• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۱۹ - ۱۳:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اسلام شناس و مترجم قرآن کریم در نشست " فرهنگ دفاع از وطن و مبارزه با تروریسم" در ژاپن:

سردار سلیمانی یک قهرمان بزرگ تاریخی است

حجت‌الاسلام ساوادا گفت: سردار قاسم سلیمانی پیام امامان معصوم و ارزش های الهی را در دفاع از وطن و ملت مظلوم منطقه دنبال کرد و شهید شد و مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهرهای بزرگ ایران و عراق با شکوه فراوان برگزار شد و باید گفت سردار سلیمانی در واقع یک قهرمان بزرگ تاریخی است.

سردار سلیمانی یک قهرمان بزرگ تاریخی است

به گزارش «فرهیختگان»، رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در ادامه سلسله نشست های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین ویژه برنامه های مناسبتی خود، این نشست تخصصی را با عنوان " فرهنگ دفاع از وطن و مبارزه با تروریسم" به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها و چهره بین المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، روز شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار کرد.  

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در این برنامه که در فضای مجازی و با حضور تعدادی از علاقه مندان ایرانی و ژاپنی برگزار شد، در ارتباط با جایگاه و نقش تاثیرگذار این شخصیت بزرگ در مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در منطقه و جهان مباحثی مطرح و در بخش های مختلف نیز نماهنگ ها و فیلم های مختلفی از جمله در خصوص شهادت ایشان، برگزاری مراسم های میلیونی و باشکوه تشییع و بدرقه پیکر ایشان در ایران و کشورهای مختلف، اجرای برنامه های تکریم و ادای احترام در کشورهای مختلف و ... با توضیحات ژاپنی به نمایش در آمد.

در ابتدای این برنامه و پس از  توضیحات مرتبط با فعالیت ها و برنامه های رایزنی فرهنگی و همچنین معرفی شماره 5 مجله تخصصی "ایران" رایزنی فرهنگی از مجموعه ایران شناسی و اسلام شناسی ، حسین دیوسالار رایزن فرهنگی کشورماندر ژاپن ضمن تشکر از حضور علاقه مندان در نشست و ادای احترام به جایگاه این شهید والامقام با تشریح برخی از ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به عنوان یک چهره برجسته، اسطوره و قهرمان ملی در ایران و به دلیل تلاش و رشادت هایی که برای ایجاد صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان داشت است، به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، چهره بین المللی و شناخته شده در جهان است و لذا فرهنگ او مبتنی بر دفاع از وطن، مبارزه با تروریسم و مقابله با دشمنان، فرهنگی شناخته شده و مورد قبول همه آزادی خواهان و حق طلبان در سراسر عالم است.

رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با تاکید بر این که از ویژگی های منحصر به فرد ایشان در عین تواضع و مهربانی، شجاعت در فرماندهی بود گفت: او همیشه خودش به عنوان فرمانده اصلی، جلوتر از سربازانش در جبهه حضور داشت و نه این که در جای امن و دور از میدان مبارزه بنشیند و فرمان بدهد بلکه خودش هم جلوتر از سربازان و همراهانش در میدان حضور داشت. سردار سلیمانی فرماندهی شجاع، مبارزی نترس، اسطوره ای بی نظیر، قهرمانی ملی، شخصیتی فراملی، چهره ای محبوب، انسانی متواضع، پدری مهربان و الهام بخش برای ایران، منطقه و بسیاری از مردم جهان است که ناجوانمردانه ترور و شهید شد.

سخنران دیگر این نشست، حجت الاسلام ابراهیم ساوادا اسلام شناس و مترجم قرآن کریم بود که در قالب پاورپوینت به موضوعات متنوع و مختلف اسلامی، منطقه و ایران پرداخت و گفت: امروز شهید چه کسی هست و چه کسی در ایران به عنوان قهرمان شهید شناخته می شود. در دیدگاه شیعه، امامان معصوم، معروف‌ترین رهبران و شخصیت ها هستند و امام علی (ع) مهمترین شهید در جهان اسلام است و  آرامگاهشان در شهر نجف قرار دارد و میلیون ها نفر برای زیارت به این مکان مراجعه می کنند و یکی از ممهمترین رویدادها و حوادث تاریخ اسلام مرتبط با شهادت هم حادثه کربلا و عاشوراست.

وی با تشریح موضوعات مختلف از جمله شهادت امام علی(ع)، امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) و پیام الهی و ارزشی آموزه های دینی، به اقدامات تروریستی و جنایت های داعش بر علیه مسلمانان، مسیحیان و دیگر پیروان ادیان در منطقه پرداخت و افزود: مهمترین پیام این است که به عنوان یک انسان نباید در مقابل خشونت و ظلم خاموش بود و ایرانی‌ها در مقابل ظلم داعش ایستادگی نمودند و شهید سردار سلیمانی برای کمک و حمایت از مردم سوریه و عراق در این منطقه فعالیت کرد تا از قتل عام و ظلم و جنایت وحشتناک داعش و گروه های تروریستی جلوگیری نماید.

حجت‌الاسلام ساوادا با توجه به ظلم ستیزی مردم ایران تصریح کرد: مردم ایران از ملت فلسطین علیرغم آن که بیشتر آنان اهل سنت هستند نیز حمایت کرده و می کنند و این کار را بی قید و شرط انجام می دهند و سردار قاسم سلیمانی پیام امامان معصوم و ارزش های الهی را در دفاع از وطن و ملت مظلوم منطقه دنبال کرد و شهید شد و مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهرهای بزرگ ایران و عراق با شکوه فراوان برگزار شد و باید گفت سردار سلیمانی در واقع یک قهرمان بزرگ تاریخی است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار