• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۱-۰۳ - ۰۱:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آغاز هفته شانزدهم لیگ برتر با برد پرسپولیس و شکست سپاهان

دبل فولاد پشت پنجره بسته‌، بحران در نصف جهان

شاگردان یحیی گل‌محمدی در روزی که پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این تیم بار دیگر به‌دلیل شکایت اوساگونا بسته شد، با این پیروزی 35 امتیازی شدند و هم‌امتیاز با تیم استقلال و به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسب به این تیم، همچنان در جایگاه دوم جدول باقی ماندند.

دبل فولاد پشت پنجره بسته‌، بحران در نصف جهان

به گزارش «فرهیختگان»، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان در چهارچوب دیداری از هفته شانزدهم لیگ برتر از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه آزادی به‌مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. تک گل سرخپوشان در این بازی را مهدی عبدی در دقیقه 49 به‌ثمر رساند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در روزی که پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این تیم بار دیگر به‌دلیل شکایت اوساگونا بسته شد، با این پیروزی 35 امتیازی شدند و هم‌امتیاز با تیم استقلال و به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسب به این تیم، همچنان در جایگاه دوم جدول باقی ماندند.

در ترکیب پرسپولیس حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، سعید آقایی، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، منوچهر صفروف (58 - مهدی شیری)، احسان پهلوان (66 - وحدت هنانوف)، مهدی ترابی و مهدی عبدی (3+90 - رضا اسدی) قرار گرفتند و برای تیم نکونام هم علی غلام‌زاده، وحید حیدریه (69 - میلاد بدرقه)، مهران موسوی، موسی کولیبالی، مجتبی نجاریان، حمید بوحمدان، محمد آبشک (86 - احمد عبدالله‌زاده)، محمدرضا عباسی (86 - محمد قاسمی‌نژاد)، آیاندا پاتوسی، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا بازی کردند.

در دقیقه 16 نفوذ بسیار خطرناک عباسی از جناح راست پرسپولیس، سومین موقعیت پیاپی فولادی‌ها را خلق کرد که این بار توپ به‌شکلی بسیار خطرناک از روی سر پاتوسی عبور کرد و این بازیکن نتوانست دروازه حامد لک را باز کند. در دقیقه 17 ضدحمله تندوتیز بازیکنان پرسپولیس اولین موقعیت جدی این تیم را در نیمه‌اول خلق کرد که ناهماهنگی عجیب ترابی و عبدی سبب شد این فرصت خوب به‌راحتی برای سرخپوشان از دست برود. در دقیقه 36 ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از گوشه زمین به‌شکلی خطرناک به تیر دروازه فولاد برخورد کرد. در دقیقه 39 تعلل احسان پهلوان باعث شد موقعیت تک‌به‌تک این بازیکن از دست برود و وحید حیدریه به‌خوبی با یک تکل دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 47 ضربه سر احسان پهلوان در محوطه جریمه به دست مدافعان فولاد برخورد کرد که در این صحنه پرسپولیسی‌ها به‌شدت اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 49 مهدی ترابی با توپ‌ربایی در میانه زمین یک ضدحمله خوب برای سرخپوشان تدارک دید که عبدی این‌بار به‌خوبی از فرصت پیش‌آمده استفاده کرد و با یک ضربه دقیق از داخل محوطه جریمه دروازه فولاد را باز کرد و این گل تا پایان بازی پابرجا ماند تا قرمزها در کورس قهرمانی سه امتیاز مهم در تهران کسب کنند.

از نکات مهم این بازی می‌توان به گلزنی دوباره مهدی عبدی و تبدیل شدنش به بهترین گلزن ایرانی در جدول گلزنان، غیبت علیرضا ابراهیمی در لیست قرمزها برای سومین بازی پیاپی، خروج نام نعمتی از لیست به‌خاطر مصدومیت و فیکس شدن صفروف و البته نیمکت‌نشینی دوباره مهدی شیری و همین‌طور خستگی عجیب رضا اسدی بعد از ورود به زمین اشاره کرد. اسدی که یکی از خریدهای پرسروصدای پرسپولیس بوده و مدتی است نیمکت‌نشین شده در سومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده به میدان رفته بود!

 شکست دیگری برای سپاهان

در دیگر بازی روز گذشته تیم‌های مس‌رفسنجان و سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه مقابل هم صف‌آرایی کردند که مس با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. شهریار مغانلو در ثانیه 12 دروازه مس را گشود و دومین گل زودهنگام تاریخ لیگ برتر را به‌ثمر رساند. با این حال گادوین منشا با گلزنی در دقیقه 19، نارنجی‌پوشان را به بازی بازگرداند. تیم میزبان در دقیقه 36 مجددا توسط منشا و این بار از روی نقطه پنالتی به گل رسید و از حریف پیش افتاد. محسن آذرباد در دقیقه 82 سومین گل شاگردان محمد ربیعی را به‌ثمر رساند تا نخستین برد مس‌رفسنجان در پنج بازی اخیر مقابل سپاهان به‌دست بیاید. مس با 26 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به آلومینیوم اراک، به رتبه چهارم جدول لیگ برتر صعود کرد و امیدهای خود را برای کسب سهمیه آسیایی افزایش داد. سپاهان نیز که پنجمین شکست خود را (صرف‌نظر از شکست 4 بر 2 برابر گل‌گهر سیرجان) در لیگ بیست‌ویکم متحمل شد، همچنان در رده سوم ماند و البته فاصله‌اش با تیم دوم یعنی پرسپولیس به 6 امتیاز رسید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک