• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۹ - ۰۰:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آبی‌ها با پنالتی از سد نود ارومیه گذشتند و صعود کردند

تلاش استقلال برای شگفتی جواب نداد!

تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 17:30 دیروز (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی از نود ارومیه میزبانی کرد و پس از تساوی در 120 دقیقه کار دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد. گل‌های این دیدار را آرمان رمضانی (88) برای استقلال و سجاد طجرلو (59) برای نود ارومیه به‌ثمر رساندند.

تلاش استقلال برای شگفتی جواب نداد!

مسعود خاموشی، روزنامه‌نگار: تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 17:30 دیروز (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی از نود ارومیه میزبانی کرد و پس از تساوی در 120 دقیقه کار دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد. استقلال درنهایت در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید. گل‌های این دیدار را آرمان رمضانی (88) برای استقلال و سجاد طجرلو (59) برای نود ارومیه به‌ثمر رساندند.

فرهاد مجیدی برای این بازی به برخی نفرات اصلی استراحت داد و از ترکیب علیرضا رضایی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف آقاسی، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس (113‌- سعید مهری)، سبحان خاقانی (46- محمدرضا آزادی)، امیرعلی صادقی، ارسلان مطهری (60‌- آرمان رمضانی)، متین کریم‌زاده (46‌- بابک مرادی) و امین قاسمی‌نژاد (60‌- رضا آذری) استفاده کرد. برای نود هم رضا منصوری، محسن سلیمانی، آرمان سوداگر، آرمین مصطفوی (65‌- یامین فلاح)، محمد رستمی‌زاده (115‌- محمد تفتیان)، سجاد طجرلو (75‌- محمد بهلول - (106 - کیوان مارابی))، هادی آقازاده مقدم (106- قادر رشیدی)، رضا احمدی، وحید سبزی، اکبر صفرزاده و عماد علی‌پور (120- علی دیداری) بازی کردند.

در دقیقه 10 کرنر ارسالی روی دروازه نود پس از برخورد به مدافعان این تیم به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز بازیکنان استقلال نتوانستند از موقعیت‌شان استفاده‌ای کنند. در دقیقه 59 بازیکنان نود ارومیه در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شدند که پس از ضربه آرمین مصطفوی و برخورد آن به سجاد طجرلو وارد دروازه علیرضا رضایی شد. در دقیقه 65 کرنر ارسالی برای استقلال با ضربه سر روزبه چشمی همراه بود و کرنر دیگری را برای این تیم به‌دنبال داشت. روی کرنر بعدی، بازیکنان استقلال در چند رفت و برگشت در محوطه جریمه نود ارومیه صاحب توپ بودند که درنهایت مدافعان این تیم توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند. در دقیقه 90 محمد رستمی‌زاده پشت محوطه جریمه تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد که داور مسابقه این واکنش را تمارض تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد. در دقیقه 94 آرمان رمضانی پس از گردش پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او به تیر دروازه خورد و به زمین برگشت.

در ضربات پنالتی محمدرضا آزادی، بابک مرادی، امیرعلی صادقی و آرش رضاوند برای استقلال گلزنی کردند و ضربه سعید مهری توسط دروازه‌بان نود مهار شد. برای تیم حریف هم محسن سلیمانی و کیوان مارابی گلزنی کردند و ضربه یامین فلاح توسط رضایی مهار شد و محمد تفتیان هم ضربه‌اش را به بیرون زد تا آبی‌ها در دیداری که پیش‌بینی می‌شد برد راحتی به‌دست بیاورند به‌سختی جواز حضور در مرحله بعدی جام حذفی را کسب کنند.

 صعود سخت سپاهان و پدیده

در سایر مسابقات برگزارشده گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه سردار شهیدسپهبد قاسم سلیمانی به مصاف تیم دسته اولی شهرداری آستارا رفت که این مسابقه با پیروزی 4 بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. حسین نخودکار در دقیقه 8، امین پورعلی در دقیقه 32، محمدرضا خانزاده در دقیقه 56 و مرتضی تبریزی در دقیقه 58 گل‌های گل‌گهر را در این بازی به ثمر رساندند تا تیم امیر قلعه‌نویی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی صعود کند.

تیم‌‌های سپاهان اصفهان و ستارگان اورکی اسلامشهر در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی یک بر صفر تیم سپاهان به پایان رسید. سجاد شهباززاده در دقیقه 60 تک‌گل این بازی را به ثمر رساند تا شاگردان نویدکیا به جمع 16 تیم برتر جام حذفی صعود کنند.

فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف شهرداری نوشهر رفت که این دیدار با برتری 3 بر صفر تیم جواد نکونام به پایان رسید. گل‌های فولاد در این بازی توسط احمد عبدالله‌زاده در دقیقه 1+45 و مجید ایوبی (گل‌به‌خودی) در دقیقه 57 و آیاندا پاتوسی در دقیقه 87 به ثمر رسید. با این نتیجه مدافع عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی، موفق شد خود را به مرحله بعدی این رقابت‌ها برساند.

شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر، مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که نفت در ضربات پنالتی به برتری 4 بر 3 دست یافت. این مسابقه در 90 دقیقه و در ادامه 30 دقیقه اضافی، گلی دربرنداشت تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم برنده باشد. در ضیافت پنالتی‌ها تیم نفت با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

دیدارهای پدیده مشهد - استقلال ملاثانی و آلومینیوم اراک - فجرسپاسی شیراز در پایان 90 دقیقه به نتیجه تساوی انجامید تا کار آنها در وقت اضافه دنبال شود. درنهایت پدیده توانست 2 بر یک حریف خود را شکست دهد. محمدرضا فلاحیان (80 و 120) برای پدیده و رضا کرملاچعب (74) برای استقلال ملاثانی گلزنی کردند. آلومینیوم اراک هم با دو گل امیرمحمد هوشمند (111) و امیر نوری (121) فجرشهیدسپاسی را شکست داد.

ذوب‌آهن اصفهان میزبان رایکای بابل بود و با سه گل به برتری رسید. آرمان قاسمی (62- پنالتی)، محمد خدابنده‌لو (80- پنالتی) و عارف رستمی (84) زننده گل‌های این بازی به‌سود نماینده اصفهان بودند.

پیکان با تک‌گل غلامرضا ثابت‌ایمانی (پنالتی- 74) میهمان خود قشقایی‌شیراز را از پیش‌رو برداشت و مس‌کرمان هم در تبریز توانست ماشین‌سازی را 2 بر یک مغلوب کند و راهی مرحله بعدی شود. داوود شاهواروقی (51) برای ماشین‌سازی و میلاد صارمی (7) و بهرام رشیدفرخی (78) برای مس گل زدند.

تیم خیبر در ورزشگاه تختی خرم‌آباد به مصاف مس‌شهربابک رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. نساجی مازندران هم با تک‌گل حسن نجفی (27) برابر آرمان‌گهر‌سیرجان به برتری رسید و جواز صعود دریافت کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار