• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۳ - ۰۱:۲۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
با حمایت واحد تهران شمال صورت گرفت

ورود شرکت «کیمیا فارمد پژوهان» در عرصه تولید مواد تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی

واردات قانونی یا قاچاق کالاهایی که بستر تولیدات آنها در داخل کشور وجود دارد، واردات قانونی یا قاچاق کالاهایی که تولید آنها در داخل کشور صورت می‌گیرد، عدم وجود سازوکار کارآمد در توزیع موثر و عادلانه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان واقعی داخل کشور، عدم وجود سیستم‌های ارزیابی کارآمد در بررسی کیفیت کالاهای تولیدی و وارداتی داخل کشور، هزینه بالای خریداری زمین جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تولیدی ازجمله موانع تولید در کشور هستند.

ورود شرکت «کیمیا فارمد پژوهان» در عرصه تولید مواد تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی

فرهیختگان‌ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از رسالت‌های امروز دانشگاه‌هاست؛ رسالتی که دانشگاه آزاد اسلامی همپای دیگر مراکز آموزشی وارد میدان شده و تلاش می‌کند با بها دادن به این مراکز سهم خود را در پیشبرد برنامه‌های فناورانه کشور ایفا کند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال چندی پیش، شرکت دانش‌بنیان کیمیا فارمد پژوهان را در مرکز رشد خود راه‌اندازی کرد، شرکتی که در حوزه دارویی فعالیت می‌کند و طبیعتا چشم‌انداز روشنی در آینده پیش روی این شرکت قرار خواهد داشت.

فرشته مطیعی، مدیر خدمات پژوهش، نشر علم و امور ازمایشگاه های دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران شمال و نائب رییس شرکت دانش‌بنیان کیمیا فارمد پژوهان در گفتگو با «فرهیختگان» درباره مراسم افتتاحیه این شرکت در این واحد دانشگاهی و آنچه در این مراسم اتفاق افتاده توضیحاتی را ارائه داد.

   راهبرد واحد تهران شمال حمایت از طرح‌های فناورانه در راستای توسعه اقتصادی است

خالدی، رئیس واحد تهران شمال در مراسم افتتاحیه این شرکت ضمن برشمردن دستاوردهای این واحد دانشگاهی و تاثیر مراکز رشد در توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: «راهبرد این واحد حمایت از طرح‌های فناورانه در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی است. طبیعتا حضور نیروهای جوان و فعال و با‌انگیزه در حرکت روبه جلوی مراکز رشد، بسیار موثر خواهد بود.»

در ادامه ملماسی، معاون پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: «در تلاش هستیم که از شرکت‌های دارای سابقه و تخصص در امور بازاریابی و مارکتینگ در مجموعه مراکز رشد دعوت به عمل آوریم تا بتوانند به صورت تخصصی به سایر شرکت‌ها خدمات مرتبط با بازاریابی و نفوذ در بازار ارائه دهند.»

سعید تقوایی، استاد دانشکده شیمی و رئیس هیات‌مدیره شرکت کیمیا فارمد پژوهان نیز در ادامه گفت: «این شرکت با طراحی و تولید مواد تخصصی و فوق تخصصی در حوزه دندانپزشکی پا به عرصه تولید دانش‌محور گذاشته و کلیه اعضای شاغل در این مرکز از اساتید، دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است. درحال حاضر دو محصول اسید- اچ و آرسی پرپ که مورد استفاده در فرآیندهای ترمیمی و درمان ریشه هستند را با نام تجاری لوتوس به مرحله تولید رسیده و این شرکت آمادگی لازم برای پوشش کل کشور به این دو محصول مهم را داراست.»

 او اظهار داشت: «فرمولاسیون به‌کار گرفته شده در این محصولات از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و آزمایش‌ها و آزمون‌های به‌کار گرفته شده روی این محصولات نشان از کیفیت و اثرگذاری ویژه در مقایسه با محصولات خارجی موجود در بازار دارد. این محصولات کلیه استانداردها و مجوز‌های لازم را از مراجع ذی‌صلاح اخذ کرده است.»

تقوایی افزود: «براساس ظرفیت تولید طراحی‌شده برای این محصولات، در کوتاه‌مدت امکان تولید و توزیع آنها در سراسر کشور وجود خواهد داشت. شرکت کیمیا فارمد پژوهان آمادگی توزیع محصولات فوق را برای استان‌های کمتر برخوردار با نازل‌ترین قیمت و براساس قیمت تمام‌شده و بدون درنظر گرفتن سود دارد.»

علیرضا بختیاری، مدیرعامل و عضو هیات شرکت کیمیا فارمد پژوهان نیز به‌عنوان آخرین سخنران درخصوص ویژگی‌های محصولات این شرکت گفت: «ژل اسید- اچ لوتوس حاوی اسید فسفریک در غلظت ۳۷ درصد است که به کمک مواد پلیمری به صورت ژل پایدار فرموله شده است تا بتواند به‌طور موثر در دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرد. این محصول فرموله شده در لابراتوار کیمیا فارمد پژوهان با دارا بودن بافت فیزیکی مناسب می‌تواند در انواع فرآیندهای دندانپزشکی به‌طور موثر مورد استفاده قرار گیرد. ژل اسید- اچ لوتوس، با دارا بودن ویسکوزیته مناسب امکان اچ کردن دقیق حاشیه مینای دندان، بدون تحت تاثیر قرار دادن عاج دندان را مهیا کرده و قابلیت استفاده در هر سه روش اچ کردن (Selective-Etching, Total-Etching, Self-Etching) را داراست.»

   دارای چندین پروژه فعال در حوزه تولید مواد موثره دارویی و فرمولاسیون ترکیبات دارویی در دست اقدام داریم

او با بیان اینکه کارایی و کاربرد اسید- اچ را می‌توان در حمله به عاج و مینای دندان پیش از باندینگ و برای آماده‌سازی سطح باندینگ توصیف کرد، اظهار داشت:‌ «آرسی پرپ این شرکت با نام تجاری لوتوس پرپ با فرمولاسیون منحصربه‌فرد خود علاوه‌بر تجزیه و حل شیمیایی بافت‌های باقی مانده در پالپ دندان و ضد‌عفونی کردن کانال با ایجاد لغزندگی در کانال باعث سهولت در استفاده وسایل ریشه درمانی شده و از شکستن ناگهانی و ناخواسته وسایل روت کانال در پالپ دندان جلوگیری می‌کند. همچنین لوتوس پرپ در حذف و از بین بردن لایه اسمیر نقش بسزایی دارد. کرم نرم‌کننده کانال لوتوس پرپ در زمان شست‌وشو توسط محلول هیپوکلریت سدیم با غلظت5.25 درصد با آزادسازی حباب‌های اکسیژن به صورت فیزیکی باعث تخلیه روت کانال از مواد حاصل از فرآیندهای رستوریشن می‌شود. مضافا کرم لوتوس پرپ با دارا بودن ترکیبات پراکسید پایدار شده برای یک بازه زمانی ۲ ساله منجر به اقتصادی بودن این ترکیب از منظر دندانپزشک می‌شود.»

بختیاری بیان داشت:‌ »در چشم‌انداز توسعه‌ای خود دارای چندین پروژه فعال در حوزه تولید مواد موثره دارویی و فرمولاسیون ترکیبات دارویی است که با اتمام فاز تحقیقات به خط تولید شرکت اضافه خواهد شد. سرمایه‌گذاری در زمینه تولید و ارج نهادن فعالیت‌های تحقیقاتی یکی از مهم‌ترین راه‌های برون یافت از چالش‌های اقتصادی است و با توجه به اینکه کشور از حیث منابع طبیعی در رده کشورهای ثروتمند محسوب می‌شود، اما همواره با چالش‌های اقتصادی مواجه بوده و به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین راهکارهای خلق مستمر ثروت برای یک کشور سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصول اقتصادی و با کیفیت خواهد بود تا از این طریق فعالیت مجموعه‌های تحقیقاتی مرتبط با دانشگاه‌ها نیز شکوفا شوند.»

او خاطرنشان کرد:‌ «واردات قانونی یا قاچاق کالاهایی که بستر تولیدات آنها در داخل کشور وجود دارد، واردات قانونی یا قاچاق کالاهایی که تولید آنها در داخل کشور صورت می‌گیرد، عدم وجود سازوکار کارآمد در توزیع موثر و عادلانه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان واقعی داخل کشور، عدم وجود سیستم‌های ارزیابی کارآمد در بررسی کیفیت کالاهای تولیدی و وارداتی داخل کشور، هزینه بالای خریداری زمین جهت راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تولیدی ازجمله موانع تولید در کشور هستند. در مقابل نیز وجود نیروی کار ارزان قیمت در داخل از کشور، غنی بودن کشور از حیث مواد اولیه مورد استفاده در صنایع مختلف تولیدی، فراهم بودن زیرساخت‌های کلی در برخی از صنایع تولیدی، حضور قشر تحصیلکرده و علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف صنعت، رویکردهای حمایتی دولت از فعالیت‌های تولیدمحور، شکل‌گیری فرهنگ مصرف کالای با کیفیت تولید داخل ازجمله مزیت‌های ما برای تولید رونق به‌شمار می‌رود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار