• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۵ - ۰۱:۱۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دستاوردهای شاخص پژوهشی دانشگاه آزاد در بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به نمایش درآمد

۱۰ محصول فناورانه دانشگاه آزاد در آستانه صنعتی شدن

در واپسین روزهای پاییز و در هوای سرد و آلوده پایتخت، نمایشگاه بین‌‌المللی تهران میزبان جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و فناوری نخبگان ایران است. شرکت‌‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور با آخرین نتایج پژوهشی و محصولات فناورانه خود به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران آمده‌‌اند تا در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌‌زدایی‌ها» تولید را رونق ببخشند و گامی مؤثر برای خنثی‌سازی اثرات تحریم‌های اقتصادی بردارند.

۱۰ محصول فناورانه دانشگاه آزاد در آستانه صنعتی شدن

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: در واپسین روزهای پاییز و در هوای سرد و آلوده پایتخت، نمایشگاه بین‌‌المللی تهران میزبان جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و فناوری نخبگان ایران است. شرکت‌‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور با آخرین نتایج پژوهشی و محصولات فناورانه خود به نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران آمده‌‌اند تا در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌‌زدایی‌ها» تولید را رونق ببخشند و گامی مؤثر برای خنثی‌سازی اثرات تحریم‌های اقتصادی بردارند. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، امسال بیست‌ودومین دوره خود را برگزار می‌کند؛ در سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نخبگان نتوانستند آن‌طورکه باید و شاید در نمایشگاه حضور پیدا کنند، اما امسال با آبی شدن وضعیت کرونایی در پایتخت، دستاوردهای پژوهش و فناوری پارک‌های علم‌وفناوری، دانشگاه‌های دولتی، علمی-کاربردی، آزاد اسلامی از سراسر کشور، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد، واحدهای فناور مستقر در دانشگاه‌ها و مخترعان پررنگ‌تر از سال‌های گذشته به نمایش گذاشته شد. در این میان پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند همیشه با دستی پر، تازه‌‌ترین دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایشگاه آورده‌اند.

 ارائه 980 محصول در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی

غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شماره ۵ نمایشگاه بین‌المللی تهران قرار دارد و ۱۸۰ محصول در این غرفه خودنمایی می‌کند؛ بیش از ۸۰۰ محصول هم در بخش مجازی به آدرس https://msrt-expo.ir ارائه شده است که جمعا 980 محصول می‌شود. البته محصولات دانشگاه آزاد به این تعداد ختم نمی‌شود. ابتدا قرار بود حدود 1050 محصول در این نمایشگاه حاضر شود، اما از آنجاکه تعداد محصولات زیاد بودند، مسئولان درنهایت تصمیم گرفتند 800 محصول خود را در فضای مجازی ارائه و تنها 180 محصول را درمعرض دید عموم قرار دهند.

در غرفه 25 سالن 5 نمایشگاه، استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گرد هم آمده‌اند و در حوزه‌های تخصصی ازجمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و تولید، فناوری نانو و زیست‌فناوری، کشاورزی و صنایع وابسته، مواد و انرژی، صنایع دارویی و بهداشتی و صنایع ساختمان محصولات خود را درمعرض دید همگان قرار داده‌اند.

23استان و 5 مرکز دانشگاه آزاد در نمایشگاه حضور پیدا کردند

23 استان به‌همراه پارک علم و فناوری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان سما و واحد الکترونیکی که جمعا 27 استان و بخش‌های مختلف دانشگاه می‌شود، محصولات خود را در ویترینی به نمایش گذاشته‌اند. هر استان 5 محصول خود را به نمایشگاه آورده است، زیرا ارائه تمام محصولات‌شان در نمایشگاه مقدور نبود. البته برخی استان‌ها به‌دلیل ماهیت کاری‌شان که همان ماموریت پژوهشی است و همچنین استان‌های بزرگ که واحدهای دانشگاهی بیشتری دارند محصولات بیشتری را نیز به نمایشگاه آورده‌اند. استان تهران، اصفهان، قزوین و استان فارس ازجمله این استان‌ها هستند.

محصولاتی که در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شدند، محصولاتی هستند که یا تجاری شده یا در مرحله تجاری شدن هستند. بنابراین سرمایه‌گذاران و بسیاری از ارگان‌ها با بازدید از غرفه دانشگاه در آستانه قرارداد بستن با دانشگاه برای تولید این محصولات هستند.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

فناوران و نخبگان کشور می‌توانند از زیرساخت‌های دانشگاه آزاد استفاده کنند (لینک)

10 محصول دانشگاه موردحمایت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد (لینک)

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار