• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۱۱ - ۰۱:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مجید روحی‌نیاسری، مدیرعامل شرکت کوشا فن پارس:

2 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشتیم

حضور رهبر انقلاب موهبتی برای همه تولیدکنندگان و صنعتگران بود. به‌خصوص اینکه جمع، جمع تولیدکنندگان صنایع مختلف و تولید‌کنندگان مختلف لوازم پزشکی و صنایع پتروشیمی و صنایع کاتالیست‌ها و زیست فناوری‌ها و ماشین‌سازی و صنایع مادر و پتروشیمی و صنایع نفتی بودند.

2 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشتیم

شـرکت مهندسـی تولیدی کوشـا فن‌پارس با هـدف خدمت به حوزه سـلامت با ورود بـه جامعـه دندانپزشـکی کشـور در سـال1373 تاسیس و فعالیـت خـود را در زمینه تولید تجهیـزات دندانپزشـکی و دندانسـازی و نیـز تامین مـواد و تجهیزات مورد نیـاز آغاز کرد. کوشـا فـن‌پـارس بزرگ‌ترین تولیـدکننده تجهیـزات و لوازم دندانپزشـکی و دندانسـازی در کشـور است کـه بـا سـرمایه‌گذاری در بخـش تحقیـق و توسـعه و با هدف توسـعه فنـاوری در زمینـه طراحـی، سـاخت و تولیـد تجهیـزات مرتبـط بـا صنعت دندانپزشـکی و دندانسـازی فعالیـت می‌کند، بالغ‌بر 70درصد محصولات مورد نیاز کشور را تامین کرده و صادرات هم دارند. طرح کلان تولید ایمپلنت‌ها با برند ابی‌طاها از سال1398 آغاز شده و در سال1399 افتتاح شده است. وی در سخنرانی خود در محضر مقام‌معظم‌رهبری به حجم بازار ایران که 7میلیارد دلار در این صنعت و سهم تولید از این مقدار حدود 5میلیارد دلار و سهم واردات 2میلیارد دلار در سال است، اشاره کرد. وی در ادامه از ضرری که ارز ترجیحی به این صنعت می‌زند، گفت: « از یک تا 2میلیارد دلار ارز ترجیحی در نظر گرفته شده برای این حوزه 95درصد به واردات کالای آماده و تنها 5درصد آن به تهیه مواد اولیه تولید اختصاص یافته است.»

مجید روحی‌نیاسری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کوشا فن پارس درباره دیدار روز گذشته رهبر انقلاب با تولیدکنندگان گفت: «جو بسیار خوبی بود. حضور رهبر انقلاب موهبتی برای همه تولیدکنندگان و صنعتگران بود. به‌خصوص اینکه جمع، جمع تولیدکنندگان صنایع مختلف و تولید‌کنندگان مختلف لوازم پزشکی و صنایع پتروشیمی و صنایع کاتالیست‌ها و زیست فناوری‌ها و ماشین‌سازی و صنایع مادر و پتروشیمی و صنایع نفتی بودند.»

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، افزود: «از فرمایشات رهبری استفاده کردیم، به‌خصوص درمورد بحث سند راهبردی کشور که مصوب شود تا با تغییر مدیران و روسای جمهور و وزرا این سند تغییر نکند. چون یکی از مشکلاتی که در حوزه صنعت داریم، تغییر مسئولان و مدیران است که سیاست‌های کلان کشور در کنار آن تغییر می‌کند. در مورد تمرکززایی، سند راهبردی بسیار می‌تواند موثر باشد. به این دلیل که خصوصا در بحث تمرکززایی منابع در ارگان‌های مختلف هم تعیین‌تکلیف شود. چنین نشست‌هایی می‌تواند برای صنایع، دستاوردهای خیلی خوبی داشته باشد.»

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کوشا فن پارس درباره فعالیت این شرکت تصریح کرد: «شرکت کوشا فن پارس یک شرکت دانش‌بنیان است که بیش از 30 سال در حوزه تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی فعالیت می‌کند. تولید کلیه تجهیزات و ساخت پروتزهای دندانی، فتوگراف‌ها و به تازگی نیز طرح کلان ملی تولید ایمپلنت‌های دندانی با برند اویتا را در دست کار داریم. در بهمن‌ماه 1399 این طرح و خط تولید آن افتتاح شد، امیدوار هستیم با تولید ایمپلنت‌های ایرانی و استانداردهای روز اروپا بتوانیم  در حوزه سلامت دهان و دندان در خدمت مردم ایران باشیم. با کیفیت بسیار خوب و از استانداردها و متریال‌هایی که بهترین کیفیت را در سطح جهانی دارند استفاده کنیم و کلیه استانداردهای لازم برای تایید این محصول را نیز در داخل کشور و در خارج از کشور گرفته‌ایم و به بازار عرضه شده است.»

روحی‌نیاسری درباره ارزآوری شرکت کوشا فن پارس اضافه کرد: «در چند سال اخیر بالغ بر 2 میلیون یورو ارزآوری داشته‌ایم. درواقع، با محصول ایمپلنت ایرانی در حوزه صادرات ارزآوری داشتیم. البته در حوزه خروج ارز و ایمپلنت‌های دندانی بالغ بر 100 میلیون دلار ارز، برای واردات کالای آماده ایمپلنت از کشورهای اروپایی و آمریکایی و کره‌جنوبی از کشور خارج می‌شد که از آن جلوگیری شد.»

وی در ادامه گفت: «امیدواریم که با خوداتکایی در این محصول، بتوانیم رقابت خوبی را با محصولات خارجی داشته باشیم. امیدوار هستم که مسئولان از بیانات رهبری بهره‌مند شوند و استفاده کنند. مهم اجرای این بیانات است و اینکه حمایت از صنایع داخلی صورت بگیرد. خصوصا در بحث توافقنامه‌هایی که با روسیه و چین داریم، مسئولان دقت کنند که صنایع ما مخصوصا صنایع متوسط و کوچک ضربه نخورند و آسیب نبینند. در این توافقات ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صنایع داخلی نیز دیده شود.»

وی درخصوص تدوین سند توسعه صنعت پزشکی گفت: «همان‌طور که رهبری درخصوص سند راهبردی و تجهیزات کل صنعت کشور اشاره داشتند، ما در حوزه صنعت پزشکی برای توسعه صنایع و برنامه‌ریزی چشم‌انداز 5 ساله تا 10 ساله با وزارت صنایع همکاری داریم. در انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی که بنده ریاست هیات‌مدیره این انجمن را برعهده دارم، این سند را تنظیم می‌کنیم. امیدواریم که قبل از پایان سال تاییدیه این سند در وزارتخانه بهداشت و صمت صادر شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین