• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۳ - ۰۰:۴۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ادامه تاخیر در تغییرات مدیریتی پرسپولیس؛ دعوت پیشکسوتان از هواداران برای تجمع!

وزارت ورزش: مدیرعامل انتخاب نشده چون مجمع برگزار نشده است

ذوالفقارنسب: شانس صدری 50 درصد است، برخی نظرات دقیقه 90 تغییر کرد

درحالی که هواداران پرسپولیس خود را آماده می‌کنند مقابل وزارت ورزش تجمع کنند و در این راه تعدادی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس همراه آنها شده و فراخوان تجمع در فضای مجازی داده‌اند، وزارت ورزش هنوز اقدامی برای معرفی اعضای جدید هیات‌مدیره نکرده است.

وزارت ورزش: مدیرعامل انتخاب نشده چون مجمع برگزار نشده است

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: آنقدر ماجرای انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره و البته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طولانی شد تا هواداران این باشگاه صبر و شکیبایی خود را از دست بدهند و نسبت به عملکرد کند وزارت ورزش در انتخاب و مشکلاتی که برای پرسپولیس در زمان سرپرستی مجید صدری رخ داد به‌سختی معترض شوند. حالا خبر از تجمع این هواداران جلوی وزارت ورزش منتشر شده است و مشخص نیست این‌بار تجمع صورت می‌گیرد یا مثل دفعات قبل نافرجام باقی خواهد ماند. «فرهیختگان» نگاهی انداخته به حواشی این انتخاب که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

 واکنش تند به خبر مدیرعاملی شجاعی

مدت‌ها قبل خبر مدیرعاملی احتمالی محمدعلی شجاعی، استاندار پیشین خراسان‌شمالی و رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در پرسپولیس را در «فرهیختگان» منتشر کردیم اما از زمان انتشار خبری مبنی‌بر توافق سه وزیر دارایی، دادگستری و ورزش برسر حضور شجاعی در باشگاه پرسپولیس واکنش‌های تندی را ازسوی هواداران پرسپولیس در فضای مجازی شاهد بودیم. هواداران پرسپولیس با توجه به اینکه شناخت زیادی از این فرد منتخب ندارند، این انتخاب را مثل انتخاب رسول‌پناه و... می‌دانند و این انتخاب را برای تیم محبوب‌شان مفید نمی‌دانند. البته شنیده می‌شود شجاعی به‌خاطر پالس‌های منفی که در این مدت گرفته تمایلی به پذیرش این پست ندارد ولی کماکان فشارهایی وارد می‌شود که این سمت را بپذیرد.

 وزارت ورزش: مجمع تشکیل نشده، هیچ انتخابی قطعی نشده است

دیروز وقتی با وزارت ورزش و یکی از نزدیکان حمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان تماس گرفتیم و در این مورد سوال کردیم با این جملات مواجه شدیم: «اصلا مجمع تشکیل نشده که بخواهند نام فردی را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کنند. قرار است طی امروز و فردا این مجمع تشکیل شود و درمورد گزینه‌ها تصمیم‌گیری شود. در این جلسه علاوه‌بر وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش اعضای کنونی هیات‌مدیره و گزینه‌های احتمالی نیز حضور خواهند داشت. هرگاه جلسه برگزار شود اطلاع‌رسانی رسمی در این مورد صورت خواهد گرفت.»

 حضور پیشکسوتان در فراخوان تجمع

هواداران پرسپولیس سعی دارند از طریق فضای مجازی یکدیگر را به حضور درمقابل وزارت ورزش ترغیب کنند. دو روز قبل هم تعدادی از هواداران این تیم مقابل وزارت ورزش حضور پیدا کردند که البته تعدادشان چشمگیر نبود. اما نکته قابل‌توجه این فراخوان، حضور برخی پیشکسوتان پرسپولیس در این فراخوان است. آنها با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی خواهان حضور هواداران پرسپولیس در این تجمع هستند. برخی هم نسبت به عملکرد وزارت ورزش انتقادهای تندی را مطرح کرده‌اند. باید دید نتیجه همه این تلاش‌ها و فراخوان‌ها برای پرسپولیس چه ثمری خواهد داشت.

 مشاور وزیر ورزش: در انتخاب مدیرعامل دقت زیادی اعمال کرده‌اند

درحالی که هواداران پرسپولیس خود را آماده می‌کنند مقابل وزارت ورزش تجمع کنند و در این راه تعدادی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس همراه آنها شده و فراخوان تجمع در فضای مجازی داده‌اند، وزارت ورزش هنوز اقدامی برای معرفی اعضای جدید هیات‌مدیره نکرده است. به همین منظور به‌سراغ بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و سرمربی اسبق تیم استقلال و مشاور کنونی حمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان رفتیم تا از او درمورد انتخاب هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس سوال کنیم.

وی درباره اینکه اکثر هواداران پرسپولیس این سوال را از خودشان می‌پرسند که بالاخره چه زمانی نفرات جدید هیات‌مدیره این باشگاه انتخاب می‌شوند به «فرهیختگان» گفت: «درمورد زمانش دقیقا نمی‌توانم حرفی بزنم اما می‌دانم هر وقت به جمع‌بندی نهایی برسند نام اعضای جدید را اعلام خواهند کرد. می‌دانم روی نام برخی از اعضای جدید به جمع‌بندی رسیده‌اند و نام دو، سه‌نفر برای مدیرعاملی مطرح شده است اما تا زمانی که وزارت ورزش رسما چیزی اعلام نکند نمی‌توانم در این مورد حرفی بزنم.»

مشاور وزیر ورزش درباره اینکه دلیل این همه تاخیر در انتخاب و اعلام اعضای جدید واقعا چه بوده است، تصریح کرد: «با توجه به همه اتفاقاتی که در گذشته در این باشگاه مردمی رخ داده وزارت ورزش دقت بیشتری به‌کار برده تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد و از تکرار اتفاقات بد گذشته جلوگیری کند. حقیقتا کنجکاوی و دقت بسیاری را خرج این کار کرده‌اند اما از پاسخگویی به این سوالات واقعا عاجز هستم. دفعه قبل صادقانه اعلام کردم تا آخر هفته اعضای جدید معرفی می‌شوند ولی این اتفاق نیفتاد. من هم مجبور شدم عذرخواهی کنم. الان نمی‌خواهم آن اتفاق رخ دهد.»

ذوالفقارنسب ادامه داد: «قطعا وجود دقت و وسواس را در این انتخاب لازم و واجب می‌دانم. همیشه مشکلات بر اثر انتخاب‌های عجولانه بیشتر بوده است. من این دقت را تایید می‌کنم. البته باید در این کار هم افراط نباشد تا کارها سریع‌تر انجام شود. به هر حال افراد زیادی برای حضور در مدیریت باشگاه پرسپولیس معرفی شدند. خب بررسی‌ها طول کشیده و روی برخی افراد به اجماع لازم نرسیدند. خیلی‌ها شرایط حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس را نداشتند. درمورد استقلال هم همین اتفاق رخ داد و بررسی‌ها زمان برد.»  وی درخصوص اینکه دیروز خبر مدیرعامل شدن شجاعی مطرح شد که واکنش زیادی را به‌همراه داشت و اکثر هواداران پرسپولیس نسبت به این انتخاب واکنش منفی نشان دادند، تاکید کرد: «در این مورد چیزی نشنیدم. چندبار درمورد افراد به اجماع 99درصدی رسیدند و بعد همه‌چیز منتفی شد. این را گفتم تا بگویم درمورد افراد خبر قطعی می‌شنوید اما ممکن است هیچ اتفاقی رخ ندهد. کاندیداها ممکن است تغییر کنند. بنابراین اسم بردن در این مقطع زمانی درست نیست. درست است که من مشاور وزیر هستم اما این دلیل نمی‌شود که اطلاعات کاملی داشته باشم. حضور برخی نفرات در هیات‌مدیره و مدیرعاملی پرسپولیس قطعی به‌نظر می‌رسید اما درنهایت نظرات تغییر کرد. باید تا لحظه معرفی رسمی نفرات صبر کرد.»  مشاور وزیر ورزش درمورد اخبار مربوط به حضورش در هیات‌مدیره گفت: «الان در این زمینه صحبتی نمی‌کنم. من درحال حاضر مشاور آقای وزیر هستم و اجازه بدهید در این مورد بعدا صحبت کنم.»  وی در پاسخ به این سوال که شانس مدیرعامل شدن صدری چقدر است، تاکید کرد: «شانس ایشان هم 50–50 است. هنوز وزیر در این مورد تصمیمی نگرفته‌اند و اگر چیزی قطعی شود خودشان اعلام خواهند کرد.»

ذوالفقارنسب همچنین درباره اینکه بین گزینه‌ها افرادی هم هستند که بازنشسته شده‌اند، آنها چقدر شانس حضور در هیات‌مدیره را دارند، گفت: «در این مورد هم چیزی مشخص نیست. فقط می‌دانم دریافت مجوز بازگشت به کار افراد بازنشسته کار سختی است و بعید می‌دانم وزارت ورزش دنبال چنین کارهایی برود. البته بازهم می‌گویم همه‌چیز به نظر وزیر ورزش و اعضای مجمع باشگاه پرسپولیس بازمی‌گردد. باید صبر کنیم و ببینیم تصمیم نهایی درمورد هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس چه خواهد بود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک