• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۲۶ - ۰۳:۲۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرپرست معاونت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز:

چاپ بیش از 100 مقاله علمی و پژوهشی توسط اساتید واحد نطنز

در سال گذشته چهار طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی در حوزه‌های معماری، کامپیوتر، حسابداری، برق و الکترونیک انجام شده است. همچنین ارائه و چاپ 50 مقاله همایشی، 20 مقاله علمی پژوهشی، 25 مقاله بین‌المللی و تالیف و چاپ 10 عنوان کتاب توسط اعضای هیات‌علمی از دیگر اقدامات این واحد پژوهشی طی این سال‌ها بوده است.

چاپ بیش از 100 مقاله علمی و پژوهشی توسط اساتید واحد نطنز

حمید صادقی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز درخصوص اقدامات پژوهشی این دانشگاه، عنوان کرد: «در سال گذشته چهار طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی در حوزه‌های معماری، کامپیوتر، حسابداری، برق و الکترونیک انجام شده است. همچنین ارائه و چاپ 50 مقاله همایشی، 20 مقاله علمی پژوهشی، 25 مقاله بین‌المللی و تالیف و چاپ 10 عنوان کتاب توسط اعضای هیات‌علمی از دیگر اقدامات این واحد پژوهشی طی این سال‌ها بوده است.» صادقی در پاسخ به این سوال که واحد نطنز برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و نسل سوم چه اقداماتی را در دستورکار قرار داده است، اظهار کرد: «دانشگاه در رویکرد جدید خود طرح‌های برون‌دانشگاهی را جایگزین طرح‌های درون‌دانشگاهی کرد و با تغییر این رویه، گرایش به کارآفرینی این طرح‌ها هم انجام شده است. به بیان دقیق‌تر، اساتید با ارائه طرح‌های برون‌دانشگاهی گام‌های اولیه را برداشته و پس از آن هم دانشجویان فعالیت‌هایی در این زمینه داشته‌اند.» یکی دیگر از طرح‌هایی که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال اخیر در دستورکار خود قرار داده‌اند، اجرای طرحی با عنوان طرح پویش است. همان طرحی که دانشجو را در صنعت، بورس می‌کند. این طرح درحال حاضر در واحد نطنز نیز در دستورکار قرار گرفته و به گفته صادقی به تازگی در این واحد دانشگاهی شروع شده است. او توضیح داد: «در اقدام اولیه، دو دانشجو در رشته برق و حسابداری به صنایع مختلف شهر معرفی شدند که در حین تحصیل با فعالیت در مشاغل مرتبط، کارهای عملی موردنیاز را هم آموزش ببینند. در ترم فعلی این تعداد به 15 نفر افزایش پیدا کرد و درصدد هستیم تا در ترم آینده نیز دانشجویانی که به‌عنوان کارورز وارد صنعت می‌شوند را از این تعداد هم بیشتر کنیم.»  معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با بیان اینکه در طرح پویش مسیر طی شده هر رشته متفاوت از سایر رشته‌هاست، عنوان کرد: «یک قرارداد همکاری در رشته معماری بین دانشگاه و شهرداری شهر منعقد شد که براساس این قرارداد طرح‌های مختلف شهری به دانشجویان سپرده شده و توسط دانشجویان این رشته انجام می‌شود. همچنین در رشته‌ کامپیوتر هم دانشجویان در زمینه نرم‌افزار شهری در شهرداری فعال بوده و دانشجویان رشته حقوق به مشاوره حقوقی می‌پردازند.»

صادقی با بیان اینکه مرکز رشد واحد نطنز به تازگی شروع به فعالیت کرده، خاطرنشان کرد: «اجازه فعالیت در سه هسته کامپیوتر، معماری و برق الکترونیک صادر شد و این سه رشته فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین دو رشته حسابداری و حقوق هم در صف انتظار صدور مجوز برای شروع فعالیت خود هستند.»

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز در بیان فعالیت‌های دانشکده‌های مهارتی، اظهار کرد: «به‌تازگی مجوز اولیه برای تاسیس دانشکده‌های مهارتی در چند رشته گردشگری، کامپیوتر، معماری و گرافیک اخذ شده اما هنوز فعالیت رسمی آنها آغاز نشده است.» صادقی همچنین درخصوص درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اساتید برای دانشگاه، توضیح داد: «با انجام طرح‌های برون‌دانشگاهی اساتید، در دو سال گذشته حدود 500 میلیون تومان برای دانشگاه درآمدزایی شده که البته این درآمدها خارج از درآمد میهمانسرای دانشگاه است.» معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، خاطرنشان کرد: «هدف واحد نطنز شناخت بهتر دانشگاه در شهر به‌عنوان یک قطب فرهنگی بود که این هدف تا اندازه‌ای هم انجام شده است. به‌طور مثال در برپایی جلسات مختلف در زمینه‌ همایش‌های مختلف شهری و اردوهای جهادی؛ دانشگاه به یک عضو اصلی و ثابت شهر برای انجام این برنامه‌ها تبدیل شده است.» او در ادامه افزود: «فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز به‌طور مستقل نیز در برپایی جشنواره حماسه تا حماسه، گردهمایی‌های مخصوص نماز و یادواره شهدا بوده است.»

  فعالیت 4 کانون فرهنگی دانشجویی در واحد

صادقی با بیان تعداد کانون‌های دانشگاهی و فعالیت آنها، اظهار کرد: «در واحد نطنز چهار کانون عفاف و حجاب، هلال‌احمر، نماز و مهدویت فعال هستند؛ حتی کانون هلال‌احمر در ایام شیوع کرونا عملکرد قابل‌قبولی در شهر داشت.»

او در بیان برنامه‌های آینده فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز، عنوان کرد: «اولویت‌مان در برنامه‌های فرهنگی، اجرای بخشنامه‌های فرهنگی استان و قطب فرهنگی در منطقه است. با شیوع کرونا عملکرد فرهنگی دانشگاه دچار یک افت تدریجی شد اما در قالب کمک‌های معیشتی برای اهالی شهر ادامه پیدا کرد.» معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز درخصوص چگونگی اجرای برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در ایام بعد از کرونا، اظهار کرد: «با حضور دانشجویان فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دوباره به عملکرد سابق خود برمی‌گردند. در ایام شیوع ویروس کرونا برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، با وقفه همراه بود و در این مدت تنها سه کرسی برگزار شده بود؛ درصدد هستیم تا برگزاری این کرسی‌ها از سر گرفته شده و در ابعاد وسیع‌تر با جمعیت بالاتر برگزار شوند.»

او با بیان اینکه واحد نطنز دو نشریه فعال دارد، گفت: «انجمن معماری و دفتر فرهنگی دانشگاه هرکدام یک نشریه فعال دارد که نشریه دفتر فرهنگی فعالیت خود را در زمان تعطیلی دانشگاه به سمت فضای مجازی برد و فعالیتش را در آن فضا ادامه داد.»

صادقی درخصوص تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز، اظهار کرد: «تاکنون دانشگاه تشکل نداشت و اقدامات اولیه برای تشکیل دو تشکل یکی با عنوان «مجمع برای اساتید» و دیگری با عنوان «تشکل دانشجویی» انجام شده است. هدف از تشکیل این تشکل‌ها مکانی برای بیان مشکلات و پیگیری روند بهبود آنها، بیان مسائل روز اجتماعی و سیاسی کشور است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار