• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۰۷ - ۰۰:۱۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
محمد مومنی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مجیدی به پختگی رسیده و مربی ششدانگی است

ماجرای حذف از آسیا نمره منفی برای مدیران قبلی است

هواداران کاری کنند تا بدون ‌منت کسی بتوانیم درآمدزایی کنیم

فرهاد مجیدی کاریزمایی دارد که مورد مقبولیت خیلی از اهالی فوتبال و هواداران این رشته به‌خصوص استقلالی‌ها قرار دارد و به هر جهت نمی‌توانیم انکار کنیم که فرهاد مجیدی دارای جایگاه بزرگی در باشگاه است و هر چه روبه‌جلو می‌رویم، اعتمادبه‌نفس مجیدی بیشتر می‌شود و سود آن را هواداران حس می‌کنند و نتایجی هم که فرهاد مجیدی تا به امروز گرفته مزید بر علت شده است که بتواند در آینده نه‌چندان دور استقلال را به خواسته خود برساند.

ماجرای حذف از آسیا نمره منفی برای مدیران قبلی است

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال استقلال با وجود حذف از آسیا در شرایط فنی و مدیریتی خوبی قرار دارد، اما هر چه باشد حذف از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نیز می‌تواند مثل یک دست‌انداز عمل کرده و از لحاظ روحی و روانی این تیم را با افت محسوسی مواجه کند؛ هرچند رقیب این باشگاه نیز اوضاع و احوال مشابهی دارد. استقلالی‌ها تا اینجای کار در رقابت‌های لیگ به‌خوبی عمل کرده و نتایج مطلوبی را با وجود روند سینوسی خود به ثبت رسانده‌اند و اگر اتفاقات جدید از لحاظ روحی و روانی روی آبی‌ها تاثیرگذار نباشد، این تیم می‌تواند بعد از سال‌ها، شادمانی را برای هواداران خود به ارمغان بیاورد. درخصوص اتفاقات اخیر این باشگاه، اوضاع فنی، مدیریتی و مالی آبی‌ها با پیشکسوت استقلال که این روزها به‌عنوان عضو هیات‌مدیره استقلال فعالیت می‌کند به صحبت پرداختیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد مومنی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از مسائل مدیریتی باشگاه شروع کنیم، به‌نظر می‌رسد فعلا این مسائل رو به راه و اوضاع روی روال است.

در هر صورت یک سازماندهی در تیم به‌وجود آمده که با توجه به مدیریت واحدی که در باشگاه استقلال وجود دارد که تمام سرفصل‌ها از مدیریت سرچشمه می‌گیرد، هر کسی در حیطه کاری خودش استقلال‌فکری دارد و در واقع سعی می‌کند تفکراتش را اجرا کند و این موضوع نه‌تنها به کسی آسیب نمی‌رساند، بلکه موجب پیشرفت و توسعه در کار خودش و باشگاه استقلال هم می‌شود و این مدیریت به‌نظر من یک روشی محسوب می‌شود که خیلی‌های دیگر شاید آن را یک روش چالش‌زا می‌دانستند و به این شکل طراحی کرده بودند که مدام صدای هوادار دربیاید و کادرفنی ناراحت باشد و بازیکن از این حیث یعنی عدم‌کارکرد درست برخی آدم‌ها آسیب ببیند که این نارضایتی یک مقدار در دوران مدیران قبلی پیشرفت کرده بود، اما الان خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده و در راس آن مدیریت زحمات زیادی را کشیده است، امروز در باشگاه استقلال صدای واحدی داریم که هر کسی در این باشگاه به وظایف خود آشناست و این موضوع باعث می‌شود تا در کار هر فرد یا معاونت دیگری دخالتی صورت نگرفته و تمامی افراد مستقلا فکر و رفتار ‌کنند که به‌نظر من این موضوع باعث شده است تا براساس یک کار گروهی در باشگاه پیشرفت و توسعه هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ مدیریتی به موازات یکدیگر ایجاد شود و رو به جلو برود.

به‌نظر می‌رسد از لحاظ فنی نیز تیم راه افتاده تا جایی که می‌بینیم امروز با اختلاف در صدر جدول است و می‌تواند نویدبخش روزهای خوب آینده باشد.

درحال حاضر فرهاد مجیدی به یک پختگی و تسلط کامل به قضایا رسیده و به یک مربی ششدانگ تبدیل شده که هم به بخش تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان بیشتر توجه می‌کند و هم به تمام حالات بازیکنان مسلط شده که بتواند و بداند چه روشی را انتخاب کند تا بتواند موفق باشد و این ریسک‌پذیری فرهاد مجیدی با توجه به سازماندهی خوبی که در امر نفرات دارد و آنها را با تلفیقی از نفرات جوان و باتجربه در کنار هم قرار می‌دهد باعث شده است استقلال به موفقیت برسد. در این بین گلزنی ژستد هم باعث شده است تا خیلی‌ها خوشحال شوند و این موضوع مزید بر توسعه تاکتیکی استقلال به همراه همکاران فرهاد مجیدی مثل پین، بهزاد غلامپور، صالح مصطفوی و سایر دستیاران اوست که این موضوع می‌تواند نوید روزهای خوبی را به هواداران بدهد که این تیم می‌تواند از قابلیت‌های بیرونی‌ای که هواداران ایجاد می‌کنند به نحو مطلوبی استفاده کند و بازیکنان هم بتوانند در داخل زمین به‌خوبی از این امر دفاع کرده و نتایجی را به هواداران هدیه بدهند که رضایتمندی آنها را در آینده به همراه داشته باشد.

در ابتدای حضور آجرلو در باشگاه صحبت‌هایی بود که شاید کادرفنی دچار تغییر و تحول شود، اما با حمایت مدیریت جدید باشگاه از مجیدی به‌نظر می‌رسد این امر باعث‌شده تا ثمره این حمایت را امروز در استقلال ببینیم، حتی عده‌ای معتقد بودند که فرهاد مجیدی برف زمستان را نمی‌بیند.

برف زمستان روی سر آنهایی رفت که موهایشان سفید شد و مدام پیش‌بینی‌هایی کردند که محقق نشد و پیر شدند. وقتی آدم می‌خواهد صحبت کند باید همه جوانب را درنظر بگیرد که چه اتفاقاتی امکان دارد فردا بیفتد. فرهاد مجیدی کاریزمایی دارد که مورد مقبولیت خیلی از اهالی فوتبال و هواداران این رشته به‌خصوص استقلالی‌ها قرار دارد و به هر جهت نمی‌توانیم انکار کنیم که فرهاد مجیدی دارای جایگاه بزرگی در باشگاه است و هر چه روبه‌جلو می‌رویم، اعتمادبه‌نفس مجیدی بیشتر می‌شود و سود آن را هواداران حس می‌کنند و نتایجی هم که فرهاد مجیدی تا به امروز گرفته مزید بر علت شده است که بتواند در آینده نه‌چندان دور استقلال را به خواسته خود برساند. در این بین خیلی از مربیان و پیشکسوتان زحمت کشیدند و پیشنهادهایی را ارائه کردند و در این موضوع شکی نیست، اما فرهاد مجیدی آدم منحصربه‌فردی است و تدابیر خاص خودش را دارد و مطمئنا کسانی که دیروز این حرف‌ها را زدند نمی‌توانند از حرف خود دفاع کنند و به آن بپردازند، اما مربیگری کار، توسعه و پیشرفت و امکانات می‌خواهد که باشگاه استقلال با توجه به امکانات و بازیکنانی که دارد این مهم را برای فرهاد مجیدی به‌وجود آورده که بتواند فقط به اتفاقات داخل زمین فکر ‌کند و چون امروز مجیدی در داخل زمین تمرکز دارد و بر اوضاع کار مسلط است می‌تواند بازیکنان خود را طوری حمایت و هدایت کند که استقلال نتایج قابل قبولی را کسب کند.

بحث مالی و اقتصادی همیشه یکی از معضلات باشگاه استقلال بوده است، اما به‌نظر می‌رسد با تدابیر و تفکرات مدیران جدید این باشگاه، این مشکل فعلا تا اینجای کار برطرف شده باشد و همین برطرف شدن مشکل مالی باعث شده است تا ثمره آن را در بحث فنی و نتایج ببینیم. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

 یکی از مسائلی که باید به آن اندیشیده شود و درخصوص آن بهتر برنامه‌ریزی شود، مسائل مالی است که به‌نظر می‌رسد باشگاه استقلال و در رأس آن آقای آجرلو تدابیری اتخاذ کردند که مثمرثمر واقع شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. مدیریت دارد کار می‌کند و زحمت می‌کشد و از همین‌جا از هواداران هم می‌خواهم تا اپلیکیشن وابسته به باشگاه استقلال را نصب کرده و کار با آن را در دستورکار قرار دهند تا ما بدون‌منت کسی بتوانیم درآمدزایی کنیم و در این بین دست‌مان را هم جلوی کسی دراز نکنیم که به ما پول بدهند، هواداران محترم ما نیز کار با این اپلیکیشن را دستورکار داشته باشند و از آن استفاده کنند تا با توجه به حمایت‌ها و مدیریت باشگاه بتوانیم از این قضیه به‌خوبی درآمدزایی کرده و به کسی هم وابسته نباشیم.

موضوع حذف استقلال از آسیا به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده است، در این خصوص چه صحبتی دارید؟ فکر نمی‌کنید نقش مدیران قبلی باشگاه و ناکارآمدی آنها در این باره بسیار مهم بوده باشد؟

ما به کسی خرده نمی‌گیریم، ما از زمانی که آمدیم، زحمت خود را کشیدیم و اجازه ندادیم تا هیچ نقطه تاریکی در مدت مدیریت باشگاه استقلال در این اواخر ثبت شود. دیگرانی که یا بلد نبودند یا نخواستند یا هر چیز دیگری آنها هم بالاخره زحمت خود را کشیدند، اما آنها همان اندازه توان داشتند که زحمت کشیدند. حالا اگر نواقصی هست این نواقص به مدیران بالادستی پیام می‌دهد که افرادی که در این زمینه در امر مدیریت کار کردند افراد جایگاه‌داری نبودند که بتوانند در این جایگاه برای استقلال افراد مثمرثمر باشند و این امتحان امتحانی نبود که برای آنها نمره قبولی به همراه داشته باشد. از روزی که آمدیم فقط سه روز وقت داشتیم تا مدارک استقلال را کامل و به‌روز کنیم و در همین سه روز خیلی‌ها شب و روز و ثانیه به ثانیه زحمت کشیدند؛ از مدیریت باشگاه تا همه کارمندان که در این قضیه همراهی کردند تا توفیق حاصل شود که این اتفاق نیفتد. اما این زحمات به هر جهت برای آینده می‌تواند نوید روزهای خوش را بدهد، مضاف بر اینکه ما خیلی از ایرادات را در درون خانواده خودمان حل می‌کنیم، آن‌هم با کمک و همدلی و رفاه بیشتر و مطمئنا از ارزش‌های استقلال کم نمی‌شود و روزبه‌روز هم این ارزش‌ها بالاتر خواهد رفت. اما به این موضوع هم معتقدم که هر کسی نمی‌تواند با هر روشی در استقلال مدیریت کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار