• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۲۲ - ۰۰:۱۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مسئول وب‌سایت نیوکاسل در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: نیازی به هایجک مهاجم ایرانی نیست

ادی‌هاو سردار را می‌شناسد ولی مذاکره‌ای نکرده‌ایم

ادی هاو، مربی خوبی است و معلوم است آزمون را می‌شناسد، اما هر چیز دیگری هم که به این فکت خود اضافه کنید، بازهم می‌گویم این به‌معنای مذاکره با بازیکن نیست و هنوز اتفاقی در این مورد رخ نداده است.

ادی‌هاو سردار را می‌شناسد ولی مذاکره‌ای نکرده‌ایم

بابک سرانی‌آذر، خبرنگار: هرسال دست‌کم یک‌بار تکرار می‌شود؛ سردار آزمون با چندین و چند مشتری عجیب‌وغریب و کوچک و بزرگ و کلی خبر و لینک و فضاسازی، و آخرین خبر که شبیه جمع‌بندی داستان است اینکه آزمون در زنیت ماندنی شد! البته رسانه لزوما به این بازی فضاسازی و بازارگرمی دچار نمی‌شود و در دام فضاسازی افتادن با خبررسانی به مردم فرق دارد. در هرحال وقتی یک منبع رسمی اروپایی یا حتی آسیایی خبری را منتشر می‌کند، بد نیست هواداران یک بازیکن خوب و لژیونر ایرانی در جریان آن قرار بگیرند. چندی‌پیش مشخص شد باشگاه لیون فرانسه سخت به‌دنبال راهی برای استخدام سردار آزمون است. روزنامه «فرهیختگان» بر همین اساس با رئیس بخش خبری باشگاه المپیک لیون، پیر بیدو مصاحبه اختصاصی داشت و او نیز تایید کرد که باشگاهش با سردار مذاکره کرده، اما اتفاقا تاکید و تایید کرد که این مذاکره کاملا شخصی و غیررسمی بوده و هنوز رسانه‌ای نشده، اما شاید مدیر برنامه آزمون علاقه زیادی به رسانه‌ای شدن این اخبار دارد. مدتی گذشت تا اینکه مشخص شد احتمالا زنیت روسیه از علاقه نیوکاسل انگلیس به آزمون برای بالا بردن قیمت سردار استفاده می‌کند. آنچه مشخص شده اینکه قرارداد آزمون با باشگاه زنیت در تابستان سال آینده به پایان می‌‌رسد و مذاکراتی برای انتقال او به باشگاه لیون و لیگ فرانسه انجام شده است. گفته می‌شود باوجود توافقی که بر سر امضای قرارداد 4.5 ساله با این بازیکن صورت گرفته، این باشگاه فرانسوی حاضر نیست مبلغی بیش از سه‌میلیون پوند برای جذب او در ماه ژانویه پرداخت کند. بماند که حتی صحبت از علاقه یوونتوس به جذب این مهاجم ایرانی نیز به میان آمده، اما همچنان لیون فرانسه جدی‌ترین مشتری او به‌نظر می‌رسد.

باتوجه به خبری که درباره باشگاه نیوکاسل یونایتد منتشر شد، با خبرنگار و مسئول وب‌سایت رسمی و کارمند بخش روابط عمومی این باشگاه هم‌کلام شدیم تا از صحت و سقم این خبر منتشرشده اطمینان حاصل کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با تام ایستربای را بخوانید.

تام، ممنونیم از قبول دعوت برای این گفت‌وگو و پیشاپیش تولدت را هم تبریک می‌گوییم.

من هم ممنونم و برایم جذاب است که با خبرنگار ایرانی گفت‌وگو کنم. باید جذاب باشد، از کجا شروع کنیم؟ له شدن مورینیو مقابل یوونتوس یا احتمال انتقال رونالدو به بارسلونا؟

نه، حقیقت این است که این اخبار خیلی مهم هستند، ولی سوال دیگری داریم که برای ما مهم است. هواداران سردار آزمون و اهالی فوتبال ایران می‌خواهند بدانند آیا واقعا نیوکاسل به‌دنبال راهی برای هایجک آزمون است؟

هایجک؟ نیازی به این کار نیست، به بازیکن یا مدیر برنامه‌اش پیغام داده می‌شود، لازم بود مذاکره می‌شود و سپس مذاکره بر سر مسائل مالی و تمام. آزمون را می‌شناسم، اسکای هم خبری را منتشر کرده که نیوکاسل به‌دنبال آزمون است، نه این‌طور نیست، موضوع به این سادگی نیست.

به‌هرحال وقتی او را می‌شناسید و خبر اسکای‌اسپورت را هم خوانده‌اید، لابد خبری هست!

ببین، باشگاه نیوکاسل یک تیم فوتبال بزرگسالان و یک دفتر اداری کوچک نیست، ما حداقل 25 واحد بازاریابی، استعدادیابی و مذاکره فنی داریم. خود من گاهی مطمئن می‌شوم که با همه واحدها آشنا نیستم. موضوع این است که مثلا زیرشاخه فوتبال آسیایی باشگاه تصمیم می‌گیرد به وکلا و استعدادیاب‌های آسیایی ماموریت بدهد و از آنها بخواهد موارد خوب و مفید را گزارش بدهند. آنها در گزارش خود نام بازیکنانی را که اخیرا در فوتبال باشگاهی دنیا با ملیت‌های آسیایی درخشیده‌اند ذکر می‌کنند و تیم اصلی تک‌تک این موارد را زیر ذره‌بین می‌گیرد. حتی ممکن است از مدیر برنامه یک بازیکن بخواهد برایشان فیلم و رزومه و مشخصات بیشتر ارسال کند، اما این به‌معنای مذاکره رسمی یک باشگاه با یک بازیکن نیست. همین گزارش‌ها وارد رسانه شده و به یک خبر تبدیل می‌شود که تعجب ما را هم درپی دارد.

بسیار خب، پس می‌توان گفت نیوکاسل به‌دنبال سردار آزمون نیست، ولی هست!

نه بهتر است بگویید نیست. درواقع این فرآیند به‌معنای به‌دنبال کسی بودن نیست، ما شرایط را بررسی می‌کنیم و پس از کلی بررسی تاره نوبت به واحد مالی می‌رسد تا تشخیص بدهد این بازیکن با قیمت و شرایطی که دارد به درد باشگاه می‌خورد یا خیر، سپس نامش وارد فهرست بازیکنان پیشنهادشده به کادر مربیگری می‌شود. این اتفاق خیلی پیچیده و طولانی است.

باور نداریم که ادی هاو، سرمربی نیوکاسل به‌دنبال آزمون نباشد و او را نشناسد!

من هم باور ندارم که شما قوانین دنیای فوتبال را ندانید. کسی چه می‌داند، شاید فردا خبر مذاکره رسمی نیوکاسل با آزمون منتشر شود، اما اکنون پاسخ صادقانه من به شما این است که مذاکره‌ای در کار نبوده است و ممکن است از مدیربرنامه‌های آزمون، رزومه و فیلم گرفته شده باشد و این به‌معنای مذاکره نیست. ادی هاو، مربی خوبی است و معلوم است آزمون را می‌شناسد، اما هر چیز دیگری هم که به این فکت خود اضافه کنید، بازهم می‌گویم این به‌معنای مذاکره با بازیکن نیست و هنوز اتفاقی در این مورد رخ نداده است. در این خصوص مطمئن باشید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار