• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۲۸ - ۰۱:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس کمیته اجرایی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد

برگزاری رویداد گام دوم در راستای تحقق اهداف سند تحول

رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی الگوگرفته از بیانیه گام دوم و در راستای اجرایی کردن سند تحول و تعالی دانشگاه شکل گرفته است. در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به بحث‌های مختلفی ازجمله شبکه‌سازی و تشکیل گروه‌های مختلف پژوهشی، گروه‌های فناور و... پرداخته شده است.

برگزاری رویداد گام دوم در راستای تحقق اهداف سند تحول

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری خود را در سطح ملی و درقالب رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت، 1000 ایده و استارتاپ و 1000 شرکت فناور و خلاق درمعرض بازدید تمام اهالی زیست‌بوم فناوری کشور، مسئولان و نهادهای دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی قرار دهد.  درواقع مسئولان این دانشگاه در راستای عینیت‌بخشی تحقق اهداف و اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب برنامه ۵ساله راهبردی – عملیاتی دانشگاه، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درنظر دارد از ظرفیت‌‌ها، فعالیت‌ها و قابلیت‌های این دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری را در نخستین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کند.

عبدالله محمدی، رئیس کمیته اجرایی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص این رویداد توضیح داد: «رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی الگوگرفته از بیانیه گام دوم و در راستای اجرایی کردن سند تحول و تعالی دانشگاه شکل گرفته است. در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به بحث‌های مختلفی ازجمله شبکه‌سازی و تشکیل گروه‌های مختلف پژوهشی، گروه‌های فناور و... پرداخته شده است.»

او اضافه کرد: «باتوجه به تاکیدات سند تحول دانشگاه به این فکر افتادیم رویداد ملی را برگزار کنیم. این رویداد مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در سطح واحدهای دانشگاه و استان‌ها خواهد داشت و در مرحله نهایی، اوایل خرداد سال آینده در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار خواهد شد.»

رئیس کمیته اجرایی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: «هدف‌مان در این رویداد این است که ضمن تشویق اعضای هیات‌علمی و دانشجویان، آموزش این افراد را در راستای تحقیقات، متناسب با نیاز جامعه و امور فناورانه متناسب با بازار در دستورکار قرار داده و نهایتا آموزش‌های لازم را به آنها ارائه خواهیم داد.»

محمدی با بیان اینکه در این روند تشویق اعضای هیات‌علمی نیز در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: «حمایت از طرح‌های مورد تایید مجموعه تخصصی رویداد نیز در این فرآیند دیده شده است. اگر این رویداد به‌خوبی اجرا شود، آسیب‌هایی را که کرونا ممکن است از نظر روحی به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات‌علمی وارد کرده باشد، از بین خواهد بود. به‌طور مثال بحث دوری از دانشگاه، قرنطینه و دوری از کارهای عملی ازجمله آسیب‌های کرونا است که برگزاری این رویداد می‌تواند روحیه را به دانشگاهیان بازگرداند.»

او اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه را ترویج ماموریت جدید دانشگاه در زمینه دانشگاه حل مساله و کارآفرین، تحقق اهداف کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری سند تحول و تعالی دانشگاه، آشنایی با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور با اقدامات فناورانه دانشگاه، نمایش پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فناوری و نوآوری دانشگاه، ایفای نقش رویداد ملی گام دوم دانشگاه در پیاده‌سازی اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد فرصت‌‍‌های سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های مستقر در دانشگاه، تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برجسته دانشگاه و ایجاد روحیه امید و خودباوری در آنها، شبکه‌سازی میان متخصصان، نوآوران و کارآفرینان داخل و خارج از دانشگاه دانست.

محمدی تصریح کرد: «مهم‌ترین نکته این است که از اعضای هیات‌علمی و دانشجویان در این رویداد حمایت خواهد شد. به‌عبارت بهتر، رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی فرآیندی است که باعث شناسایی هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار استارتاپ و هزار شرکت فناور و خلاق شده و واحدهای دانشگاهی براساس میزان حمایت و میزان رشد این گروه‌ها سنجیده می‌شوند.»

رئیس کمیته اجرایی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مسئولیت کمیته اجرایی این رویداد عنوان کرد: «تمام امور اجرایی از اجاره فضا تا بحث آماده‌سازی زیرساخت‌ها، بحث جلب حمایت سازمان‌های مختلف برای حضور در این رویداد، بحث هماهنگی تیم‌ها و تمام امور اجرایی رویداد را با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه و واحدهای مختلف پیش خواهیم برد.»

محمدی در ادامه اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی تجربه برگزاری برخی از رویدادها در سطح کوچک و به‌طور مثال در فضای 3 الی 4 هزار متری را برعهده داشته است. اما رویدادی که در آن سه هزار گروه شرکت کرده و بتوانیم برنامه‌های متعددی در سطح استان‌ها، واحدها و در سطح ملی داشته باشیم تاکنون برگزار نشده بود. نوع و شکل برگزاری این رویداد می‌تواند محک و نشان‌دهنده توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و برگزار‌کننده یک رویداد در سطح کلان ملی باشد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار