• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۱۶ - ۰۱:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد:

شش‌ماهه 1.5 میلیارد درآمدزایی داشتیم

فعالیت‌هایمرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با عنوان هوشمندسازی انجام‌شده و هر چیزی را که زیرمجموعه عنوان هوشمندسازی قرار می‌گیرد، دربرمی‌گیرد. به‌طور مثال خانه‌های هوشمند، تجهیزات هوشمند و مدیریت مصرف برق در سایه هوشمندسازی و هر عنوانی که با هوشمندسازی مرتبط باشد، ذیل این مجموعه قرار می‌گیرد.

شش‌ماهه 1.5 میلیارد درآمدزایی داشتیم

مهدی ظریف، رئیس مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درخصوص عملکرد این مرکز عنوان کرد: «این مرکز از شش‌ماه گذشته به‌طور رسمی با این عنوان فعالیت خود را شروع و با هدف پیگیری مسائل شبکه‌های توزیع و هوشمندسازی شبکه‌های الکتریکی ساخته شده است. فعالیت‌های این مرکز با عنوان هوشمندسازی انجام‌شده و هر چیزی را که زیرمجموعه عنوان هوشمندسازی قرار می‌گیرد، دربرمی‌گیرد. به‌طور مثال خانه‌های هوشمند، تجهیزات هوشمند و مدیریت مصرف برق در سایه هوشمندسازی و هر عنوانی که با هوشمندسازی مرتبط باشد، ذیل این مجموعه قرار می‌گیرد.»

او درخصوص اهداف اصلی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق واحد مشهد اظهار کرد: «اکثر مراکز تحقیقاتی سرمایه اولیه خود را از دانشگاه و مراکز علمی تهیه می‌کنند بنابراین مهم‌ترین هدف تشکیل این مرکز تحقیقاتی، تهیه سرمایه از صنعت و شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی بود که این امر با جذب سرمایه از شرکت توزیع برق استان خراسان‌رضوی به‌صورت مکان انجام شد.» رئیس مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: «همچنین نیروی انسانی را نیز از طریق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تامین کرده و محدودیتی برای جذب اساتید نگذاشتیم. درحال حاضر حدود 40درصد گروه برق، کامپیوتر، مدیریت و مکانیک از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با این مرکز تحقیقات همکاری می‌کنند.»

ظریف درخصوص مقدار درآمدزایی مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق واحد مشهد گفت: «تنها در مدت شش‌ماه فعالیت، این مرکز توانسته یک‌میلیارد و 500میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد. همچنین در این ایام از سامانه پایش خطوط انقال برق را رونمایی شد.»

او با بیان اینکه فضای دراختیار این مرکز تحقیقات 200مترمربع است، عنوان کرد: «شبکه توزیع برق استان خراسان‌رضوی از هیچ کمکی برای این مرکز تحقیقات دریغ نکرده و تمام آزمایشگاه‌های شبکه توزیع برق استان و سیستم‌های کامپیوتری مربوط به شبکه را بدون هیچ‌گونه محدودیتی دراختیار ما قرار داده است.»

 رونمایی از سامانه پایش خطوط انقال برق در واحد مشهد

رئیس مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درخصوص سامانه‌ای که به‌تازگی در این مرکز رونمایی شده، گفت: «عنوان اصلی این سامانه «پایش خطوط انتقال شبکه‌های توزیع برق» است و عملکرد آن به این صورت است که یک سامانه روی خودروهای شرکت توزیع برق نصب می‌شود که مشکلات و عیوب را شناسایی و رصد می‌کند؛ سپس این عیوب به‌صورت آنلاین به مرکز دیسپاچینگ ارسال شده و پس از آن، خطای شناسایی‌شده را برای قسمت تعمیر و نگهداری ارسال می‌کند. این درحالی است که پیش از این اپراتورها برای شناسایی عیوب اقدام می‌کردند و و زمان زیادی برای شناسایی و تعمیر صرف می‌شد. معتقدم اگر این سامانه به تولید انبوه برسد عیوب دوربین و شبکه سخت‌افزار به‌سرعت این مشکلات رفع می‌شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار