• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۱۰-۰۴ - ۰۲:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس و استقلال بردند اما استرس حذف از آسیا را دارند

امیدوار به لیگ، دل‌نگران در آسیا

هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال روز گذشته برگزار شد و در مهم‌ترین مسابقات استقلال و پرسپولیس رقبای خود را شکست دادند تا همچنان در کورس قهرمانی قرار داشته باشند.

امیدوار به لیگ، دل‌نگران در آسیا

به گزارش «فرهیختگان»، هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال روز گذشته برگزار شد و در مهم‌ترین مسابقات استقلال و پرسپولیس رقبای خود را شکست دادند تا همچنان در کورس قهرمانی قرار داشته باشند آن هم در روزهایی که نگران حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند. سپاهان بازی خود را واگذار کرد تا صدر را به آبی‌پوشان بدهد و گل‌گهر و آلومینیوم به‌عنوان دیگر تیم‌های مدعی این فصل به تساوی رسیدند تا فاصله‌شان با صدر کمتر شود.

 برد پرگل با زوج گل نزن!

تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه ثامن مشهد به‌مصاف پدیده رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت و به صدر جدول صعود کرد. جعفر سلمانی (12)، رودی ژستد (23) و آرمان رمضانی (44) گل‌های استقلال را به‌ثمر رساندند. ژستد و رمضانی در این دیدار طلسم گل نزدن در لیگ برتر را شکستند. شاگردان فرهاد مجیدی با پیروزی برابر قعرنشین لیگ برتر 25 امتیازی شدند و در صدر جدول قرار گرفتند. پدیده نیز با 2 امتیاز همچنان در قعر جدول ایستاده است.

برای پدیده میلاد فراهانی، محمدحسین حیدری، مجتبی بیژن، علی طاهران (46 - مهدی شریفی)، ابوذر صفر‌زاده (56 - امیرحسین نعمتی)، ابوالفضل عکاشه (80 - مهرداد بایرامی)، حسام پورهاشم، میلاد کمندانی، مسعود زائرکاظمین، محمدرضا فلاحیان و رحمان جعفری (46 - صادق صادقی) بازی کردند و در تیم مجیدی هم سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مهدی مهدی‌پور (89- آرش رضاوند)، کوین یامگا (89 - امیرعلی صادقی)، محمدزبیر نیک‌نفس (80 - روزبه چشمی)، جعفر سلمانی، آرمان رمضانی، عارف آقاسی، رودی ژستد (75 - رضا آذری) و امیرحسین حسین‌زاده (89 - سبحان خاقانی) به میدان رفتند.
در دقیقه 12 پاس عمقی مهدی مهدی‌پور به جعفر سلمانی رسید و ضربه این بازیکن با اشتباه میلاد فراهانی برای گرفتن توپ وارد دروازه پدیده شد. در دقیقه 23 سلمانی در جناح چپ توپ را به محوطه جریمه پدیده ارسال کرد که مدافعان در دفع توپ ناموفق بودند و کوین یامگا پس از درآوردن توپ از زیر پاهای مدافع پدیده آن را به رودی ژستد رساند تا مهاجم فرانسوی آبی‌پوشان دومین گل استقلال و اولین گل فصلش را به‌ثمر برساند. در دقیقه 44 ارسال توپ از روی نقطه کرنر را آرمان رمضانی با ضربه سر وارد دروازه کرد. در دقیقه 70 مسعود زائر به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد جریمه شد. یک دقیقه بعد داود سیدعباسی، سرمربی پدیده با اعتراض‌هایی که انجام داد کارت قرمز گرفت و زائر هم دقیقه 87 با اعتراض به داور کارت زرد دوم را گرفت و از زمین اخراج شد. بازیکنان پدیده در اواخر بازی معتقد بودند که مرادمند از استقلال باید با کارت زرد دوم از بازی اخراج می‌شد.

 برد خوب در روز بد!

پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در پایان پرسپولیس درحالی‌که عملکرد چندان خوبی در این مسابقه نداشت با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. پارسا جعفری (61 - گل به خودی) و مهدی ترابی (88 - پنالتی) گل‌های این بازی را به‌ثمر رساندند.  برای پرسپولیس حامد لک، سیدجلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری (57 - مهدی ترابی)، علی شجاعی (77 - رضا اسدی)، محمد شریفی (57 - احسان پهلوان)، میلاد سرلک (1+90 - فرشاد فرجی)، سیامک نعمتی، وحید امیری، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر (1+90 - مهدی عبدی) بازی کردند. در ترکیب ذوب‌آهن هم پارسا جعفری، امیرحسین صدقی (82 - سینا اسدبیگی)، حامد نورمحمدی، محمد قریشی، پویا پورعلی، محمد سلطانی‌مهر، رضا خالقی‌فر (73 - علی خدادادی)، میلاد جهانی (62 - مسعود ابراهیم‌زاده)، آرمان قاسمی، سجاد دانایی و محمد خدابنده‌لو حاضر بودند.

در دقیقه 61 وحید امیری روی یک موقعیت نه‌چندان جدی از سمت راست ارسالی روی دروازه ذوب‌آهن داشت که اشتباه پارسا جعفری در مهار توپ، منجر به گل به‌خودی شد. در دقیقه 85 سیامک نعمتی درون محوطه جریمه ذوب‌آهن عیسی آل‌کثیر را صاحب توپ کرد که او در مصاف با محمد قریشی تعادلش را از دست داد تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد. هرچند آل‌کثیر خودش می‌خواست ضربه را بزند اما با نظر کادر فنی، مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست توپ را تبدیل به گل کند. در دقیقه 90 مهدی ترابی در محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب توپ شد و در تقابل با مدافع ذوب‌آهن تعادل خود را از دست داد و در همان حالت به توپ ضربه زد که دروازه‌بان ذوب‌آهن توانست توپ را بگیرد. ترابی در این صحنه معتقد بود روی او خطای پنالتی رخ داده است.

شکست سپاهان، توقف گل‌گهر

سپاهان اصفهان در خانه به‌مصاف پیکان رفت و دو بر یک شکست خورد. علیرضا کوشکی (16) و محمدحسین فلاح (78) برای پیکان و فرشاد احمدزاده (57) برای سپاهان گلزنی کردند. سپاهان با این شکست خانگی موفق نشد صدر جدول را پس بگیرد تا استقلال با اختلاف سه امتیازی به‌تنهایی در رتبه اول قرار بگیرد. پیکان نیز در پیچ خطرناکی که قرار داشت پس از دو شکست برابر استقلال و پرسپولیس، برابر سپاهان پیروز شد. دیدار فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان که به میزبانی فولاد برگزار شد با تساوی بدون گل خاتمه یافت. فولاد درحالی‌که این فرصت را داشت تا با پیروزی در این دیدار خود را به صدر جدول نزدیک کند اما یک‌بار دیگر در این فصل دچار فرصت‌سوزی شد.  آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان هم برگزار‌کننده یکی از بازی‌های حساس هفته بودند که به تساوی بدون گل رضایت دادند. هوادار با یک نتیجه غافلگیر‌کننده توانست با یک گل تراکتور را شکست دهد و به میانه‌های جدول و بالاتر از همین تراکتور برسد. در این بازی هادی محمدی از تراکتور با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 84 از بازی اخراج شد.

نفت مسجدسلیمان با 2 گل محمد بلبلی (35) و میرهادی میرجوان (39) فجرسپاسی شیراز را مغلوب کرد و نساجی هم دو بر یک در رفسنجان از سد تیم مدعی مس گذشت. رضا جعفری (39) و حامد شیری (82 - پنالتی) برای نساجی و گادوین منشا (73 - پنالتی) برای مس رفسنجان گلزنی کردند. این پنجمین گل منشا از روی نقطه پنالتی در این فصل بود!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار