• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۰۹ - ۰۱:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نصرتی و فاضلی می‌خواهند دستیار اول باشند، ساغلام مردد شده است

حاشیه قبل از مربی جدید به تراکتور رسید

باشگاه تراکتور چند روز پیش اعلام کرد سولدو از تراکتور جدا و ساغلام جانشین او می‌شود؛ موضوعی که هنوز محقق نشده است. البته بعید است این مذاکرات به نتیجه نرسد و میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل این باشگاه برای نهایی کردن قرارداد به ترکیه سفر کرده است.

حاشیه قبل از مربی جدید به تراکتور رسید

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: مدتی بود تیم تراکتور با سولدو به کارش ادامه می‌داد و این ثبات در تیمی که طی سال‌های اخیر همواره با تغییر روبه‌رو است عجیب بود. این ثبات اما زیاد دوام نیاورد و خیلی زود سولدو جایش را به ساغلام داد. سولدو عملکرد خوبی نداشت و ازطرفی حس خودرایی در او باعث شد تا پرونده‌اش در تراکتور بسته شود. هرچند نتایج اخیر او هم خوب نبود و باوجود چشم‌پوشی مدیران تراکتور از برخی اشتباهات او، تیم را در یک‌قدمی سقوط قرار داد. حال تراکتوری‌ها که تا چندهفته قبل برای واگذاری برنامه‌ریزی می‌کردند، به‌کل این پروژه را فراموش کرده و در آستانه عقد قرارداد دلاری دیگری، این‌بار با یک مربی ترک‌تبار هستند؛ مربی‌ای که هم او ما را خوب می‌شناسد و هم ما از او شناخت داریم. این تغییر برای تراکتوری‌ها بسیار ساده به‌نظر می‌رسد. سولدو هم که مشکلی برای جدایی ندارد. او و دستیارانش در همان بدو ورود 60 درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده بودند و اخیرا هم با چند دلار این طرف و آن طرف‌تر راضی به جدایی شدند.

 ساغلام قابل‌اعتماد است؟

ساغلام قبلا در همین تیم تراکتور امتحانش را پس داده است. او چندسال قبل تیم جوان یحیی گل‌محمدی را تحویل گرفت و با بدسلیقگی درنهایت تیم را در رده یازدهم تحویل داد. تیمی که فصل قبل قهرمان جام حذفی شده و قرار بود در آسیا بدرخشد، با ساغلام بدترین نتایج را گرفت. عملکرد این مربی هرچند ازنظر فنی مورد تایید بود، ولی نتایج راضی‌کننده نبود تا درنهایت باوجود حمایت بی‌امان هواداران از این مربی ترک‌تبار راه خانه را درپیش بگیرد و تراکتور را ترک کند. ساغلام از این جهت موردتوجه هواداران بود که تیمش بازی‌های خوبی انجام می‌داد و درصد مالکیت توپش تقریبا در همه بازی‌ها بالا بود. او اما ایراداتی هم داشت که اجازه نمی‌داد موفق شود. کج‌سلیقگی‌هایی که از سر لجبازی بود یا برای اثبات خودرای بودنش، درنهایت کار را به این جدایی کشاند و نسخه‌اش پیچیده شد تا مشخص شود علاقه هواداران چندان نقشی در تصمیمات باشگاه ندارد. البته به این نوع نگاه هم نقدهای زیادی وارد است!

 نصرتی به شرط ساغلام

باشگاه تراکتور چند روز پیش اعلام کرد سولدو از تراکتور جدا و ساغلام جانشین او می‌شود؛ موضوعی که هنوز محقق نشده است. البته بعید است این مذاکرات به نتیجه نرسد و میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل این باشگاه برای نهایی کردن قرارداد به ترکیه سفر کرده است. با این‌حال هنوز وضعیت کادر فنی در آستانه بازی با تیم سپاهان بسیار آشفته است. تراکتوری‌ها پیش‌بینی می‌کردند ساغلام به ایران بیاید و توافق کند و امروز روی نیمکت تراکتور بنشیند و تیم را قبل از بازی هدایت کند، ولی او نیامد و تراکتوری‌ها را در بحران فروبرد. از این‌رو آنها همان‌طور که همه می‌دانند با محمد نصرتی به توافق رسیدند و در ضرب‌الاجلی با این مربی جوان به توافق رسیدند.

قبل از توافق با نصرتی، وحید فاضلی در تیررس مدیران تراکتور قرار گرفت و او که از مغضوبان درگاه سولدو بود به تیم برگشت. فاضلی چندی پیش به‌دلیل اختلاف‌نظر با سولدو از تیم جدا شده بود و حتی قراردادش را فسخ کرده بود، ولی چون هنوز قراردادش فسخ فدراسیونی نشده است، می‌توان گفت همچنان هم مربی تراکتور هست و هم نیست! از این‌رو فاضلی برای کاهش مشکلات فعلی این تیم فعلا بازیکنان را تمرین داد تا در ادامه با ورود ساغلام درمورد کادر فنی تصمیم جدی گرفته شود.

 جنگ نصرتی و فاضلی بر سر شماره2

نصرتی و فاضلی فعلا قبول مسئولیت کردند، ولی هردو بر این موضوع تاکید کردند که با ورود سرمربی باید دایره مسئولیت‌های آنها مشخص شود.

فاضلی ادعا داشت پیش‌تر و در زمان سولدو او دستیار اول بود و در اصل کار را در دست داشت، ولی بعد از دو بردی که با همکاری هم به‌دست آوردند، ناگهان از بازی کنار رفت. فاضلی در این مورد توضیح نمی‌دهد، ولی همه می‌دانند که سولدو کار را از فاضلی گرفت و در اصل او را به‌نوعی بازی نمی‌داد تا از این پس موفقیت‌های تیم تراکتور به نام او ثبت شود. نمی‌دانم از بدشانسی سولدو یا از خوش‌شانسی فاضلی بود که تراکتور از آن پس هیچ بردی کسب نکرد تا امروزه روز که کادر فنی تغییر کرده و تراکتوری‌ها به‌دنبال فاضلی رفتند.

فاضلی آمد، تیم را تمرین داد و مغضوبانی چون ایمانی و بابایی را به تمرینات برگرداند، ولی با باشگاه تراکتور توافق تازه‌ای نکرد. او که قراردادش در باشگاه فسخ شده، ولی در فدراسیون به قوت خود باقی است برای ادامه همکاری باید توافق تازه‌ای کند. اتفاقا باشگاه تراکتور خواهان این توافق تازه بود، ولی فاضلی همه‌چیز را به بعد از بازی با سپاهان و حضور ساغلام در ایران موکول کرد.

در اصل فاضلی می‌خواهد شرح وظایفش قبل از همکاری مشخص شده و در قراردادش قید شود تا همچون مربی قبلی در موفقیت‌ها او را کنار گود نگذارند. به همین دلیل با همان برگه فسخی که در دست دارد تیم را تمرین می‌دهد و چه‌بسا در بازی با تیم سپاهان هم روی نیمکت بنشیند، ولی مربی تراکتور نیست و بعد از مذاکره با ساغلام و مشخص شدن میزان اختیاراتش تمدید خواهد کرد.

مشابه این شرایط برای محمد نصرتی هم وجود دارد. او هم ابتدا خواهان مذاکره با ساغلام و سپس قرارداد با تراکتور بود، ولی شرایط خاص این باشگاه در آستانه بازی با تیم سپاهان باعث شد به عقد قرارداد با این تیم تن دهد. به این ترتیب در شرایطی که فاضلی زیر بار نرفت، نصرتی قبول مسئولیت کرد و دیروز با حضور در ایفمارک و انجام تست‌های پزشکی برای عقد قرارداد با تیم تراکتور آماده شد تا کارت وی صادر شده و در این بازی روی نیمکت تیم تراکتور بنشیند. او پس از حضور ساغلام در ایران با او مذاکره کرده و وضعیت خود را مشخص می‌کند.

جالب است بدانید تراکتوری‌ها برای همکاری با نصرتی از فاضلی هم نظرخواهی کردند. او موافق پیوستن نصرتی به تراکتور بود، ولی حالا که هر دو قرار است با تراکتور همکاری کنند، ادامه همکاری بسیار پرچالش می‌شود و موضوع دستیار اول و دوم برایشان بسیار مهم است. همین موضوع یا می‌تواند با مدیریت ساغلام ختم به خیر شود یا به بحرانی تازه در تراکتور تبدیل شود.

در همین خصوص نیز ذکر این نکته ضروری است که نصرتی در تبریز به‌مراتب از فاضلی محبوب‌تر است و هواداران تیفوسی تراکتور نقش مهمی در این قبیل موارد دارند؛ چراکه کانال‌های هواداری در تبریز بسیار قدرتمند هستند و موج دلخواه خود را در بین هواداران ایجاد می‌کنند. از این‌رو کار برای فاضلی سخت‌تر است. مخصوصا اینکه آنها معتقدند او با ایجنت خاصی همکاری می‌کند که مقبول تبریزی‌ها نیست و فاضلی هم نمی‌تواند این ذهنیت را از ذهن‌شان پاک کند. درعوض نصرتی بازیکن این تیم بوده و از گذشته او را دوست داشتند. اصلا به همین دلیل نصرتی پذیرفت روی نیمکت تراکتور برای این یک بازی بنشیند، ولی فاضلی که نگران نتیجه بازی بود نمی‌خواست درصورت شکست احتمالی تراکتور اندک شانس خود برای بازگشت به دل هواداران را از دست بدهد.

 گره‌ای که به دست ساغلام باز می‌شود

معمای تراکتور و حواشی که از همین حالا گریبان این تیم را گرفته، فقط به‌دست ساغلام حل می‌شود. مربی بلندپروازی که چون نتوانست در ترکیه به آرزویش برسد، می‌خواهد شانس خود را دوباره در ایران و با تراکتور امتحان کند. قطعا دریچه‌های اقبال به روی این مربی باز شده است. او یا بار دیگر با اشتباهی تازه که در دوران مربیگری‌اش کم هم نبوده تراکتور را در نیمه‌راه رها می‌کند تا برگ تازه‌ای از زندگی حرفه‌ای او ورق بخورد و روی روزهای سخت تراکتور خط بطلان بکشد. هرچند شایعاتی هم مطرح است مبنی‌بر اینکه این مربی بعد از مشورت با دنیزلی تاحدی برای بازگشت به تبریز دچار تردید شده و شاید اصلا توافقات به‌هم بخورد!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار