• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۲۰ - ۰۰:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد مطرح کرد

افزایش 2 برابری آثار ارسالی نسبت به سال گذشته

در جشنواره رشد بخش‌های فرهنگ و تمدن، انقلاب اسلامی، دینی، مذهبی، اجتماعی، هنر و ادبیات و رسانه و فضای مجازی و زیرمجموعه‌هایشان وجود دارد که از هر بخش 3 اثر به مرحله بعد راه می‌یابد. همچنین در مرحله آخر سه نفر از دبیران کانون‌ها، روسای دانشگاه، معاونان برتر، استاد مشاور و کارشناس فرهنگی موفق معرفی و جوایز نیز به صورت اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر اهدا خواهد شد.

افزایش 2 برابری آثار ارسالی نسبت به سال گذشته

علیرضا زارع‌شهرآبادی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص آثار ارسالی به جشنواره رشد، اظهار کرد: «در بخش آثار استادان قرار بر این بود آثار به دبیرخانه مرکزی در واحد خوراسگان اصفهان ارسال شود. در این مدت حدود 3 هزار و 500 اثر به دست ما در دبیرخانه رسیده و از سی‌ام بهمن‌ماه داوری برای آثار ارسالی شروع خواهد شد.»

او درخصوص تعداد احتمالی آثاری که به مرحله کشوری راه می‌یابد، گفت: «در جشنواره رشد بخش‌های فرهنگ و تمدن، انقلاب اسلامی، دینی، مذهبی، اجتماعی، هنر و ادبیات و رسانه و فضای مجازی و زیرمجموعه‌هایشان وجود دارد که از هر بخش 3 اثر به مرحله بعد راه می‌یابد. همچنین در مرحله آخر سه نفر از دبیران کانون‌ها، روسای دانشگاه، معاونان برتر، استاد مشاور و کارشناس فرهنگی موفق معرفی و جوایز نیز به صورت اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر اهدا خواهد شد.»

زارع‌شهرآبادی درخصوص استقبال از جشنواره رشد امسال، عنوان کرد: «امسال نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری آثار ارسالی روبه‌رو شدیم. به بیان دیگر امسال شاهد یک افزایش صددرصدی از آثار ارسالی بودیم.»  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص علت افزایش آثار ارسالی در جشنواره رشد امسال، اظهار کرد: «دو علت در این افزایش آثار ارسالی تاثیر دارد. اولین دلیل شناخت کم جشنواره در سال گذشته است. مجموعه معاونت فرهنگی‌ها چندان از جشنواره مطلع نبودند یا برخی موارد برای اولین بار در جشنواره سال قبل اتفاق افتاده بود. دومین علت هم فضای ترس و التهابی بود که در جامعه از شیوع کرونا حاکم بود.»

او درخصوص میزان افزایش‌انگیزه کانون‌ها با برگزاری جشنواره رشد، گفت: «اولین علتی که اهمیت دارد دیده شدن دانشجویان در سطح فرهنگی، کار و فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهند. این جشنواره در سطح استان برگزار می‌شود و کانونی که بتواند داوری شده و رتبه بیاورد باعث ترغیب دانشجو به انجام فعالیت می‌شود. علت دیگری که مغفول مانده قسمت آموزشی است که بعد از جشنواره داده می‌شود.»

زارع‌شهرآبادی درخصوص زمان برگزاری کلا‌س‌های آموزشی، افزود: «بخش جایزه و آثار برتر تنها برای یک دوره است تا آثار ضعیف‌تر هم تشویق شده و فعالیت بیشتر و بهتری برای سال آینده داشته باشند. بعد از برگزاری جشنواره و آسیب‌شناسی علت‌های عدم موفقیت کانون‌ها در جشنواره، کلاس‌های آموزشی برای کانون‌ها در سطح استان در بهمن و اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین در اردیبهشت‌ماه سال آینده برای اعضای کانون، دبیران و استادان مشاور نیز در سطح کشور کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.»

زارع‌شهرآبادی درخصوص توانمندسازی کانون‌ها با برگزاری کلاس‌های آموزشی، ادامه داد: «این عملکرد باعث می‌شود تا احساس یأسی که بعد از جشنواره برای دانشجویان پیش می‌آید، نباشد. با این توانمندسازی کانون‌ها اثری که برای مثال رتبه 20 در جشنواره امسال کسب کرده می‌تواند در سال آینده به رتبه 60 هم برسد. از منظر ما همین آورده و توانمند شدن اهمیت بالاتری دارد. کسب مهارت در دیگر فعالیت‌های فرهنگی روند بهتری ایجاد می‌کند.»

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص هدایا و جوایز این جشنواره، اظهار کرد: «هدایا و جوایز در هفت قسمت تعریف می‌شود که تعدادی عنوان را نیز شامل می‌شود. رئیس، معاون دانشجویی فرهنگی، استاد مشاور، کارشناس کانون، دبیر و آثار برتر که اینها در سه حوزه صنایع‌دستی با مصنوعات فلزی، مصنوعات فرهنگی و سفالی، فرش، نگارگری و تذهیب، حوزه شعر و ادبیات با فیلمنامه‌نویسی،  اپلیکیشن، پادکست، خوشنویسی، عکس، اجرا و گویندگی، نمایشنامه‌نویسی، نقاشی، نرم‌افزار، پوستر و داستان کوتاه و در حوزه هنرهای تجسمی تئاتر میدانی، تئاتر صحنه و فیلم کوتاه تقسیم می‌شوند.»

او درخصوص نحوه برگزاری اختتامیه جشنواره رشد، گفت: «برای برگزاری اختتامیه جشنواره مایل به برگزاری حضوری هستیم و اگر شرایط بحرانی پیش نیاید، مراسم اختتامیه به صورت حضوری و مانند سال گذشته در تهران برگزار می‌شود.» وی درخصوص تعداد داوران جشنواره رشد، اظهار کرد: «یک نفر به‌عنوان رئیس هیات داوران جشنواره رشد حکم دریافت کرده و تیم خود را هماهنگ می‌کند. پس از این مرحله تمام مسئولیت انتخاب برعهده این تیم است و ما هیچ ورودی به این حوزه نداریم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار