• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۰۹ - ۱۱:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قالیباف:

مکتب سلیمانی مبتنی بر مردم است

رییس مجلس شورای اسلامی بسیاری از مشکلات اقتصادی،معیشتی،گرانی و آسیب‌های اجتماعی را به دلیل فاصله گرفتن از مردم دانست و گفت: امروز مردم دراقتصاد نقشی ندارند و فرصتی برای آنها فراهم نکردیم.

مکتب سلیمانی مبتنی بر مردم است

به گزارش «فرهیختگان»، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران و شهرستان ری طی سخنانی اظهار داشت: ۹ دی روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و روز بصیرت، روز حضور در میدان است.

وی در ادامه به برخی جنایات آمریکا در جهان و به ویژه خاورمیانه و ایستادگی‌های جبهه مقاومت در برابر این جنایات اشاره کرد و گفت: آمریکا به این دلیل سردار سلیمانی را به شهادت رساند که به اهداف خود برسد اما شهادت حاج قاسم، سند اخراج آمریکا از منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به تشریح برخی از خصوصیات و ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخت و افزود: شهید سلیمانی فردی لایق، شایسته، مخلص، مدیر، مدبر و شجاع بود و باعث افتخار است، که انقلاب اسلامی توانست فردی مثل شهید سلیمانی را پرورش دهد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فردی مخلص و مردمی بود و این فرهنگ را تا لحظه آخر شهادت حفظ کرد و هیچگاه مشغله‌ها مانع از مردمی بودنش نشد، این شهید در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست از مبارزه و جهاد برنداشت و همواره در صحنه و در حال جهاد بود و خطرات و مرگ را در آغوش می‌گرفت، شهید سلیمانی فردی انقلابی بود که هرگز تحت تأثیر هیاهوهای سیاسی قرار نگرفت و هیچگاه خودنمایی نکرد، او ۲۰ سال در نیروی قدس بود اما مردم در همین پنج الی شش سال آخر او را شناختند.

رییس مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را از ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: تمامی سلول‌های بدن ایشان در خدمت ولی امر زمان خود و رهبر معظم انقلاب بود، ایشان همیشه تسلیم و تعظیم در مقابل ولی امر خود داشتند،

قالیباف اظهار داشت: سردار سلیمانی در صحنه‌های کمک به مردم در زلزله، سیل و سایر اتفاقات همواره در کنار مردم بود با اینکه خیلی مواقع مسئولیتی متوجه ایشان نبود.

دلیل شجاعت شهید سلیمانی ترس از خدا بود

وی گفت: شهید سلیمانی وقت و عمر خود را وقف مردم کرد، ۱۰ سال بعد از دوران دفاع مقدس در امنیت جنوب شرق، ابتدا به معیشت، اشتغال و توجه به مردم زحمتکش و محروم می‌پرداخت و در کنار اینها به امنیت مردم پرداخت، اینها ویژگی‌های یک شخص انقلابی است.

قالیباف با تشریح نقش عمده مردم در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: طبق فرمایش امام (ره) آن‌هایی که طعم فقر را چشیده‌اند، تا آخر راه با انقلاب اسلامی هستند، متأسفانه ما امروز این اقشار را فراموش کرده‌ایم، اما شهید سلیمانی یک باور داشت، که ما امروز کمتر به آن توجه می‌کنیم و آن باور به مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جبهه مقاومت شهید سلیمانی با تکیه بر همین مردم و جوان‌ها جلوی سلطه رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاد و برایش مهم نبود، مظلومین مسیحی، یهودی، سنی و یا شیعه باشند، این شهید از انسانیت، اسلام و امت اسلامی و قومیت‌های مختلف دفاع کرد و کودکان و زن و بچه مردم را پناه داد، اینها ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی است.

وی به ۴۰ سال همنشینی و دوستی با شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و گفت: این شهید به معنای واقعی کلمه شجاع و نترس بود، دلیل این شجاعت نیز ترس از خدا بود، هرکس از خدا بترسد، از هیچ چیز و هیچکس دیگری نمی ترسد، شهید سلیمانی فردی جهادی و مرد میدان بود، در هر ثانیه جنگ مرگ نزدیک تر از زنده ماندن به این شهید بود، اما این شهید در همین لحظات آرامش داشت و با تدبیر و عقلانیت تصمیم می‌گرفت و این تدبیر برخاسته از شجاعت این شهید است.

بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور به دلیل فاصله گرفتن از مردم است

رئیس قوه مقننه گفت: مکتب سلیمانی برخاسته از مکتب حضرت امام (ره). مبتنی بر عقلانیت، مبتنی بر معنویت و مبتنی بر عدالت بود، اینها ویژگی مکتب امام (ره) است، شهید سلیمانی به تمام معنا پدری مهربان برای فرزندانش و دوست وفادار برای همراهان بود.

وی ضمن تشریح ویژگی‌های مکتب سلیمانی گفت: کسانی که این مکتب را درک نمی‌کنند و تحت جریانات سیاسی، انقلاب اسلامی را تحلیل می‌کنند، سرانجام به جایی نخواهند رسید.

قالیباف بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتی، گرانی و آسیب‌های اجتماعی را به دلیل فاصله گرفتن از مردم دانست و گفت: امروز مردم در اقتصاد نقشی ندارند، باید بپذیریم که فرصت برای مردم فراهم نکردیم و بپذیریم که اگر ربا در جامعه باشد جنگ با خدا است، اگر به سنت‌های الهی در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مثل دوران دفاع مقدس و ویژگی‌های شهید سلیمانی، باور داشتیم مشکلات حل می‌شد اما مسیری که انقلاب برای ما تعیین کرده، نرفتیم و اینها اشکالات ما است./ مهر

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میکائیل دیانی، فعال فرهنگی:

ترمیم شکاف‌ها؛ اولین ماموریت پزشکیان

محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول؛

پروژه مدد به مسعود پزشکیان

مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست خارجی:

آقای پزشکیان! این شما و این جهان واقعی

محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی:

آری، اینچنین است برادر!

در مناظره ۲ به ۲ نامزدهای ریاست‌جمهوری مجری با سوالات صریح و به‌جا بحث را داغ کرد؛

تنها ستاره مناظره

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار