• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۰۶ - ۰۱:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه امیرکبیر:

10 بهمن‌ماه آخرین فرصت ثبت‌نام در مراسم اعتکاف دانشجویی است

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از گذشته تاکنون جزء دانشگاه‌های برگزارکننده اعتکاف بوده و مسجد ما یکی از مساجد دانشگاهی است که پیش از کرونا هرساله پذیرای معتکفان بوده است. بااین‌حال متاسفانه در سال‌های کرونایی نتوانستیم مراسم اعتکاف را برگزار کنیم.

10 بهمن‌ماه آخرین فرصت ثبت‌نام در مراسم اعتکاف دانشجویی است

میراحمدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه امیرکبیر درباره برگزاری و برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف دانشجویی بعد از دو سال به «فرهیختگان» گفت: «دانشگاه صنعتی امیرکبیر از گذشته تاکنون جزء دانشگاه‌های برگزارکننده اعتکاف بوده و مسجد ما یکی از مساجد دانشگاهی است که پیش از کرونا هرساله پذیرای معتکفان بوده است. بااین‌حال متاسفانه در سال‌های کرونایی نتوانستیم مراسم اعتکاف را برگزار کنیم. خوشبختانه امسال مراجعان دانشجو و استادان بحثی را برای برگزاری اعتکاف مطرح کردند و هیات دانشجویی دانشگاه ستادی را درمسجد دانشگاه تشکیل داد تا از این طریق کارهای مربوط به برگزاری این مراسم را بهتر دنبال کنند.»  او افزود: «برای سه روز مراسم اعتکاف برنامه‌های مختلفی از شب ولادت امیرالمومنان تا عصر روز سوم و اعمال‌ ام‌داوود تدارک شده است؛ به‌طوری‌که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سحر و ظهرها برنامه مناجات برای معتکفان برقرار خواهد بود و عصرها نیز از روحانیون مطرح دعوت شده تا درباره موضوعات مختلف به سخنرانی بپردازند. البته این برنامه‌‌های جمعی مراسم اعتکاف است. همچنین برنامه‌های معرفتی هم درنظر گرفته شده تا براساس آن دانشجویان شرکت‌کننده در این مراسم به‌صورت فردی در خلوت خود، اعمال عبادی انجام دهند.»

مسئول نهاد مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه اعتکاف فرصت‌های خاصی را در اختیار معتکفان قرار می‌دهد تا بتوانند با خود خلوت کنند، تصریح کرد: «علی‌رغم اینکه ظرفیت مسجد ۷۰۰ نفر است، اما امسال به‌دلیل پروتکل‌های کرونایی قطعا نمی‌توان از تمام ظرفیت مسجد استفاده کرد، بااین‌حال منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا مشخص شود چه حد می‌توان میزبان معتکفان بود. درست است که هنوز نظر قطعی در این‌باره اعلام نشده، اما قطعا ما روند ثبت‌نام را دنبال می‌کنیم تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود.»  میراحمدی درباره برنامه‌هایی که در کنار مراسم اعتکاف برگزار می‌شود، گفت: «یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته انجام می‌شد این بود که روز سوم در برنامه‌ اعمال ‌ام‌داوود به‌خصوص دعای آخر خیلی از دانشجویان یا استادان دانشگاه باخانواده‌‌هایشان شرکت می‌کردند، امسال هم ما این فرصت را فراهم کردیم و در این برنامه‌ها افرادی که معتکف نیستند نیز می‌توانند شرکت کنند؛ البته این برنامه تا امروز است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مساله تازه‌ای را اعلام کند، قطعا تابع آن خواهیم بود.»  او خاطرنشان کرد: «ثبت‌نام مراسم اعتکاف  دانشگاه امیرکبیر از تاریخ 25 دی شروع شده و تا 10 بهمن‌ماه ادامه دارد و در این بازه زمانی دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت اعلام‌شده، اقدام به ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف امسال کنند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار