• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۲-۰۵ - ۰۳:۰۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس و گل‌گهر با دو‌ خطای هند مشکوک مساوی کردند، استقلال فجر را شکست داد

هندبال در سیـرجان، برد بی‌سربازها در تهران

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با نتیجه تساوی یک - یک خاتمه یافت. کی‌روش استنلی در دقیقه 33 برای گل‌گهر و حامد پاکدل در دقیقه 13 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

هندبال در سیـرجان، برد بی‌سربازها در تهران

به گزارش «فرهیختگان»، مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 8 مسابقه در شهرهای مختلف انجام شد. در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس و گل‌گهر به تساوی رضایت دادند، سپاهان با یک تساوی دیگر متوقف شد و استقلال در غیاب دو مدافع سربازش توانست در تهران فجر را شکست دهد.

 تساوی به‌نفع استقلال

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با نتیجه تساوی یک - یک خاتمه یافت. کی‌روش استنلی در دقیقه 33 برای گل‌گهر و حامد پاکدل در دقیقه 13 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

برای تیم میزبان در این مسابقه محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، بهنام برزای (64-مسیح زاهدی)، علی‌اصغر عاشوری (78- رضا شکاری)، مرتضی تبریزی (31 - امین قاسمی‌نژاد)، سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، شایان مصلح (31 - میلاد زکی‌پور)، امین پورعلی و کی‌روش استنلی به میدان رفتند و برای تیم گل محمدی هم حامد لک، سیدجلال حسینی، وحدت هنانوف، رامین رضاییان، سعید آقایی (87-علی شجاعی)، کمال کامیابی‌نیا (61-رضا اسدی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان (61-فرشاد فرجی)، وحید امیری و حامد پاکدل (73-مهدی عبدی) بازی کردند.

در دقیقه 4 ضدحمله سرعتی و فوق‌العاده خطرناک پرسپولیسی‌ها به‌شکلی عجیب از دست رفت. پاکدل در موقعیتی تک‌به‌تک با فروزان درحالی‌که می‌توانست مهدی ترابی را نیز صاحب توپ کند، با بی‌دقتی توپ را به بدن سنگربان گل‌گهر کوبید تا این موقعیت بسیار خطرناک برای سرخپوشان از دست برود. در دقیقه 9 ارسال تندوتیز و زمینی برزای از جناح چپ را کی‌روش با شوتی تک‌ضرب از روی خط 6 قدم راهی دروازه پرسپولیس کرد که حامد لک به‌خوبی سد راه گلزنی سیرجانی‌ها شد. در دقیقه 13 ارسال دقیق رامین رضاییان از جناح راست را حامد پاکدل با یک ضربه شیرجه‌ای وارد دروازه فروزان کرد. در این صحنه به‌نظر می‌رسید توپ به دست مهاجم پرسپولیس برخورد کرده است که همین موضوع با اعتراض شدید گل‌گهری‌ها مواجه شد، اما داور معتقد بود گل در شرایط سالم به‌ثمر رسیده است. در دقیقه 15 اشتباه حامد لک روی ارسال بلند بازیکنان گل‌گهر باعث شد توپ پشت محوطه جریمه به سعید صادقی برسد که ضربه این بازیکن پس از برخورد به چند بازیکن پرسپولیس به‌شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 33 ارسال سعید صادقی روی اشتباه مهلک لک با ضربه سر کی‌‌روش استنلی وارد دروازه پرسپولیس شد تا گل تساوی شاگردان گل‌‌گهر به‌ثمر برسد. در دقیقه 55 حیدر افسری مدیر تیم گل‌گهر نیز به‌دلیل اعتراض به داور از روی نیمکت اخراج شد. پرسپولیسی‌ها در این بازی به دو صحنه (سرنگون شدن پهلوان و برخورد توپ به دست قاسمی‌نژاد) معترض بودند و اعتقاد داشتند داور باید پنالتی می‌گرفت. شاگردان گل‌محمدی با این نتیجه با 42 امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی ماندند.

 برد خانگی بدون سربازها

استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف فجر‌سپاسی شیراز رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. جعفر سلمانی در دقیقه 54 تک‌گل استقلال را به ثمر رساند. استقلال در شرایطی در این بازی به پیروزی رسید که مرادمند و یزدانی را به‌خاطر مشمول شدن در اختیار نداشت و مجیدی تیمش را با ترکیب سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، محمد دانشگر، مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی (2+90 - عارف غلامی)، صالح حردانی، امیرحسین حسین‌زاده (86‌- سعید مهری)، کوین یامگا، عزیزبک آمانوف (60‌- امیرعلی صادقی) و رودی ژستد (86‌- ارسلان مطهری) به میدان فرستاد. برای تیم میهمان هم ایمان صادقی، محمد قنبری، رضا علیاری، علی ملایی، حمید نعمتی (80‌- شهرام گودرزی)، دانیال کردستانی (59‌- محمدعرفان معصومی)، احمدرضا زنده‌روح (80‌-‌)، اتابک زارعی، یوسف وکیا، فرزان دانا و محمد کاظمی (59‌- حسین مهربان) بازی کردند.
استقلال در نیمه‌اول بارها صاحب موقعیت گلزنی شد، اما عکس‌العمل‌های خوب ایمان صادقی باعث شد فجری‌ها در نیمه‌اول دروازه خود را بسته نگه دارند. صادقی در شروع نیمه‌دوم هم بهترین بازیکن تیمش بود و در دقیقه 50 شوت زبیر نیک‌نفس را راهی کرنر کرد، اما در دقیقه 54 کرنر ارسالی روی دروازه فجرسپاسی با تعلل خط دفاعی این تیم همراه شد و در ادامه احمد زنده‌روح توپ را در اختیار گرفت که با اشتباه او و فرصت‌طلبی جعفر سلمانی، گل استقلال به ثمر رسید. در دقیقه 75 فرزان دانا در محوطه جریمه استقلال تعادل خود را از دست داد که در ادامه با اعتقاد به خطای پنالتی، به داور بازی معترض شد تا کارت زرد دریافت کند. در دقیقه 5+90 حرکت تکنیکی امیرعلی صادقی در محوطه جریمه فجر‌سپاسی ثمری نداشت، اما اشتباه مدافعان در دفع توپ باز هم موقعیت را به استقلالی‌ها داد که این‌بار شوت مهدی مهدی‌پور پس از برخورد به تیر دروازه و سپس ایمان صادقی به کرنر رفت. دقایقی قبل‌تر هم یامگا در محوطه جریمه سرنگون شده بود و اعتقاد به پنالتی داشت، اما داور خطایی نگرفت. درنهایت استقلال سه امتیاز این بازی را گرفت تا فاصله‌اش با پرسپولیس را به 5 امتیاز افزایش دهد.

 مس به یک قدمی سپاهان رسید

در دیگر بازی‌های دیروز پدیده خراسان و هوادار در ورزشگاه ثامن مشهد به‌مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر هوادار پایان یافت. فرزاد جعفری تنها گل این مسابقه را در دقیقه 78 به‌ثمر رساند و سیزدهمین شکست را در کارنامه تیم میزبان ثبت کرد تا بیش از پیش خطر سقوط را حس کند. دربی اصفهان گلی در بر نداشت و سپاهان و ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند و بعد از بازی هم محرم نویدکیا از سمتش استعفا کرد. دیدار صنعت نفت و نساجی مازندران در آبادان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. طالب ریکانی (27) برای صنعت نفت و ایوب کلانتری (37) برای نساجی گلزنی کردند، ضمن اینکه رضا یزدان‌دوست از صنعت نفت با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 81 اخراج شد. آلومینیوم اراک در ادامه نتایج ضعیف خود مقابل میهمانش مس رفسنجان با یک گل شکست خورد. عقیل کعبی (90)زننده تک‌گل بازی بود تا رفسنجانی‌ها به یک امتیازی سپاهان برسند. فولاد و نفت مسجدسلیمان هم به میزبانی فولاد به‌مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. آرش رضاوند در دقیقه 36 و مهدی شیری در دقیقه 75 گل‌های فولاد را به‌ثمر رساندند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار