• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۳۰ - ۰۱:۲۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
صعود آسان پرسپولیس در شب حذف هوادار و تراکتور

یحیی غافلگیر نشد

در پایان مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن، مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، پیکان، نفت مسجدسلیمان و پدیده خراسان از لیگ برتر، خود را به جمع 16 تیم پایانی جام حذفی رساندند.

یحیی غافلگیر نشد

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی از ساعت 17:30 دیروز در ورزشگاه آزادی میزبان ویستا توربین بود که با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید. محمد شریفی (61)، سیامک نعمتی (63)، عیسی آل‌کثیر (80) و علی شجاعی (4+90) گل‌های پرسپولیس را در این دیدار که زیر بارش باران شدید برگزار شد، به ثمر رساندند.

یحیی گل‌محمدی برای این بازی به برخی نفرات اصلی تیمش استراحت داد و از ترکیب حامد لک، فرشاد فرجی، علیرضا ابراهیمی (46 - علی نعمتی)، مهدی شیری، علی شجاعی، رضا اسدی (46 - میلاد سرلک)، محمد شریفی (69 - کمال کامیابی‌نیا)، احسان پهلوان (66 - امید عالیشاه)، سیامک نعمتی، عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی (69 - سعید آقایی) استفاده کرد. در ترکیب تیم دسته‌اولی ویستا توربین هم رضا جبارنژاد، محمدرضا حمدی‌نژاد، حمدالله ابدام (72 - میلاد ابطحی)، مرتضی حسینی (85 - علی موسایی)، کمیل ایمانجانی، حسین ابرقویی، رضا شربتی، علی خسرونژاد (62 - حامد اکبری)، حجت اسلامی (72 - محمد امرایی)، علی محمدی (85 - عارف محمدعلی‌پور) و هادی خیری‌میر قرار داشتند.

قرمزها در نیمه اول صاحب موقعیت‌های جدی نشدند و دفاع تیمی مناسب ویستا توربین کار را برای تیم گل‌محمدی سخت کرد. در دقیقه 59 سیامک نعمتی با پاسی برای احسان پهلوان این بازیکن را در موقعیت قرار داد که ضربه او را جبارنژاد برگشت داد و روی توپ برگشتی، نعمتی دروازه را باز کرد، اما پرچم کمک‌داور مسابقه بالا بود تا این گل مردود اعلام شود. در دقیقه 63 علی شجاعی کرنری را از سمت چپ روی دروازه ویستا توربین ارسال کرد که مدافعان این تیم توپ را برگشت دادند که روی توپ سوم، احسان پهلوان اقدام به ارسال کرد تا محمد شریفی با یک ضربه سر، موفق به باز کردن دروازه شود. در دقیقه 65 عیسی آل‌کثیر در موقعیتی مشکوک به آفساید و در فضای خالی پشت مدافعان ویستا توربین صاحب توپ شد و پس از طی کردن مسیری طولانی، از کنار خط عرضی پاس رو به بیرونی را برای سیامک نعمتی فراهم کرد تا این بازیکن برای دومین‌بار دروازه جبارنژاد را باز کند. در دقیقه 80 پاسکاری عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک، موقعیتی دیگر برای این تیم ایجاد کرد که ضربه سرلک در آستانه ورود به دروازه توسط آل‌کثیر تبدیل به گل سوم پرسپولیس شد. در دقیقه 4+90 علی شجاعی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد تا با یک ضربه فنی دروازه ویستا توربین را برای چهارمین بار باز کند و قرمزها به یک برد پرگل برسند و راهی مرحله بعدی شوند.

 حذف تراکتور و هوادار

دیروز همچنین سه بازی دیگر در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد. تیم‌های خلیج‌فارس ماهشهر و هوادار در ورزشگاه شهدای ماهشهر به مصاف هم رفتند که تیم دسته‌دومی خلیج‌فارس با تک گل ‌دقیقه 83 عباس طهماسبی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، موفق به شکست هوادار شد تا یک شگفتی رقم بخورد.

دیدار صنعت نفت آبادان و شمس آذر قزوین در ورزشگاه تختی آبادان انجام شد که با برتری 3 بر یک شاگردان منصوریان خاتمه یافت. عباس بوعذار در دقیقه 3، محمدرضا غبیشاوی در دقیقه 27 و شروین بزرگ در دقیقه 40 زننده گل‌های صنعت نفت بودند و عباس عسگری تنها گل شمس‌آذر قزوین را در دقیقه81 به ثمر رساند. تراکتور تبریز و مس رفسنجان هم در ورزشگاه شهیدسپهبد حاج‌قاسم سلیمانی تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در 90 دقیقه وقت قانونی و وقت‌های اضافه با نتیجه بدون گل به پایان رسید تا برنده بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی این تیم مس بود که موفق شد 3 بر یک تراکتور را شکست دهد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کند.

 معرفی 16 تیم صعودکننده

در پایان مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن، مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، پیکان، نفت مسجدسلیمان و پدیده خراسان از لیگ برتر، خود را به جمع 16 تیم پایانی جام حذفی رساندند. مس کرمان و خیبر خرم‌آباد از دسته اول و خلیج‌فارس ماهشهر نیز از دسته‌دوم موفق به صعود شدند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار