• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۱۶ - ۰۱:۰۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

به وقت عاشقی

ملاقات خصوصی دومین فیلم یک کارگردان فیلم اولی جشنواره است که تا الان به نمایش درآمده و به این ترتیب توانسته کفه ترازو کارگردان‌های فیلم اولی مستقل از پدران و... را سنگین کند و به این ترتیب در دسته فیلم‌های خوب امسال قرار بگیرد.

مریم رحمانی: ملاقات خصوصی اولین فیلم امید شمس با موضوعی اجتماعی در قالب یک درام عاشقانه ساخته شده است. فیلمی که در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. فیلمی آرام که طراحی صحنه و لباس در کنار بازی پریناز ایزدیار در نقش پروانه این حس را به خوبی منتقل می‌کنند. داستان روی یک خط عاشقانه آغاز می‌شود و در ادامه روی یک شیب ملایم به سمت فرازوفرودهای داستان می‌رود. داستان عاشقانه‌ای که روی یک صدا آغاز می‌شود و پیش می‌رود و در روند داستان این موقعیت تغییر می‌کند و یک خیالبافی عاشقانه جای خود را به یک نقشه از پیش تعیین شده می‌دهد و... .

موقعیت ضبط فیلم در مناطق حاشیه یک کلانشهر به درستی درآمده است. صحنه‌های زندان در فیلم هم زیاد دیده می‌شود اما این موقعیت را از زاویه‌ای به تصویر می‌کشد که شاید تاکنون کمتر دیده شده است.

ترکیب بازیگران این فیلم پربازیگر به پیشبرد هدف کارگردان کمک زیادی کرده است و معصومیت پریناز ایزدیار در کنار مرد عاشق‌پیشه فیلم که هوتن شکیبا در نقش فرهاد آن را بازی کرده به درستی از آب درآمده و مخاطب را برای حدس زدن در مورد اینکه گره اصلی داستان حول چه موضوعی قرار است اتفاق بیفتد دچار تعلیق می‌کند. در مورد هوتن شکیبا البته پیش‌تر هم بازی در چنین نقش‌هایی را از او دیده بودیم ولی در این فیلم باظرافت هر چه تمام‌تر سعی در ایجاد تمایز بین مرد شبی که ماه کامل شد با مرد این قصه دارد. از حضور ریما رامین‌فر هم نباید غافل شد. بازیگری که با پیشینه طنزی که در ذهن مخاطب دارد جای هرگونه حدس و گمان و رفتن این شخصیت در قالب یک شخصیت منفی را می‌بندد. گویا شمس در ملاقات خصوصی می‌خواهد تلخی صحنه‌های پایانی قصه را با ایجاد هیجان در تغییر شخصیت فیلم‌ها کم کند و به این ترتیب مخاطب با سطح بالایی از احساسات درگیر می‌شود که در طول فیلم ایجاد شده تا تلخی داستان‌های پایانی را بیشتر و بهتر درک کند و گویا زهر این داستان در شیرین‌ترین لحظه به جان مخاطب ریخته می‌شود.

از نقاط قوت فیلم ملاقات خصوصی بخش فنی این فیلم است. فیلمبرداری و انتخاب صحنه‌ها در جذابیت اثر تاثیر زیادی داشته است و استفاده از رنگ‌های آبی، سبز و سفید در محیط دشت‌گونه حس رهایی و آرامش را به بیننده منتقل می‌کند.

ملاقات خصوصی دومین فیلم یک کارگردان فیلم اولی جشنواره است که تا الان به نمایش درآمده و به این ترتیب توانسته کفه ترازو کارگردان‌های فیلم اولی مستقل از پدران و... را سنگین کند و به این ترتیب در دسته فیلم‌های خوب امسال قرار بگیرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی امیر بنان ساخته شده و طراحی صحنه توسط امیرحسین قدسی و طراح لباس را سارا خالدی انجام داده است که احتمال نامزد شدن در این بخش را هم دارد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار