا با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، شناسایی فعالان فضای مجازی و شبکه‌سازی فعالان همان سه هدفی است که با برگزاری این جشنواره پیگیری می‌شود.

در دو پویش، در مجموع 213 هزار و 178 پست منتشر شد و 32 هزار و 63 نفر شرکت کردند. از تعداد 32063 نفری که در این دو پویش شرکت کرده‌اند 4450 نفر عضو هیات‌علمی، 3485 نفر کارمند و 22804 نفر دانشجو بوده‌اند. به عبارت بهتر حدود 74 درصد شرکت‌کنندگان از دانشجویان بوده‌اند.  در جشنواره حماسه تا حماسه 2 تعداد 95 هزار و 128 پست منتشر شده و همچنین آمار کل مشارکت در حماسه تا حماسه یک برابر با 18 هزار و 995 نفر بوده است که این آمار در رویداد دوم به 13 هزار و 68 نفر رسیده است. از تعداد 13 هزار و 68 نفر، 592 نفر از اعضای هیات‌علمی، 608 نفر کارمند و 11 هزار و 931 نفر از دانشجویان بوده‌اند. آماری که نشان‌دهنده مشارکت 91 درصدی دانشجویان در جشنواره حماسه تا حماسه 2 بوده است.

همچنین از 95 هزار و 128 پستی که در فضای مجازی در جشنواره امسال منتشر شده است تعداد 91025 پست در اینستاگرام بوده است. عددی که نشان می‌دهد دانشجویان و اعضای هیات‌علمی و کارمندان بیشتر تمایل داشته‌اند آثار خود را در این پیام‌رسان منتشر کنند. به عبارت بهتر 96 درصد از دانشگاهیان پست‌های خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند.

به گفته جهان‌بین با توجه به شناختی که واحدها پیدا کردند، زمینه برای کمک به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و دانشجویی فضای مجازی ایجاد شده است و بعد از راه‌اندازی این کانون‌ها از تشکیل شبکه سراسری از حماسه تا حماسه حمایت خواهد شد. به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین انتشار پست‌ها در هر دو پویش، مربوط به سردار دل‌ها بوده است.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان البرز:

800 اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه ارسال شده است (لینک)

 

رئیس دانشگاه آزاد استان‌ خراسان رضوی و مشهد:

5 هزار نفر از دانشجویان در پویش حماسه تا حماسه شرکت کردند (لینک)

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:

باید 5 پست موضوعی با حماسه مرتبط بارگذاری شود (لینک)

 

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان(خوراسگان) مطرح کرد

اشتراک اندیشه‌ها و باورهای دانشگاهیان در فضای مجازی (لینک)

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار