• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۱۹ - ۰۴:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 2
  • 0
امیرعلی دانایی درباره حضورش در برنامه «رخ به رخ» می‌گوید

این اولین تجربه اجرای من است

برای من اجرای تاک‌شو سختی نداشت و من این تیپ را دوست داشتم. این اولین کار اجرایی من است. سختی نداشته و خیلی ملایم بوده و نهایتا ما میهمان از جنس‌های مختلف داشتیم و با همه همراه شدیم و در زمینه‌های مختلف صحبت کردیم و این برای من خیلی لذت‌بخش بود.

این اولین تجربه اجرای من است

امیرعلی دانایی متولد ۱۳۵۹ و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. دانایی با انتخابش برای نقش اول سریال «کلاه پهلوی» فضای جدیدی از بازیگری را تجربه کرد. این سریال در سال ۹۱ از تلویزیون پخش شد. وی همزمان با بازی در سریال «کلاه پهلوی» که ۶ سال طول کشید در سال ۸۹ با فیلم «۳ درجه تب» وارد سینما شد و سپس حضور در تئاتر را تجربه کرد. «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «اشباح» و «انزوا» ازجمله آثار سینمایی اوست. او پس از سه سال دوری از کار در این عرصه به‌عنوان مجری در برنامه «رخ به رخ» حضور دارد. با او درباره اولین تجربه‌اش در کار اجرا گفت‌وگو کردیم.

بهترین عملکردم را برای برنامه گذاشتم

دانایی در پاسخ به اینکه چقدر حضورتان را عامل موفقیت برنامه می‌دانید، گفت: «اگر بخواهم به این سوال جواب بدهم خیلی متکبرانه می‌شود ولی هرکاری که بخواهد به موفقیتی برسد همه عوامل در آن شریک هستند. من هم به اندازه خودم سهم دارم. بیشتر به این فکر می‌کنم که تاثیری روی دل مردم بگذارم و برای این هم تلاش می‌کنم. این خط خطرناکی است که ما روی آن قدم گذاشتیم و تلاش کردم بهترین عملکرد خودم را داشته باشم.»

 روی «رخ به رخ» تعصب دارم

وی درباره حضورش در فصل دوم برنامه گفت: «ما در مورد فصل دوم صحبت کردیم اما این به موقعیت کار برمی‌گردد به اینکه شرایط به چه صورتی پیش می‌آید. به هر حال این کار با توجه به اینکه قدم به قدم درباره‌اش بحث کردیم و متولد شده توسط همه ماست و طبیعتا من نسبت به آن احساس عمیق و تعصبی دارم و با توجه به اینکه وسواس روی کار دارم و آدمی نیستم که اینجا را ول کنم و بروم سراغ کار دیگر و اینجا خیلی همه چیز درست سرجای خودش است و بعد از دو سال آمدم اینجا و کار کردم، امیدوارم شرایط مناسب و فراهم باشد تا بتوانم کنار برنامه باشم.»

از کسانی دعوت می‌کنیم که کمتر دیده شده باشند

این مجری در رابطه با معیار انتخاب میهمانان گفت: «این موضوع به تهیه‌کننده بستگی دارد. ما تا اینجا تلاش کردیم از کسانی دعوت کنیم که کمتر در جاهای دیگر دیده شده باشند. اما هرچه جلوتر برویم میهمانان بیشتری می‌آیند و اگر بخواهم خط‌‌کشی کنم بد می‌شود.»

 وی در ادامه درباره قسمت‌هایی که دوست داشته گفت: «همه قسمت‌ها را دوست داشتم. از همنشینی با دکتر علی میرصادقی و آقای فراستی بسیار لذت بردم. من میهمانان خیلی خوبی داشتم.»

از خط قرمز میهمانان عبور نمی‌کنم

دانایی در رابطه با رک بودنش در «رخ به رخ» گفت: «تا اینجا اتفاقی نیفتاده است. البته من در ارتباط با هر میهمانی تا حالا از خط قرمزشان عبور نکردم. ببینید خیلی پیش آمده که در برنامه‌های تلویزیونی دوستان یک‌سری سوال می‌پرسند که شما را خراب کنند. من اصلا از این جنس سوالات ندارم. دوست دارم کسی که اینجا با حال خوب می‌آید با یک حال خوب و بهتر بازگردد. آدم‌ها وجوه خوب هم دارند و اگر بخواهی روی نقطه تاریک زندگی‌شان زوم کنی و آنها را اذیت کنی کار درستی نیست و ما هم این کار را نمی‌کنیم.»

 اجرا در این برنامه برای من سختی نداشت

وی در رابطه با اجراهای تاک‌شو گفت: «برای من اجرای تاک‌شو سختی نداشت و من این تیپ را دوست داشتم. این اولین کار اجرایی من است. سختی نداشته و خیلی ملایم بوده و نهایتا ما میهمان از جنس‌های مختلف داشتیم و با همه همراه شدیم و در زمینه‌های مختلف صحبت کردیم و این برای من خیلی لذت‌بخش بود.»

 میهمانان پرانرژی را دوست دارم

وی در پاسخ به اینکه آیا میهمانی به برنامه دعوت شده که شما احساس نزدیکی با آن داشته باشید یا خیر، گفت: «بله. بالاخره این برنامه به میهمان هم خیلی ربط دارد. وقتی شخصی که می‌آید انرژی کافی داشته باشد و زودتر با برنامه همراه شود برای من و برنامه خیلی بهتر است. اگر این‌طور نباشد از حس و حال برنامه کم می‌شود.»

 ترجیح می‌دهم کار کم اما خاص انجام دهم

دانایی در رابطه با اینکه همزمان با اینجا جای دیگر هم مشغول به کار است یا خیر، گفت: «به‌زودی کار جدیدی را انجام می‌دهم.»
وی در ادامه درباره معیارش برای حضور در برنامه‌های مختلف گفت: «همان معیاری که همیشه داشتم، فیلمنامه و کارگردان خوب. نمی‌دانم درست بوده یا خیر، ترجیح دادم کار کمتری انجام بدهم اما خاص باشد. من تا الان سیستمی برای خودم داشتم و الان تغییر دادنش سخت است.»

 وارد دنیایی شدم که هیچ تجربه‌ای از آن نداشتم

این مجری در پاسخ به اینکه آیا از اولین تجربه اجرا راضی بودید یا خیر، گفت: «حس خوبی دارم. این اولین‌باری است که من در کارم ریسک کردم و بعد از دو سالی که کار نکردم نیاز هم بود که ریسک کنم. وارد یک دنیایی شدم که تجربه‌اش را نداشتم.»  وی در ادامه در رابطه با نقد یا تمجید به اجرایش گفت: «بیشتر تمجید دیدم و به نظرم می‌رسد که استقبال خوبی شده است و مخاطبان خیلی برنامه را دوست داشتند.»

دانایی «رخ به رخ» را این‌گونه توصیف کرد و گفت: «به نظرم برنامه ما خیلی شریف و عمیق است و روی آن خیلی فکر شده است، چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ محتوایی. در کل به این برنامه حس خیلی خوبی دارم و فکر می‌کنم احساس مخاطبان هم همین است.»

 بعد از «کلاه پهلوی» برنامه خوبی از صداوسیما پخش نشد

وی در آخر در رابطه با برنامه‌هایی که از سیما پخش می‌شود، گفت: «سال‌هاست که در تلویزیون ما سریال درستی وجود ندارد و آخرین سریال خوب «کلاه پهلوی» بود که خیلی هم بد پخش شد و در حقش ظلم شد. امیدوارم دوباره به سمت تولید سریال‌های باکیفیت برویم و کارگردانان خوب‌ انگیزه پیدا کنند و تلویزیون به همان قدرت سابقش بازگردد. امیدوارم برنامه را دوست داشته باشند و ما بتوانیم قسمت‌های جدید را پرقدرت تولید کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار