• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۰۹ - ۰۰:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دبیرکل حزب ندای ایرانیان:

هدف شهیدسلیمانی ایجاد وحدت میان امت اسلامی بود

قاسم سلیمانی به‌لحاظ فکری معتقد به مکتب شیعی علوی متصل به امام راحل و مقام‌معظم‌رهبری بود اما به تمام مراجع تقلید در ایران و نجف احترام می‌گذاشت. هدف او ایجاد وحدت میان امت اسلامی بود و حال ما چنین شخصیت بزرگی را از دست داده‌ایم که می‌توانست رئیس‌جمهوری برای کشور باشد و به‌عنوان راهگشای معضلات و چالش‌های مردم عمل کند و تفکر و راه و روش او به شبستان تاریخ ایران خواهد درخشید.

هدف شهیدسلیمانی ایجاد وحدت میان امت اسلامی بود

صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه باید بپذیریم که جامعه اسلامی با شهادت قاسم سلیمانی آسیب جدی‌ای دیده ‌است، گفت: «نمی‌توان پیرامون شخصیت بزرگ کسی که تبدیل به یک جریان بین‌المللی شده است، بدون شناخت و معرفت سخن گفت. قاسم سلیمانی فرد عادی‌ای بود که به‌مرور زمان رشد کرد و در تاریخ زندگی خودش هر روز درحال شدن بود، اگر بخواهیم از لحاظ روانشناسی شناخت و تربیتی ابعاد شخصیتی او را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید گفت در علوم شناختی، بخشی است که ذهن درحال شدن است و فکر و اندیشه و بلوغ قاسم سلیمانی نیز درحال شدن بود.»

وی ادامه داد: «یعنی هر روز نسبت به روز گذشته متفاوت عمل می‌کرد. شهیدسلیمانی قبل از آنکه یک فرمانده باشد، پذیرفته بود که یک سرباز تمام‌عیار امام و رهبری است. قبل از اینکه بپذیرد چهره تاثیرگذار ملی و بین‌المللی باشد، پذیرفته بود که چهره مردمی برای حل معضلات مردم است. شهید قاسم سلیمانی نسبت به تمام جریانات سیاسی کشور آگاهی، جنبه فکری و آرمانی داشت؛ اما برای مصالح ملی هیچ‌گاه تفکر خودش را تحمیل نمی‌کرد؛ چراکه باور داشت همه فرزندان امام و انقلاب هستند و برای انقلاب مرز خودی و غیرخودی نمی‌شناخت.»

خرازی اشاره کرد: «برای قاسم سلیمانی جدول‌بندی‌های سیاسی و غیرسیاسی مفهومی نداشت و به این دلیل است که باید سلیمانی را بشناسیم و از کسی سخن بگوییم که در اعصار مختلف تاثیرگذار عمل کرده است.»
به گفته دبیرکل حزب ندای ایرانیان، در تاریخ افراد کمیابی تاثیرگذار می‌شوند و این افراد کم هستند. افرادی که در تاریخ ایران درخشیدند و نقشه‌های بزرگی داشتند، کم بودند. قاسم سلیمانی روزی که فرماندهی قدس را می‌گیرد از سپاهی که مسئولیت نهضت آزادی‌بخشی را دارد، مقاومت را به ادبیات بین‌المللی تبدیل می‌کند که رازی برای مقابله با نظام استکبار است؛ یعنی جریان مقاومت را در جهان اسلام و خارج از آن به ادبیات تبدیل کرد و این ادبیات مقاومت نیز نهادینه شده است؛ اما چطور چنین انسانی می‌تواند چنین ادبیات شگرفی را از خود به‌جای بگذارد؟

وی افزود: «قاسم سلیمانی به‌لحاظ فکری معتقد به مکتب شیعی علوی متصل به امام راحل و مقام‌معظم‌رهبری بود اما به تمام مراجع تقلید در ایران و نجف احترام می‌گذاشت. هدف او ایجاد وحدت میان امت اسلامی بود و حال ما چنین شخصیت بزرگی را از دست داده‌ایم که می‌توانست رئیس‌جمهوری برای کشور باشد و به‌عنوان راهگشای معضلات و چالش‌های مردم عمل کند و تفکر و راه و روش او به شبستان تاریخ ایران خواهد درخشید.»

خرازی در پایان سخنانش عنوان کرد: «قاسم سلیمانی معتقد بود همه فرزندان ایران هستند و باید برای ایرانی‌ماندن سینه خود را سپر کرد و این سینه باز را محفل انس قرار داد که همه جریانات در آن جای بگیرند و برای همین شهادتش همه جریانات در داخل و خارج کشور را متاثر کرد و ما اگر می‌خواهیم باقی بمانیم باید خودمان را به قاسم سلیمانی و مسیر او متصل کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین