• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۲۲ - ۱۳:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:

«جهاد تبیین» سدی عظیم در برابر جریان تحریف است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اعلام کرد: یکی از اهداف راهبردی دشمنان، در کنار وضع تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و غیرانسانی، تحریف واقعیات موجود در صحنه‌های دستاورد انقلاب اسلامی است.

«جهاد تبیین» سدی عظیم در برابر جریان تحریف است

به گزارش «فرهیختگان»، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف دانشجویان، صیانت و امانت داری از ارزش‌ها و شعار‌های انقلاب اسلامی است‌. فلذا دانشجوی مؤمن و انقلابی علاوه بر خودسازی و رشد فردی خود، به پاسداشت و معرفی اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی در جامعه می‌پردازد‌.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! استقامت کنید! و در برابر دشمنان، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید!

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک و شادباش عرض می‌نماید. 

با انقلاب اسلامی آغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران و منطقه خاورمیانه رغم خورد. ملت با بصیرت، آگاه، آزادی طلب و عدالت خواه کشورمان با رهبری امام خمینی (ره)، و به پا‌خواستن علیه ظلم، استبداد و سرکوب رژیم شاهنشاهی؛ روح قیام، نهضت و منش امام حسینی (ع) را زنده نگه داشته است.

حرکت جاویدان و سازندهٔ مردم ایران (در رأس آنها جوانان) طی سال‌های انقلاب نشانگر وجدان بیدار این ملت بوده که حق طلبی و مبارزه علیه طاغوت و بیگانگان را سرلوحه کار خود قرار داد.

اینکه امروز با بیش از چهار دهه گذشت از پیروزی انقلاب، استقلال و خودکفایی در تمامی سطوح امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پزشکی میهن اسلامی موج می‌زند؛ محصول همان خودباوری‌ و بصیرت‌ در جوانان انقلابی است. 

در کنار وضع تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و غیرانسانی، یکی از اهداف راهبردی دشمنان انقلاب، تحریف واقعیات موجود در صحنه‌های دستاورد انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ایجاد یأس و نا‌امیدی در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه نمایی و بزرگ جلوه دادن مشکلات از جمله برنامه‌های اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است.

فرمان جهاد تبیین که شامل تبیین دقیق دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی از گذشته تا کنون و نیز شرح درست و واقعی از شرایط روز است؛ مانع و سدی عظیم در برابر این جریان فتنه انگیز خواهد شد. از این حیث بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در حوزه‌های گوناگون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آنچه از بیانیه گام دوم انقلاب بدست می‌آید این امر می‌باشد که دانشجو نیروی متخصص و متفکر جامعه است که ضمن کنشگری و بیدارگری، وظیفهٔ حرکت جامعه به سمت پویایی و پیشرفت، تولید علم، توسعهٔ اقتصادی و رشد معنوی و اخلاقی را بر عهده دارد.

یکی از اصلی ترین وظایف دانشجویان، صیانت و امانت داری از ارزش‌ها و شعار‌های انقلاب اسلامی است‌. فلذا دانشجوی مؤمن و انقلابی علاوه بر خودسازی و رشد فردی خود، به پاسداشت و معرفی اصول و ارزش‌های انقلابی و اسلامی در جامعه می‌پردازد‌. به عنوان نمونه، توجه و برجسته سازی سبک زندگی دینی به وسیلهٔ تشریح و معرفی اجزای این نوع سبک زندگی و روشنگری و مقابله علمی و عملی با هجمه‌ها و دروغ‌پراکنی‌های دستگاه رسانه‌ای دشمن، از جمله مسئولیت‌های مهم دانشجویان در عصر حاضر است.

در انتها نباید فراموش کرد که رسالت بنیادین جمهوری اسلامی بسترسازی برای ظهور حضرت منجی (عج) و رساندن پرچم اسلام و انقلاب به حضرت بقیة الله (عج) است. باشد که همگان در این مسیر با عزمی راسخ و اراده‌ای استوار قدم نهاده و با توکل و توسل به پیشگاه دستگاه ربوبیت الهی سرافراز باشیم. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا بار‌ دیگر پیوند و میثاق خود را با رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و شهدای گرانقدر انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم بالاخص سردار دلها شهید سلیمانی اعلام می‌دارد و به ایشان این نوید را می‌دهد که دانشجویان ایرانی محصل در مراکز علمی و آموزشی کشور‌های گوناگون جهان، از هیچ تلاش و کوششی جهت پیشبرد اهداف و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دریغ نخواهند کرد. 

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین