• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۵ - ۰۳:۱۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پاسپورت مربی ایتالیایی در اختیار باشگاه است!

سختگیری استقلال در قبال پین

در روزهای گذشته شایعاتی درباره ایجاد اختلاف میان گابریل پین، مربی ایتالیایی استقلال و فرهاد مجیدی مطرح شد. در این خصوص گفته می‌شد که ممکن است این اختلافات به جدایی پین هم منجر شود که فرهاد مجیدی قبل و بعد از بازی با سپاهان در نشست خبری واکنش تندی به این اتفاقات داشت. این درحالی است که گابریل پین خودش هم این موضوع را تکذیب کرد.

سختگیری استقلال در قبال پین

به گزارش «فرهیختگان»، در روزهای گذشته شایعاتی درباره ایجاد اختلاف میان گابریل پین، مربی ایتالیایی استقلال و فرهاد مجیدی مطرح شد. در این خصوص گفته می‌شد که ممکن است این اختلافات به جدایی پین هم منجر شود که فرهاد مجیدی قبل و بعد از بازی با سپاهان در نشست خبری واکنش تندی به این اتفاقات داشت. این درحالی است که گابریل پین خودش هم این موضوع را تکذیب کرد و بعد از بازی با سپاهان گفت: «هیچ مشکلی بین من و مجیدی نیست. دیدید که الان هم با هم آمدیم و رابطه خوبی هم با یکدیگر داریم.»

روز دوشنبه یکی از روزنامه‌های ورزشی در تیتری مدعی شد گابریل پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی قصد دارد پس از بازی با سپاهان از استقلال جدا شود. فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پیش از بازی با سپاهان این خبر را تکذیب کرد و واکنش تندی نشان داد و اعلام کرد که هواداران به این حرف و حدیث‌ها توجهی نکرده و خودش نیز به بازیکنان استقلال اعلام می‌کند که رمز موفقیت بی‌توجهی به این حاشیه‌هاست و حالا که استقلال دوباره روی دور برد افتاده است، این حواشی درجهت ضربه‌زدن به این تیم منتشر می‌شوند.

در این بین حتی سالواتوره چیواله، وکیل ایتالیایی مربی استقلال هم در پاسخ به سوالی در این خصوص به خبر آنلاین گفت که این خبرها صحت ندارد و گابریل پین در تهران خوشحال است، هرچند مدیربرنامه داخلی او با انتشار یک استوری که به‌نظر کنایه به فرهاد مجیدی می‌رسید به حاشیه‌ها دامن زد.

 سیاست‌های جدید باشگاه در قبال خارجی‌ها

نکته قابل توجه اینکه برخلاف ادوار گذشته که بر سر ارتباط با بازیکنان و مربیان خارجی در باشگاه‌های ایرانی و به‌خصوص دوتیم پرطرفدار پایتخت اتفاقاتی می‌افتاد که این موضوع تبعاتی را هم در پی داشت، اما حالا در این خصوص شنیده می‌شود که باشگاه استقلال بر سر همکاری با بازیکنان و مربیان خارجی فعلی خود سختگیری‌های زیادی را در دستورکار قرار داده است. هرچند از زمانی که مصطفی آجرلو به‌‌عنوان مدیریت جدید این باشگاه روی کار آمده با تدابیر و دستورات وی امور مربوط به قراردادها، پشتیبانی و حمایت از خارجی‌های استقلال به‌صورت ویژه در دستورکار باشگاه قرار دارد و حتی نفراتی از کمیته‌های بین‌الملل و کادرفنی نیز برای پیشبرد اهداف بازیکنان و مربی خارجی استقلال انتخاب و تعیین شده‌اند.

در این بین شنیده می‌شود یکی از مربیان و دستیاران فرهاد مجیدی به‌طور ویژه امورات مربوط به گابریل پین در تهران را انجام داده و تمامی مسائل فنی و غیرفنی درخصوص این مربی ایتالیایی به این فرد مربوط می‌شود.

از سوی دیگر درباره بازیکنان خارجی استقلال یعنی یامگا و ژستد نیز یکی از افراد کمیته بین‌الملل باشگاه که پیش از این در باشگاه تراکتور نیز سابقه همکاری با مدیریت فعلی باشگاه استقلال را دارد، امورات مربوط به بازیکنان فرانسوی را پیش برده و صفر تا صد اقدامات مرتبط با خارجی‌ها برعهده این فرد است.

با همه این تفاسیر اما باشگاه استقلال کار را از محکم‌کاری عیب ندانسته و شنیده می‌شود درحال حاضر پاسپورت مربی ایتالیایی استقلال نزد باشگاه محفوظ است و درصورتی که این مربی قصد داشته باشد بعدا برای مرخصی یا جدایی در آینده اقدام کند، بعد از هماهنگی‌ها و تسویه‌حساب با باشگاه این امر محقق شده و این‌طور نخواهد بود که مثل گذشته و بدون برنامه‌ریزی مانند مربیان و بازیکنان خارجی همانند نفراتی همچون استراماچونی و سایرین به‌یک‌باره از جمع آبی‌پوشان جدا شده و کشور را ترک کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک