• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۵ - ۰۲:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پنجعلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پیروزی مقابل پیکان برای روحیه بازیکنان خوب بود

نیم‌فصل نه ولی آخر فصل پرسپولیس تنها مدعی است

شاید قرارداد کالدرون را با وکیل خانوادگی بسته‌اند، این اتفاق‌ها باعث آبروریزی است

پرسپولیس بازیکنان زیادی دارد و دست کادرفنی برای جابه‌جایی و تغییرات باز است‌. این جابه‌جایی‌های بازیکنان چندپسته سبب می‌شود رقبا دست پرسپولیس را نخوانند و این از خلاقیت کادرفنی پرسپولیس است‌.

نیم‌فصل نه ولی آخر فصل پرسپولیس تنها مدعی است

روزبه دلاور، روزنامه‌نگار: بعد از کسب نتیجه مساوی مقابل تیم هوادار انتقادهای زیادی به یحیی و شاگردانش وارد شد. دریافت دو گل از تیمی که تا قبل از بازی با قرمزهای پایتخت فقط دو گل زده داشت و از طرفی موقعیت‌های بسیاری که این تیم در آن بازی از دست داده باعث ناراحتی هواداران پرسپولیس شده بود اما یک برد خوب در خارج از خانه مقابل پیکان ورق را برگردانند. حالا شاگردان گل‌محمدی در رقابت میلی‌متری با دیگر مدعیان به کورس برگشتند. پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم مقابل پیکان سزاوار پیروزی بود و حریف حرفی برای گفتن نداشت‌. بازیکن اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» ضمن انتقاد از وضعیت بد چمن بازی از فدراسیون و هیات فوتبال درخواست کرد برای کمک به ارتقای فوتبال هم که شده به چمن استادیوم‌ها رسیدگی جدی کنند تا شاهد کیفیت بهتری از تیم‌ها باشیم. ادامه صحبت‌های پنجعلی را در ادامه می‌خوانید.

تحلیل شما از بازی پرسپولیس مقابل پیکان چیست؟

در قرنی زندگی می‌کنیم که تیم‌های خارجی هوای بیرون و داخل استادیوم‌ها را تنظیم می‌کنند یا چمن‌هایشان در بدترین شرایط جوی و برفی آسیبی به کیفیت‌شان وارد نمی‌شود اما تیم‌های ما هنوز باید در این زمین‌های بد بازی کنند. دو تیم بازی بدی به نمایش نگذاشتند اما کیفیت بد زمین روی بازی هر دو تاثیر گذاشته بود. پرسپولیس عادت دارد توپ را روی زمین می‌چرخاند اما در آن وضعیت زمین بهتر از این نمی‌شد.

پیکان را چطور دیدید؟

پیکان هم بد نبود اما زورشان به پرسپولیس نمی‌رسید. اگر زمین‌بازی بهتر بود مطمئن باشید پرسپولیس بهتر از این کار می‌کرد. برای من جای سوال است مگر اجباری است که تیم‌ها در این استادیوم‌ها بازی کنند؟ چون یک تیم میزبان است باید هرکجا که گفت بازی برگزار شود؟ زمین باید استاندارد باشد، کیفیت چمن مناسب باشد. از فدراسیون و هیات فوتبال می‌خواهم برای ارتقای فوتبال ما به این مساله توجه کنند.

پرسپولیس با برد مقابل پیکان به صدر خیلی نزدیک شد.

هنوز چند بازی نگذشته است‌، به قول قدیمی‌ها جوجه را آخر پاییز می‌شمارند. بالا و پایین فوتبال را زیاد دیده‌ام، خیلی از تیم‌ها بودند که در نیم‌فصل قهرمان شدند اما در آخر فصل خبری از آن تیم‌ها نبود‌.

ارزیابی شما از خط دفاع پرسپولیس چیست؟

در این بازی عملکرد خوبی به‌جای گذاشتند. مسائل روحی و روانی خیلی مهم است، شما ببینید منچستر و رئال و بارسا هم می‌بازند. نداریم تیمی که بدون شکست قهرمان شود‌. پرسپولیس در بازی قبل نباخت اما با یک مساوی انتقادات زیادی به تیم واردشده بود‌.

چرا هنوز هم بعضی از بازیکنان پرسپولیس موفق نشدند انتظارات هواداران را برآورده کنند؟

به‌دلیل فشار زیادی که روی آنهاست‌، این برد به روحیه‌شان کمک می‌کند. طبیعی هم هست که هنوز چند هفته از لیگ نگذشته و تا رسیدن به اوج نیاز به زمان دارند. خیلی‌ها بازی‌های آخر فصل پیش را که بدن‌ها رهاشده بود و در اوج بودند با بازی‌های ابتدای این فصل می‌سنجند که صحیح نیست. نیم‌فصل دوم خیلی بهتر از نیم‌فصل اول کار می‌کنند.

اما هواداران پرسپولیس از بازیکنان بزرگ تیم‌شان انتظار دارند.

هواداران همیشه حمایت می‌کنند. شک نکنید اگر مجوز حضور در استادیوم صادر می‌شد، آنها استادیوم را پر می‌کردند‌. انتقاد زیاد روحیه بازیکنان را پایین می‌آورد و در کارشان تاثیر می‌گذارد. شکست یا مساوی در نتایج همه تیم‌ها طبیعی است اما در پرسپولیس شرایط فرق می‌کند. فشار مضاعفی به تیم وارد می‌کنند و همین باعث ایجاد استرس یا عدم تمرکز می‌شود. هواداران پرسپولیس و ما پیشکسوتان همیشه از این تیم حمایت کردیم و باز هم حمایت می‌کنیم.

اتفاقا یکی از انتقادهایی که هواداران پرسپولیس دارند به سکوت بعضی از پیشکسوتان تیم‌شان است!

پیشکسوتان اختیاری در باشگاه ندارند. کدام پیشکسوت در بدنه باشگاه فعالیت می‌کند؟ در همه‌جای دنیای باشگاه‌ها برای پیشکسوتان و هواداران است اما در ایران نه. ما دائم صحبت‌های هواداران را بازگو کردیم اما فایده‌ای ندارد.

برگردیم به بازی، پرسپولیس باز هم مقابل پیکان تغییرات داشته است. نظر شما درباره این جابه‌جایی‌ها چیست؟

طبیعی است، کادرفنی بازیکنانی دارد و تقریبا اواخر هفته ارنج تیمش را مشخص می‌کند. پرسپولیس بازیکنان زیادی دارد و دست کادرفنی برای جابه‌جایی و تغییرات باز است‌. این جابه‌جایی‌های بازیکنان چندپسته سبب می‌شود رقبا دست پرسپولیس را نخوانند و این از خلاقیت کادرفنی پرسپولیس است‌.

مدعیان قهرمانی نیم‌فصل و آخر فصل از نظر شما؟

از نظر من هر چهار تیم بالای جدول مدعی قهرمانی در نیم‌فصل هستند اما در پایان فصل پرسپولیس تنها مدعی قهرمانی در این فصل است.

درباره پنجره بسته پرسپولیس و عدم استفاده از بازیکنان تاجیکستانی نظر شما چیست؟

در یکی، دوسال قبل هم این اتفاق افتاد و این برای فوتبال ما زشت است‌. نمی‌دانم با کالدرون چطور قرارداد بستند اما یک قرارداد حرفه‌ای نیاز به وکیل حرفه‌ای دارد. وکیل خانوادگی که به درد قرارداد ورزشی نمی‌خورد! مدیران فوتبالی باید آگاه به مسائل قراردادی باشند یا از وکیل‌های متخصص استفاده کنند تا این اتفاق‌ها باعث آبروریزی در فوتبال‌مان نشود. شما بگو یک بار در فیفا حکم قضایی به نفع ما صادر شده؟ خیر. قرارداد بستن نیاز به تخصص دارد.

و سوال آخر درباره وضعیت مدیریتی پرسپولیس؟

اینکه مدیر مشخص نیست اهمیتی ندارد. یک مدیر باید باشد که 10 سال کار کند تا برنامه‌هایش پیاده شود هر 6ماه شما این سوال را درباره مدیریت می‌پرسی و من هم همین جواب تکراری را می‌دهم. هیچ‌کجای دنیا دولت برای باشگاه مدیر انتخاب نمی‌کند‌. دولت در ساخت استادیوم یا مسائل اینچنینی فقط کمک مالی می‌کند. در کشورهای دیگر به تیم‌ها وام می‌دهند و دولت کاری به دیگر مسائل ندارد، اصلا نباید تیمداری کند اما در کشور ما این‌طور نیست‌.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار